Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.stu.cn.ua/123456789/15211
Назва: Wisdom as a commodity in economic-centered social space of XXI century
Інші назви: Мудрість як товар в економоцентрованому соціальному просторі ХХІ ст.
Автори: Доній, Н. Є.
Ключові слова: economic-centering
social space
wisdom
goods
production
економоцентризм
соціальний простір
мудрість
товар
виробництво
Дата публікації: 2017
Видавництво: Чернігів : ЧНТУ
Серія/номер: ;№ 2 (10). Ч. 2.
Короткий огляд (реферат): Presentation of wisdom as a phenomenon that turned from metaphysical value into commodity. Economic centuring of social space changed the essence of the most classic semantic designs and their dimension, turning some of them into means of social control, into ideology. Therefore, since the midtwentieth century the definition of wisdom as expert knowledge system focused on the practical side of life begins to dominate in different publications and dictionaries (P. Baltes). Such definition is best implemented by representatives of consulting business. Wisdom they sell is much closer to man and his desire to win. That is the reason kouchera and consultants from training centers are firmly con-vinced that their knowledge prompts people act right and succeed. The task of wisdom supplier/trader among which are kouchera is to bring to light all that is hidden deep inside the individual and provide the desired on the assumption of experience available.
Опис: Doniy, N. E. Wisdom as a commodity in economic-centered social space of XXI century / N. E. Doniy // Науковий вісник Полісся. - 2017. - № 2 (10). Ч. 2. - С. 184-188.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.stu.cn.ua/123456789/15211
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник Полісся. — 2017. — №2 (10) Ч. 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
184-188.pdf416,37 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.