ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Забаштанська, Т. В.
dc.date.accessioned 2023-03-21T09:36:04Z
dc.date.available 2023-03-21T09:36:04Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/27022
dc.description Забаштанська, Т. Сучасний стан досліджень у сфері цифрового маркетингу / Т. Забаштанська // Науковий вісник Полісся. - 2021. - № 2 (23). - С. 122-132. uk_UA
dc.description.abstract У статті досліджено сучасний стан досліджень у сфері цифрового маркетингу. Визначено, що цей вид маркетингу є нині важливою та невід’ємною складовою процесів трансформації багатьох суб’єктів підприємницької діяльності в результаті впливу цифрових технологій. У статті проведено аналіз статистичної інформації, яка була виокремлена з наукометричної бази даних Scopus щодо наукових публікацій у сфері цифрового маркетингу. Досліджено тенденції зміни кількості таких публікацій у 1990-2020 рр., виявлено центри проведення досліджень у цій сфері. Також на основі результатів аналізу встановлено, що надалі кількість досліджень цифрового маркетингу буде лише зростати, враховуючи значний потенціал цього виду маркетингу для підвищення ефективності роботи підприємств та забезпечення належного рівня їхньої конкурентоспроможності. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Науковий вісник Полісся;№ 2 (23)
dc.subject marketing uk_UA
dc.subject digital marketing uk_UA
dc.subject digitalization uk_UA
dc.subject digital economy uk_UA
dc.subject enterprise uk_UA
dc.subject маркетинг uk_UA
dc.subject цифровий маркетинг uk_UA
dc.subject цифровізація uk_UA
dc.subject цифрова економіка uk_UA
dc.subject підприємство uk_UA
dc.title Сучасний стан досліджень у сфері цифрового маркетингу uk_UA
dc.title.alternative Current state of research in the field of digital marketing uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 The emergence of digital economy around the world states that the world changes the established patterns of the economic entities’ functioning and creates new conditions for their further development. Digital technologies have a special impact on the functioning of enterprises in various spheres and sectors of the national economy. Modern information and communication technologies are radically changing the marketing system of business entities, resulting in the active development of digital marketing system, which has its own principles and features of operation. The importance and relevance of the use of modern digital marketing tools for business development is confirmed by the growing interest of scientists in conducting research in this area. The aim of the article is to analyze the current state of research in the field of digital marketing and identify current trends in the study of the origins of scientists, the development of this type of marketing in modern conditions of digital economy around the world Thus, it is defined within the article that digital marketing is today an important and integral part of the transformation process of business entities as a result of the impact of digital technologies. Within the article, the statistical information extracted from the Scopus scientometric database on scientific publications in the field of digital marketing is analyzed. Accordingly, the trends in the number of such publications in 1990-2050 were studied, and research centers in this field were identified. The analysis of articles in general in the field of marketing allows us to conclude that the share of scientific publications in the field of digital marketing in the total number of works on marketing will increase in the future. The results of the analysis give grounds to state a significant level of the digital marketing potential, insufficient level of its research and the potential for the use of tools of this type of marketing is not fully determined by scientists. The very definition, systematization and description of such tools are among the insufficiently studied issues in this area and are priority areas for further research. uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу