IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

Механізми формування кадрового потенціалу в гуманітарній сфері України

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ясько, Р. О.
dc.date.accessioned 2017-12-18T10:53:35Z
dc.date.available 2017-12-18T10:53:35Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/15549
dc.description Ясько, Р. О. Механізми формування кадрового потенціалу в гуманітарній сфері України : дис. ... канд наук з держ. упр. : 25.00.02 / Р. О. Ясько. - Чернігів, 2017. - 215 с. en_US
dc.description.abstract У дисертації здійснено комплексне дослідження теоретичних і практичних аспектів функціонування механізмів формування кадрового потенціалу в гуманітарній сфері України. Встановлено, що кадровий потенціал гуманітарної сфери складається з професійно-кваліфікаційної (включає в себе професійну структуру, кваліфікаційний рівень, структуру зайнятості за галузями і регіонами) та соціально-культурної (характеризується соціальним складом, освітнім рівнем, фізичним та психологічним станом тощо) підсистем. Кадровий потенціал гуманітарної сфери розглядається як складне утворення, що формується з кадрових потенціалів галузей, які входять до гуманітарної сфери (освіти, науки, культури, фізичної культури і спорту, охорони здоров’я, туризму, засобів масової інформації), забезпечують духовно-інтелектуальну складову розвитку суспільства, створення ключових засад гуманізації всього комплексу суспільних відносин. Механізми формування кадрового потенціалу гуманітарної сфери розглядаються в контексті її специфіки як сфери, що безпосередньо впливає на формування в суспільстві його інноваційно-знаннєвої складової, світоглядних орієнтацій, спрямованих на утвердження в суспільній свідомості сучасних інтелектуальних і духовних цінностей та реалізацію відповідних завдань розвитку, та визначаються як сукупність економічних, правових, організаційних і мотиваційних цілей, функцій, засобів, принципів, методів, спрямованих на забезпечення персоналом основних галузей гуманітарної сфери. Виявлено основні чинники, які впливають на розвиток процесів формування кадрового потенціалу гуманітарної сфери в сучасній Україні. Встановлено, що перешкоджають якісному формуванню та розвитку кадрового потенціалу гуманітарної сфери і спонукають до вжиття ефективних заходів щодо покращення ситуації недосконалість нормативно-правової бази з питань кадрового забезпечення гуманітарної сфери; недостатній рівень кваліфікації кадрів, невідповідність динаміки зміни структури спеціальностей і змісту навчання вимогам сьогодення; невідповідність освітніх програм реальним потребам ринку праці; несформованість ефективних систем управління та оцінювання якості підготовки фахівців; недостатнє впровадження сучасних технологій у процес підготовки фахівців; нез’ясованість на державному, регіональному та галузевому рівнях реальних потреб у кадрах, відсутність затверджених державних стандартів освіти; відтік кваліфікованих працівників через низьку заробітну плату та соціальну незахищеність. Виокремлено суперечності між: потребою раціонального формування кваліфікованого кадрового потенціалу гуманітарної сфери і недооцінкою владою та суспільством цієї потреби; освітнім рівнем більшості працівників гуманітарної сфери і масштабністю завдань, які їм потрібно виконувати; необхідністю якісного навчання працівників гуманітарної сфери і станом освітніх закладів та програм професійної підготовки, вирішення яких визначає розвиток процесів формування кадрового потенціалу гуманітарної сфери в сучасній Україні. Обґрунтовано сутнісні риси та складові комплексного механізму формування кадрового потенціалу гуманітарної сфери України, що складається з організаційно-правового, адміністративно-економічного та інформаційно-психологічного механізмів. Визначено напрями удосконалення державної політики щодо формування кадрового потенціалу гуманітарної сфери в Україні, зокрема: забезпечення якості освіти; соціальної мобільності та конкурентоздатності на ринку праці; соціального захисту працівників; упровадження сучасних засад кадрового менеджменту. При цьому забезпечення якості освіти передбачає формування та виконання державного замовлення на підготовку кадрів та фахівців з вищою освітою відповідно до визначених пріоритетів соціогуманітарного розвитку; створення системи оцінювання якості освіти; розроблення сучасних державних стандартів освіти; підвищення престижу професій галузей гуманітарної сфери; реформування системи підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів на основі модернізації форм і методів навчання з урахуванням специфіки галузі чи сфери управління; переорієнтація системи підвищення кваліфікації на здобуття спеціальних знань, набуття вмінь, необхідних для виконання роботи за певною професією, посадою; формування узгодженої системи оцінювання одержаних знань, набутих умінь і навичок за результатами підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації; запровадження системи безперервного професійного навчання кадрів. Забезпечення соціальної мобільності та конкурентоздатності на ринку праці вбачається можливим через перегляд кваліфікаційних характеристик у частині визначення знань, умінь, навичок, ціннісних характеристик і особистих якостей працівників; запровадження оцінювання результатів професійної діяльності працівників; удосконалення механізму конкурсного відбору на зайняття посад; удосконалення системи оплати праці з урахуванням змісту та обсягу виконуваної роботи, її складності; створення єдиної системи оцінювання та стимулювання роботи працівників, у тому числі шляхом забезпечення тіснішого взаємозв’язку між якісною освітою і ринком праці в гуманітарній сфері України; подолання наявного дисбалансу в оплаті праці працівників. Забезпечення соціального захисту працівників як один із напрямів удосконалення державної політики щодо формування кадрового потенціалу гуманітарної сфери в Україні передбачає створення ефективної, реально діючої системи соціального захисту; реформування системи соціального страхування. Для упровадження сучасних засад кадрового менеджменту пропонується реорганізація кадрових служб у служби управління персоналом; покладання на служби управління персоналом функцій з планування добору, розстановки кадрів, підвищення їх кваліфікації та кар’єрного зростання; запровадження технологій електронного урядування; удосконалення системи професійного навчання фахівців з управління персоналом. Розроблено практичні рекомендації щодо розвитку кадрового потенціалу гуманітарної сфери України в сучасних умовах. Органам державної влади – суб’єктам державної кадрової політики пропонується запровадити систематичний моніторинг кадрового потенціалу гуманітарної сфери з метою здійснення управлінського впливу на його формування, розвиток та використання. Наголошується на необхідності розроблення та затвердження перспективної Державної програми підготовки управлінських кадрів у сфері освіти, культури, охорони здоров’я, спрямованої на визначення нових інноваційних підходів до професійного навчання управлінських кадрів у цих сферах, забезпечення підвищення професійних та управлінських компетенцій керівників органів влади і закладів освіти, культури, охорони здоров’я, а також супроводження проведення відповідних реформ. Передбачається, що формування електронної інформаційно-комунікаційної мережевої структури “Управління знаннями в гуманітарній сфері” уможливить удосконалення наявного інформаційно-освітнього середовища за такими напрямами, як: реалізація спільних проектів щодо створення культурно-освітніх кластерів; запровадження технологій управління знаннями в органах влади та установах управління охороною здоров’я, освіти і культури на державному, регіональному та місцевому рівнях; розвиток багатофакторних партнерств між органами влади, бізнес- та освітніми закладами, громадськими організаціями. en_US
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Чернігів en_US
dc.subject кадри en_US
dc.subject кадровий потенціал en_US
dc.subject механізми державного управління en_US
dc.subject державна політика щодо формування кадрового потенціалу en_US
dc.subject гуманітарна сфера en_US
dc.subject personnel en_US
dc.subject human resources potential en_US
dc.subject mechanisms of public administration en_US
dc.subject mechanisms of formation of human resources potential en_US
dc.subject state personnel policy en_US
dc.subject humanitarian sphere en_US
dc.title Механізми формування кадрового потенціалу в гуманітарній сфері України en_US
dc.title.alternative Mechanisms of formation of human resources potential in the humanitarian sphere of Ukraine en_US
dc.type Thesis en_US
dc.description.abstractalt1 This thesis combines research on theoretical and practical aspects of formation of human resources potential in the humanitarian sphere in Ukraine. The main discrepancies of professional and qualifying versus social and cultural subsystems of human resources potential in the humanitarian sphere were defined. They are the following: the need of rational formation of qualified human resources potential in the humanitarian sphere and lack of understanding of this need from the state and society; educational level of the majority of humanitarian sphere personnel and the scale of tasks that they have to do; the necessity of qualitative education for the humanitarian personnel and the level of educational institutions and curricula for professional development. The solution of these problems will define the processes of formation of human resources potential in the humanitarian sphere of Ukraine. The main factors of human resources potential formation in the humanitarian sphere of Ukraine were indicated. Human resources potential in the humanitarian sphere influences the competitive advantage of the state. State personnel policy in the humanitarian sphere stipulates normative, evaluative, adaptive, communicative, forecasting, regulative and innovative managerial functions. Policy subjects can influence the development of human resources potential directly and through the motifs and needs (stimulation), system of values (upbringing, education etc), and social environment (changes in work conditions). Mechanisms of formation of human resources potential in the humanitarian sphere combine economic, legal, organizational and motivational goals, functions, means, principles and methods focused on staffing of main areas of humanitarian sphere. They are considered in the context of the humanitarian sphere peculiarities, such as its direct influence on the innovations and knowledge within the society and mindset preferences focused on establishment of intellectual and spiritual values in the collective conscience and fulfillment of defined development tasks. Composition and features of complex mechanism of formation of human resources potential in the humanitarian sphere of Ukraine were defined. It contains organizational and legal (normative regulations and rules governing functioning of public institutions and bodies), administrative and economical (combination of administrative methods of management and remunerative incentives) and informational and psychological mechanisms (informational technologies, personal interactions in the area if human resources in the humanitarian sphere). Recommendations for improvement of state personnel policy in the humanitarian sphere of Ukraine were stated: guarantees for high quality education, social mobility and competitive advantage on the labor market, social protection of the staff, introduction of the latest approaches to human resources management The key areas of state personnel policy in the humanitarian sphere of Ukraine were defined: finding consensus on the main principles of the policy, definition of priorities and goals, forecasting and planning of the need in personnel, informational support, establishment of the effective system of labor incentives, staff development, including professional support and adaptation, professional development and capacity building, assessment of the results, definition of gaps in human resources area and evaluation of the human resources potential. It is proved that formation and implementation of state personnel policy in humanitarian sphere includes normative, evaluative, adaptive, communicative, forecasting, regulative and innovative managerial functions. en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу