IRCPNU
Institutional Repository of Chernihiv Polytechnic National University

Досвід розробки освітньої програми «Геодезія та землеустрій» (спеціалізація «землеустрій та кадастр») у Чернівецькому національному університеті імені Юрія Федьковича

ISSN 2415-363X

Show simple item record

dc.contributor.author Беспалько, Р. І.
dc.contributor.author Гуцул, Т. В.
dc.contributor.author Казімір, І. І.
dc.contributor.author Смага, І. С.
dc.date.accessioned 2022-12-09T11:14:08Z
dc.date.available 2022-12-09T11:14:08Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/26351
dc.description Беспалько, Р. Досвід розробки освітньої програми «Геодезія та землеустрій» (спеціалізація «землеустрій та кадастр») у Чернівецькому національному університеті імені Юрія Федьковича / Р. Беспалько, Т. Гуцул, І. Казімір, І. Смага // Технічні науки та технології. - 2022. - № 2 (28). - С. 177-188. en_US
dc.description.abstract Запропоновано авторську освітню програму, що забезпечує досягнення додаткових результатів навчання і обґрунтовано заходи щодо їх досягнення. Розглянуто особливості та розкрито сутність кожного з етапів розробки освітньої програми відповідно до методології студентоцентрованого навчання. Освітньо-професійну програму оприлюднено на офіційному сайті, а особливості її складових – у цій публікації з метою обміну досвідом, одержання рекомендацій, зауважень, пропозицій стосовно її змісту, компонентів, специфіки реалізації та оптимізації. Стаття є оглядово-інформаційною. en_US
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" en_US
dc.relation.ispartofseries Технічні науки та технології;№ 2 (28)
dc.subject educational-professional program en_US
dc.subject geodesy and land management en_US
dc.subject bachelor en_US
dc.subject students en_US
dc.subject educational process en_US
dc.subject higher school pedagogy en_US
dc.subject stakeholders en_US
dc.subject specialists en_US
dc.subject освітньо-професійна програма en_US
dc.subject геодезія та землеустрій en_US
dc.subject бакалавр en_US
dc.subject здобувачі освіти en_US
dc.subject навчальний процес en_US
dc.subject педагогіка вищої школи en_US
dc.subject стейкхолдери en_US
dc.subject фахівці en_US
dc.title Досвід розробки освітньої програми «Геодезія та землеустрій» (спеціалізація «землеустрій та кадастр») у Чернівецькому національному університеті імені Юрія Федьковича en_US
dc.title.alternative Having experience in developing the educational program “Geodesy and land management” (specialization “Landммanagement and cadastre”) at the Yuri Fedkovych National university of Сhernivtsi en_US
dc.type Article en_US
dc.description.abstractalt1 Substantiation of the educational program that provides training of highly competitive professionals who are able to actively operate in a market economy and social partnership; development of scientific priorities and innovation component. Improving the published educational and professional program within the cyclical process of development and implementation of educational and professional programs in accordance with the methodology of student-centered learning. In the process of development and further implementation of the educational program applied definition, generalization, identification, analysis, synthesis, induction and deduction, idealization, analogy, selective and continuous observations, control measurements, inventory, systematization, expertise, technological research, method of hypotheses, experiment and modeling. The structure and features of the standard of higher education approved by the Ministry of Education and Science of Ukraine at the first (bachelor's) level of knowledge 19 – Architecture and Construction, specialty 193 "Geodesy and Land Management" are analyzed. The current level of information and methodological support for the development of educational programs has been clarified. The peculiarities and essence of each of the stages of development of the educational program in accordance with the methodology of student-centered learning are considered. The author's educational program that ensures the achievement of additional learning outcomes is proposed and measures to achieve them are justified. The spheres of use and potential users of the educational-professional program are presented. The educational and professional program is published on the official website, and the features of its components – in this publication in order to share experiences, receive recommendations, comments, suggestions on its content, components, specifics of implementation and optimization. The article is review and informative. en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record