Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.stu.cn.ua/123456789/14866
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛевицька, Н. С.-
dc.date.accessioned2017-08-19T07:40:24Z-
dc.date.available2017-08-19T07:40:24Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://ir.stu.cn.ua/123456789/14866-
dc.descriptionЛевицька, Н. С. Аналіз індивідуально-психологічних характеристик економічної соціалізації майбутніх фахівців соціальної сфери / Н. С. Левицька // Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія. - 2016. - № 2 (8). - С. 105-114.en_US
dc.description.abstractДана стаття присвячена емпіричному дослідженню індивідуально-психологічних характеристик (загальні здатності до підприємництва, локус контролю, вектор мотивації, життєві цінності-цілі) економічної соціалізації майбутніх фахівців соціальної сфери. Автором аналізуються відмінності у показниках за професійно-віковими особливостями респондентів. До уваги береться спеціальність, за якою навчаються студенти (соціальна робота, правознавство, фінанси та кредит), та курс навчання (1, 3 та 5 курси).en_US
dc.language.isouken_US
dc.publisherЧернігів : ЧНТУen_US
dc.relation.ispartofseriesПроблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія;№ 2 (8)-
dc.subjectекономічна соціалізаціяen_US
dc.subjectмайбутні фахівці соціальної сфериen_US
dc.subjectзагальні здатності до підприємництваen_US
dc.subjectвектор мотиваціїen_US
dc.subjectжиттєві цінності-ціліen_US
dc.subjectэкономическая социализацияen_US
dc.subjectбудущие специалисты социальной сферыen_US
dc.subjectобщие способности к предпринимательствуen_US
dc.subjectвектор мотивацииen_US
dc.subjectжизненные ценности-целиen_US
dc.subjecteconomic socializationen_US
dc.subjectfuture specialists in the social sphereen_US
dc.subjectindividual psychological characteristics of economic socializationen_US
dc.subjectgeneral abilities to entrepreneurshipen_US
dc.subjectlocus of controlen_US
dc.subjectmotivation vectoren_US
dc.subjectlife values of personalityen_US
dc.subjectлокус контроляen_US
dc.subjectлокус контролюen_US
dc.titleАналіз індивідуально-психологічних характеристик економічної соціалізації майбутніх фахівців соціальної сфериen_US
dc.title.alternativeАнализ индивидуально-психологических характеристик экономической социализации будущих специалистов социальной сферыen_US
dc.title.alternativeАnalysis of the individualy-psychological characteristics of economic socialization of the future specialists in the social sphereen_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.abstractalt1Эта статья посвящена эмпирическому исследованию индивидуально-психологических характеристик (общие способности к предпринимательству, локус контроля, вектор мотивации, жизненные ценности-цели) экономической социализации будущих специалистов социальной сферы. Автором анализируются отличия показателей по профессионально-возрастным особенностям респондентов. Во внимание берутся специальность, по которой учатся студенты (социальная работа, юриспруденция, финансы и кредит), и курс обучения (1, 3 и 5 курсы).en_US
dc.description.abstractalt2Empirical analysis of the individual psychological characteristics of economic socialization of the future specialists in the social sphere has some results. Using of special question list gives the difference at the peculiarities of economic socialization by representatives of different specialty and year of studies. General abilities to entrepreneurship have middle level at overall sample. In that time, comparison of respondent’s groups says that social workers have lower indicators than the lawyers and financiers. The indicator “propensity to creativity” gets the biggest level at social workers. The results of subject control test’s using are analyzed (“Locus of control” by G. Rotter). The locus of control’s dynamic at different year of studies in university (from start of education to the end) is found. The locus of control has changed at internal to external vector for education period (the lawyers and financiers). These indicators are characterized as the results of traditional approach in higher education system. The need for the introduction of non-formal education, which forms the necessary professional and personal quality in the modern social and economic conditions in our society, is analyzed. Student’s motivation vector has found by motivation of success and fear of failure test (A. Rean). In result, majority of respondents are motivated for success and have tendency of motivation for success. However, results of research point some percent of failure motivation at economic activity. Value of future specialists in social sphere are studied with life values of personality test (Musttest). Future specialists of different specialty have specific values orientation.en_US
Розташовується у зібраннях:Нагорна (Левицька) Н. С.: наукові статті
Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія. — 2016. — №2 (8)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
105-114.pdfстаття244,55 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.