Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.stu.cn.ua/123456789/14828
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЗахаріна, М. І.-
dc.date.accessioned2017-08-03T12:57:52Z-
dc.date.available2017-08-03T12:57:52Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://ir.stu.cn.ua/123456789/14828-
dc.descriptionZakharina, M. І. The education of free individual as the main value of the welfare of the social state in the scientific heritage of V. Zenkovsky / М. І. Zakharina // Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія. - 2017. - № 1 (9). - С. 34-39.en_US
dc.description.abstractV. Zenkovsky (1881-1962) was born in. Proskuriv (now Khmelnitsky) in a family of teachers. He studied and worked for some time in Kiev. And in 1918 five months served as minister of culture and religion in the government of Hetman P. P. Skoropadskoho and member of the Council of Ministers of the Ukrainian state. Where he is trying to reform the management Sv. Synodu of Russian Empire in Ukraine and directed its efforts at developing national culture as a necessary factor for the development of the Ukrainian state. After the revolution, he had to emigrate abroad. Great attention Zenkovsky concentrated to national education for every child, because "it has to at-tract people to the history of her country, to develop awareness of its duty to their homeland." He considered the question of national education in his publication "The national question in the world of Christianity." His interpretation of love for the Motherland sounds like a poem. Perhaps this is because he had to leave it after the events related to the revolution in Russia. In addition, in this regard, he had to live and work abroad until his death. "The peoples have their own strange destiny - to grow a given historical existence, others are not given - they are just on the border of historical existence. It is a source of painful experiences for a range of people - against them usually discarded right to real, national existence. Such a fate like Ukrainian. " The article analyzes the views of the philosopher V. Zenkovsky on the role of education in the formation of a free personality and the phenomenon of a free person. And also the spiritual and educational sense of freedom is considered in the context of building a social society. Also, an attempt to offer a holistic understanding of the phenomenon free person as defining the basics of human life on the example of the works of famous teacher and public figure V. Zenkovsky that will help in terms of reformation processes in the national education to understand the meaning of social education rights.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherЧернігів : ЧНТУen_US
dc.relation.ispartofseriesПроблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія;№ 1 (9)-
dc.subjectZenkovskyen_US
dc.subjectspiritualityen_US
dc.subjectfreedomen_US
dc.subjectfree personalityen_US
dc.subjectnational educationen_US
dc.subjectЗеньковськийen_US
dc.subjectдуховністьen_US
dc.subjectсвободаen_US
dc.subjectвільна особистістьen_US
dc.subjectнаціональне вихованняen_US
dc.subjectЗеньковскийen_US
dc.subjectдуховностьen_US
dc.subjectсвободаen_US
dc.subjectсвободная личностьen_US
dc.subjectнациональное воспитаниеen_US
dc.titleТhe education of free individual as the main value of the welfare of the social state in the scientific heritage of V. Zenkovskyen_US
dc.title.alternativeВиховання вільної особистості як головної цінності соціальної держави у науковій спадщині В. Зеньковськогоen_US
dc.title.alternativeВоспитание свободной личности как главной ценности социального государства в научном наследии В. Зеньковскогоen_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.abstractalt1У статті аналізуються погляди філософа В. Зеньковського на роль виховання при формуванні вільної особистості і феномена вільної людини. А також розглядається духовно-виховний сенс свободи в контексті побудови соціальної державиen_US
dc.description.abstractalt2В статье анализируются взгляды философа В. Зеньковского на роль воспитания при формировании свободной личности и феномена свободного человека. А также рассматривается духовно-воспитательный смысл свободы в контексте построения социального общества.en_US
Розташовується у зібраннях:Захаріна М. І.: наукові статті
Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія. — 2017. — №1 (9)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
34-39.pdfстаття291,46 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.