Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.stu.cn.ua/123456789/18143
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorРябова, Т. А.-
dc.contributor.authorРябов, І. Б.-
dc.date.accessioned2019-09-24T08:33:55Z-
dc.date.available2019-09-24T08:33:55Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://ir.stu.cn.ua/123456789/18143-
dc.descriptionРябова, Т. А. Проблеми та перспективи екологічного маркетингу в Україні / Т. А. Рябова, І. Б. Рябов // Держава та регіони. Серія : Економіка та підприємництво. – 2019. - № 3 (108). - С. 155-159. - Режим доступу : http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2019/3_2019/32.pdfen_US
dc.description.abstractУ статті розглядаються проблеми, пов'язані з діяльністю сучасних підприємств на засадах екологічного маркетингу, оскільки більшість заходів спрямована лише на боротьбу з наслідками нераціонального природокористування, а не на врахування екологічних потреб, розвиток та просування екологічних товарів. Різні українські підприємства та організації використовують екологічний маркетинг для просування власних брендів, але водночас спостерігається певне зловживання термінами «еко», «біо», «органік» і т. д., що негативно позначається на концепції екологічного маркетингу у цілому. Впровадження концепції екологічного маркетингу дасть ожливість підприємствам сформувати попит на екологічно чисті товари для орієнтації товарів і послуг підприємства на задоволення екологічних потреб споживачів і водночас забезпечити екологічний розвитокen_US
dc.language.isouken_US
dc.publisherЗапоріжжяen_US
dc.relation.ispartofseries;№ 3 (108)-
dc.subjectекологічний маркетингen_US
dc.subjectекомаркетингen_US
dc.subjectзелений маркетингen_US
dc.subjectконцепції екологічного маркетингуen_US
dc.subjectекологічні продуктиen_US
dc.subjectекологічні потреби споживачівen_US
dc.subjectecological marketingen_US
dc.subjectecomarketingen_US
dc.subjectgreen marketingen_US
dc.subjectecological marketing conceptsen_US
dc.subjectecological productsen_US
dc.subjectecological needs of customersen_US
dc.titleПроблеми та перспективи екологічного маркетингу в Україніen_US
dc.title.alternativeProblems and prospects of environmental marketing in Ukraineen_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.abstractalt1Today, in spite of certain challenges and difficulties, environmental or «green» marketing continues to evolve and gain support among both consumers and producers of goods and services. This is particularly relevant in the context of growing global climate change threats. This interest leads to the growing number of companies declaring their commitment to reduce the impact on the climate and the consequences of production, consumption and disposal of products. To increase the efficiency of their activities, enterprises need investment in resource conservation and the introduction of the concept of environmental marketing. From the formation and implementation of which marketing depends on the effectiveness of the development and promotion of environmental products, the overall state of economic development of the enterprise, export potential and environmental production. Environmental marketing can be attributed to those approaches aimed at overcoming the mismatch between the commercial goals and the environmental and social aspects of the marketing environment, while the company's goal is still to profit, but with the simultaneous preservation of the environment, health and well-being. Different companies and organizations use eco-marketing to promote their own brands, but at the same time there is a certain abuse of the terms eco, bio, organic, etc., which negatively affects the concept of environmental marketing in as a whole. In modern conditions, an enterprise needs to apply the components of the paradigm of environmental marketing in such a way that it can best meet the needs of consumers and provide efficient business activities. The concept of environmental marketing is relatively new in the application of Ukrainian enterprises, which is why the lack of marketing practices and tools focused on this area. To succeed, modern enterprises need to formulate their environmental policy, which will ensure a reduction of the negative impact on the environment, develop a positive perception of consumers and improve the performance of activities in the long run.en_US
Розташовується у зібраннях:Рябова Т. А.: наукові статті
Рябов І. Б.: наукові статті



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.