Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Дивнич, Г. А. | |
dc.date.accessioned | 2018-05-30T18:39:38Z | |
dc.date.available | 2018-05-30T18:39:38Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://ir.stu.cn.ua/123456789/16529 | |
dc.description | Дивнич, Г. А. Англомовна компетентність як чинник функціонування механізмів державного управління в умовах євроінтеграції України : автореф. дис. ...канд. наук з державного управління : 25.00.02 / Г. А. Дивнич. – Чернігів, 2018. – 23 с. | en_US |
dc.description.abstract | Дисертація присвячена розробленню практичних рекомендацій щодо удосконалення англомовної компетентності працівників органів державного управління України як чинника функціонування механізмів державного управління в умовах євроінтеграції України. У роботі узагальнено та обґрунтовано визначення понять «компетентність» і «англомовна компетентність» у контексті функціонування механізмів державного управління. Узагальнено практичний досвід використання англійської мови у діяльності органів державного управління країн-членів ЄС та проаналізовано сучасні тенденції використання англійської мови у функціонуванні механізмів державного управління України. Обґрунтовано вплив англомовної компетентності працівників органів державного управління на функціонування механізмів державного управління в умовах євроінтеграції України. Визначене місце англомовної компетентності у системі їх кваліфікаційних вимог у контексті сучасних тенденцій розвитку державного управління. Узагальнено наявні підходи до проведення оцінювання компетентностей та запропоновано критерії, принципи та шляхи оцінювання англомовної компетентності у діяльності працівників органів державного управління. Розроблено відповідну програму оцінювання їх англомовної компетентності, яка містить підготовчий етап, етап безпосереднього оцінювання, етап перевірки результатів оцінювання та додатковий етап «оцінки практикою». Визначено наявні програми та методи формування англомовної компетентності працівників органів державного управління України та запропоновано конкретні шляхи її підвищення в контексті функціонування механізмів державного управління. | en_US |
dc.language.iso | uk | en_US |
dc.publisher | Чернігів | en_US |
dc.subject | механізми державного управління | en_US |
dc.subject | англомовна компетентність | en_US |
dc.subject | євроінтеграція України | en_US |
dc.subject | працівники органів державного управління | en_US |
dc.subject | оцінювання | en_US |
dc.subject | адаптація до європейських норм та стандартів | en_US |
dc.subject | шляхи підвищення ефективності | en_US |
dc.subject | механизмы государственного управления | en_US |
dc.subject | англоязычная компетентность | en_US |
dc.subject | евроинтеграция Украины | en_US |
dc.subject | сотрудники органов государственного управления | en_US |
dc.subject | оценка | en_US |
dc.subject | адаптация к европейским нормам и стандартам | en_US |
dc.subject | пути повышения эффективности | en_US |
dc.subject | mechanisms of public administration | en_US |
dc.subject | English language competence | en_US |
dc.subject | European integration of Ukraine | en_US |
dc.subject | officers of state authorities | en_US |
dc.subject | assessment | en_US |
dc.subject | adaptation to European norms and standards | en_US |
dc.subject | ways to improve efficiency | en_US |
dc.title | Англомовна компетентність як чинник функціонування механізмів державного управління в умовах євроінтеграції України | en_US |
dc.title.alternative | English language competence as a factor in the functioning of the mechanisms of public administration in the context of Ukraine's Eurointegration. | en_US |
dc.title.alternative | Англоязычная компетентность как фактор функционирования механизмов государственного управления в условиях евроинтеграции Украины | en_US |
dc.type | Autoreferat | en_US |
dc.description.abstractalt1 | Диссертация посвящена разработке практических рекомендаций по совершенствованию англоязычной компетентности сотрудников органов государственного управления Украины как фактора функционирования механизмов государственного управления в условиях евроинтеграции Украины. В работе обобщено и обосновано определение понятий «компетентность» и «англоязычная компетентность» в контексте функционирования механизмов государственного управления. Представлен обзор практического опыта использования английского языка в деятельности органов государственного управления стран-членов ЕС и проанализированы современные тенденции использования английского языка в функционировании механизмов государственного управления Украины. Обосновано влияние англоязычной компетентности сотрудников органов государственного управления на функционирование механизмов государственного управления в условиях евроинтеграции Украины. Определено место англоязычной компетентности в системе их квалификационных требований в контексте современных тенденций развития государственного управления. Обобщено имеющиеся подходы к проведению оценки компетенций и предложены критерии, принципы и пути оценки англоязычной компетентности в деятельности сотрудников органов государственного управления. Разработана соответствующая программа оценки их англоязычной компетентности, которая содержит подготовительный этап, этап непосредственного оценивания, этап проверки результатов оценки и дополнительный этап «оценки практикой». Определены имеющиеся программы и методы повышения эффективности функционирования механизмов государственного управления путем развития англоязычной компетентности сотрудников органов государственного управления Украины и предложены конкретные пути повышения их англоязычной компетентности. | en_US |
dc.description.abstractalt2 | The thesis is devoted to the development of practical recommendations for the improvement of English language competence of Ukrainian officers of state authorities in the context of functioning of public administration mechanisms under Ukraine's Eurointegration. The definition of the concepts “competence” and “English language competence” is generalized and grounded in the context of the functioning of public administration mechanisms. Understanding competence as a complex unity, internal formation of personal knowledge, experience and activity, the conclusion is made regarding English language competence influence on the worldview and professional activity of a specialist in the English language context and public administration on the international level. The review of practical experience of using English in the activity of the government bodies of the EU member states is presented, with reference to such countries as Germany, Luxembourg, Switzerland, Denmark, Czech Republic, Latvia and Poland. Current trends in the use of English in the functioning of the mechanisms of public administration of Ukraine are analyzed. The influence of the English language competence of officers of state authorities on the functioning of the mechanisms of public administration under the conditions of Ukraine's Eurointegration is grounded. The interrelation is found between the English language competence among state bodies’ personnel and functioning of political, economic, informational, organizational and other kinds of mechanisms in the sphere of Eurointegration. The place of English language competence in the system of qualification requirements of officers of state authorities is determined in the context of modern trends in the development of public administration. The available approaches to the assessment of competencies are generalized and criteria, principles and ways of assessing English language competence in the activity of public administration employees are proposed. A corresponding program for evaluating the English language competence of officers of state authorities has been developed, which contains a preparatory stage, a stage of evaluation, a stage of checking the results of the evaluation, and the additional stage of “assessment in practice”. The latter is considered as the main factor in evaluating the level of development of English language competence, resulting in efficient professional activity of a public administration worker in the English speaking community. The available programs and methods for increasing the effectiveness of the functioning of public administration mechanisms by developing the English language competence of Ukrainian officers of state authorities are outlined. The concrete ways to enhance the English language competence of public authorities are offered, such as: legislative consolidation of English language competence among the required ones of a public officer on the level B2 for all categories and C1 as a competitive advantage of candidates to work in the public administration bodies; introduction of separate services to the public in English; continuous English language training both before and during the professional activity in the sphere of public administration; using different motivational techniques (psycho-sociological and career). | en_US |