Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.stu.cn.ua/123456789/14831
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМекшун, А. Д.
dc.contributor.authorОстрянко, Т. С.
dc.date.accessioned2017-08-08T10:05:44Z
dc.date.available2017-08-08T10:05:44Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://ir.stu.cn.ua/123456789/14831
dc.descriptionМекшун, А. Д. Історичний екскурс становлення соціальної роботи економічно розвинутих країн з підготовки соціальних працівників / А. Д. Мекшун, Т. С. Острянко // Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія. - 2017. - № 1 (9). - С. 54-61.en_US
dc.description.abstractДосліджено та проаналізовано основні тенденції розвитку соціальної роботи в контексті підготовки фахівців соціальної сфери в економічно-розвинутих країнах. Автори зазначають, що для успішності процесів становлення і розвитку соціальної роботи і соціальної педагогіки в Україні величезне значення має вивчення, осмислення і адаптація досвіду, нагромадженого зарубіжними країнами, зокрема, країнами Західної Європи, США і Великою Британією, в яких рівень послуг, що надаються соціальними працівниками перебуває на високому рівні. Дослідники аналізують основні тенденції розвитку та підготовки фахівців соціальної роботи в економічно-розвинутих країн. Відтак, що стосується загальних тенденцій, то слід зазначити інтегративний характер і міждисциплінарні зв’язки при підготовці фахівців з соціальної роботи. Найбільший вплив у процесі підготовки повинні мати наступні дисципліни: філософія, соціологія, психологія, педагогіка, антропологія, етика, медична підготовка, право. Характерною рисою процесу підготовки соціальних працівників є широке впровадження сучасних теоретичних концепцій, заснованих на ідеї інтегративності.en_US
dc.language.isouken_US
dc.publisherЧернігів : ЧНТУen_US
dc.relation.ispartofseriesПроблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія;№ 1 (9)
dc.subjectсоціальна роботаen_US
dc.subjectсоціальний працівникen_US
dc.subjectсоціальна сфераen_US
dc.subjectпрофесійна діяльністьen_US
dc.subjectзарубіжний досвідen_US
dc.subjectсоциальная работаen_US
dc.subjectсоциальный работникen_US
dc.subjectсоциальная сфераen_US
dc.subjectпрофессиональная деятельностьen_US
dc.subjectзарубежный опытen_US
dc.subjectsocial worken_US
dc.subjectsocial workeren_US
dc.subjectsocialen_US
dc.subjectprofessional activitiesen_US
dc.subjectinternational experienceen_US
dc.titleІсторичний екскурс становлення соціальної роботи економічно розвинутих країн з підготовки соціальних працівниківen_US
dc.title.alternativeИсторический экскурс становления социальной работы экономически развитых стран по подготовке социальных работниковen_US
dc.title.alternativeНistorical digression of development of social work economic developed countries from preparation of social workersen_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.abstractalt1Исследовано и проанализированы основные тенденции развития социальной работы в контексте подготовки специалистов социальной сферы в экономически развитых странах. Исследователи утверждают, что для успешного становления и развития социальной работы и социальной педагогики в Украине огромное значение имеет изучение, осмысление и адаптация опыта, накопленного зарубежными странами, в частности, странами Западной Европы, США, и Великой Британией, у которых уровень услуг, которые предоставляются социальными работниками находится на высоком уровне. Анализируя общие тенденции, исследователи отмечают интегративний характер и междисциплинарные связи при подготовке специалистов по социальной работе. Наибольшее влияние в процессе подготовки должны иметь следующие дисциплины: философия, социология, психология, педагогика, антропология, этика, медицинская подготовка, право. Характерной чертой процесса подготовки социальных работников, является широкое внедрение современных теоретических концепций, основанных на идее интегративности.en_US
dc.description.abstractalt2Social work as a social phenomen is a kind of social assistance model is implemented by society at particular historical period to the particularities of national and cultural, social and political development and social policy. However, it'spretty broad definition. The authorsnotes that the current for the success of the process of development of social work and social pedagogy in Ukraine is crucial to learning, understanding and adapting experience gained in foreign countries, especially in Western Europe, the US and the UK, where the level of services provided by social workers is rather high. Most of the staff employed today in the field of social work, unfortunately, have no special training, which in turn leads to problems psychological, educational, legal, communication, social and technological nature. That is why the training of social workers presents an acute problem and requires, on the one hand, the development of scientifically based requirements for vocational education, professional selection of applicants on the other - the study abroad experience in this industry and the introduction of advanced learning technologies. The researchers analyzes the major trends and training of social work in economically developed countries. Worldwide modern social education requires significant changes and needs improvement. Today's question is: teaching social work can only passively reflect social development, it should maintain an active search for solutions of social problems. Professionals for social services should be prepared so that they were able to modify and eliminate negative social manifestations in society. This is possible only in educational institutions that build on learning new positions and take into account the trends of social policy in the country. By concentrating on the opinion that the activities of social workers should be oriented on work with all groups of people, children and adults, their families and the elderly; it should be aimed at enhancing sociocultural and socioeducational functions of society, the family, the community and the individual. The social worker called to create a system of social care and self-identity, create the conditions most favored the psychological comfort. In order to achieve the goal - to help people - must unite the efforts of social workers, all specialists in social and social and educational fields. Analyzing the authors observes that need very careful to use foreign experience, because the theory and practice of social and socioeducational activities in any country is conditioned by the cultural and historical traditions, socioeconomic and political conditions. As for the general trends, it should be noted integrative and interdisciplinary nature of links with training in social work. The greatest influence on the preparation must include the following disciplines: philosophy, sociology, psychology, education, anthropology, ethics, medical training, law. A characteristic feature should be considered as a broad introduction of modern theoretical concepts based on idea of integrativity.en_US
Розташовується у зібраннях:Мекшун А. Д.: наукові статті
Острянко Т. С.: наукові статті
Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія. — 2017. — №1 (9)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
54-61.pdfстаття323,63 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.