Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.stu.cn.ua/123456789/12930
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorШевченко, Ю. В.-
dc.date.accessioned2017-06-21T09:11:11Z-
dc.date.available2017-06-21T09:11:11Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://ir.stu.cn.ua/123456789/12930-
dc.descriptionШевченко, Ю. В. До питання контролю іншомовної професійно- орієнтованої компетенції в усному мовленні студентів немовних спеціальностей / Ю. В. Шевченко // International Scientific and Practical Conference “WORLD SCIENCE” № 11(15), Vol.3, November 2016. Proceedings of the III International Scientific and Practical Conference "Modern Scientific Achievements and Their Practical Application (October 27 – 28, 2016, Dubai, UAE)" . – рр. 47-50.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherROST (Dubai)en_US
dc.subjectlearning objectivesen_US
dc.subjecttestingen_US
dc.subjectassessmenten_US
dc.subjectspeaking activityen_US
dc.subjectnon-linguistic studentsen_US
dc.subjectoral proficiency in Englishen_US
dc.subjectskillsen_US
dc.subjectmonologen_US
dc.subjectdialogueen_US
dc.subjecttest contenten_US
dc.titleДо питання контролю іншомовної професійно-орієнтованої компетенції в усному мовленні студентів немовних спеціальностейen_US
dc.typeWorking Paperen_US
dc.description.abstractalt1The article deals with the problem of oral proficiency testing in teaching English for Specific Purposes (ESP) to the students of non-linguistic specialties. The author focuses on the role of testing in teaching and studying foreign languages and reviews its functions, stating that success in teaching ESP greatly depends on effective system of testing since it is not only the form of assessment but also a great tool of providing feedback and encouraging a backwash effect on learning and teaching process. Learning objectives for developing oral profession-oriented speaking are specified. The objects and content of testing oral ESP proficiency are determined. The author examines various types and forms of testing activities, identifies and characterizes the proper methods and techniques to test oral professionally-oriented communicative language competence in English. It is emphasized that much attention should be paid to the instructions of test activities making them clear and using the principle of individualization in accordance with the specified target levels of students. The recommendations for organizing the process of testing ESP oral proficiency are given. It is noted that students should be assessed to the same criteria which are used to specify their learning objectives taking into account the requirements for language proficiency level (performance descriptors) as measured by internationally recognized standards.en_US
Розташовується у зібраннях:Шевченко Ю.В.: доповіді, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
article_Shevchenko_ до пит контролю.doc73 kBMicrosoft WordПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.