Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.stu.cn.ua/123456789/14876
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЦаренок, А. В.-
dc.date.accessioned2017-08-21T08:54:32Z-
dc.date.available2017-08-21T08:54:32Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://ir.stu.cn.ua/123456789/14876-
dc.descriptionЦаренок, А. В. Візантійська естетика аскетизму: традиції осмислення / А. В. Царенок // Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія. - 2016. - № 2 (8). - С. 195-202.en_US
dc.description.abstractАвтор статті вдається до аналізу певних способів осмислення феномену візантійської аскетико-естетичної традиції, звертаючи увагу на методологічну некоректність 1) розгляду останньої в якості традиції, характерної виключно для чернечої культури, а також 2) уникнення її ототожнення з патристичною естетикою. Водночас, у статті вказується на безпідставність стереотипного звинувачення християнської аскетики у “принциповому антиестетизмі” та підкреслюється значення окремих релігійно-філософських студій як методологічної основи для належного розвитку сучасної історико-естетичної візантології.en_US
dc.language.isouken_US
dc.publisherЧернігів : ЧНТУen_US
dc.relation.ispartofseriesПроблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія;№ 2 (8)-
dc.subjectестетика аскетизмуen_US
dc.subjectпатристична естетикаen_US
dc.subjectісторико-естетична візантологіяen_US
dc.subjectаскетизмen_US
dc.subjectрелігійна філософіяen_US
dc.subjectэстетика аскетизмаen_US
dc.subjectпатристическая эстетикаen_US
dc.subjectисторико-эстетическая византологияen_US
dc.subjectрелигиозная философияen_US
dc.subjectthe aesthetics of the asceticismen_US
dc.subjectthe aesthetics of the patristic doctrineen_US
dc.subjectthe historical and aesthetical byzantologyen_US
dc.subjectthe asceticismen_US
dc.subjectthe religious philosophyen_US
dc.titleВізантійська естетика аскетизму: традиції осмисленняen_US
dc.title.alternativeВизантийская эстетика аскетизма: традиции изученияen_US
dc.title.alternativeВyzantine aesthetics of the asceticism: traditions of studyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.abstractalt1Автор статьи анализирует определённые способы понимания феномена византийской аскетико-эстетической традиции, обращая внимание на методологическую некорректность 1) её изучения в качестве традиции, характерной исключительно для монашеской культуры, а также 2) отказа от её отождествления с патристической эстетикой. Кроме того, в статье указывается на безосновательность стереотипного обвинения христианской аскетики в “принципиальном антиэстетизме” и признаётся значение отдельных религиозно-философских студий как методологической основы для надлежащего развития современной историко-эстетической византологии.en_US
dc.description.abstractalt2The author of the article makes an attempt to analyse definite approaches of understanding the Byzantine ascetic and aesthetical tradition (the aesthetics of the asceticism) in order to point out the quite adequate methodological principles for the modern historical and aesthetical byzantology. First of all, A. Tsarenok underlines the obvious value of famous philosopher V. Bychkov’s exploration of the aesthetical doctrines of Byzantium and of the aesthetics of the asceticism in particular. At the same time, the author of the study tries to prove that V. Bychkov makes a mistake, conventionally characterizing as the aesthetics of the asceticism only the doctrine accepted by the Byzantine monks. Moreover, according to A. Tsarenok’s oppinion, it is methodologically incorrect not to identify the Orthodox ascetic and aesthetical tradition with the aesthetics of the patristic doctrine: at least the vast majority of represants of the latter (e. g. st. Vasiliy the Great, st. Grigoriy, bishop of Niss) are the true champions of the asceticism. Besides the author of the article does not agree with the statement that the Christian asceticism turns the Christianity in the principally anti-aesthetical religion (see the study by M. Kagan). Such interpretations are based upon the popular stereotype, according to which Christian ascetics preach the radically negative attitude to the somatic beauty. But the thorough analysis of the main principles of the aesthetics of the asceticism helps to understand that these stereotypical oppinions are not true. Finally, A. Tsarenok draw attention to the historical and aesthetical potential of studies by the famous religious philosophers of XXth century the priests P. Florenskiy and S. Bulgakov, who point out the strong aesthetic aspect of the Orthodox ethics (moral and ascetic theology). The corresponding religious and philosophical paradigm represents the reliable methodological basis for the modern historical and aesthetical byzantology and medievistics.en_US
Розташовується у зібраннях:Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія. — 2016. — №2 (8)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
195-202.pdfстаття235,77 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.