Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.stu.cn.ua/123456789/19485
Назва: Сучасні тенденції розвитку інновацій в туризмі
Інші назви: Modern trends in development of innovations in tourism
Автори: Безуглий, І. В.
Ключові слова: інновації в туризмі
державна інноваційна політика розвитку туризму
контекстна реклама в туризмі
мобільні додатки
туристичний інтернетпортал
інформаційні технології в туризмі
инновации в туризме
государственная инновационная политика развития туризма
контекстная реклама в туризме
мобильные приложения
туристический интернет-портал
информационные технологии в туризме
innovations in tourism
state innovation policy of tourism development
contextual advertising in tourism
mobile applications
tourist internet portal
information technologies in tourism
Дата публікації: 2019
Короткий огляд (реферат): У статті представлено наявні інтерпретації інновацій в туризмі. Запропоновано розглядати інновації в туризмі як нову концепцію сервісу, яка передбачає впровадження нових каналів зв’язку зі споживачем, удосконалення шляхів просування послуг, оновлення технологічних рішень, які впливають на пропозицію ринків. Надано визначення державної інноваційної політики розвитку рекреаційно-туристичної сфери як комплексу заходів щодо становлення національної інноваційної системи у сфері організації відпочинку, дозвілля, регулювання потоків відпочивальників, інструмента реалізації інноваційної моделі розвитку економіки та сталого розвитку країни, а також складової частини загальної політики держави, яка має систематично порівнюватися з інноваційною політикою найбільш привабливих для туристів країн, створюючи національну модель управління інноваціями. За такої інтерпретації вагома роль у просуванні туристичних послуг надається інформаційним технологіям. Надано переваги інтернет-порталів перед друкованими джерелами інформації. Представлено статистику щодо цілей формування пошукових запитів туристами. Охарактеризова
Опис: Using innovations in tourism will increase the investment attractiveness of business projects. It is necessary to identify existing trends in tourism and to formulate practical tasks for their inclusion in the practice of travel organization. Used methods of synthesis and comparison for identifying tourism innovations. The tabular method is used to provide characteristics for mobile applications used in tourism. A set of professional definitions has been improved: the tourist internet portal, the state innovation policy in tourism, contextual advertising in tourism, tourism innovations, which form the idea of innovative ways of tourism development. The article presents existing interpretations of “innovations in tourism”. It is proposed to consider innovations in tourism as a new concept of the service, which involves the introduction of new communication channels with the consumer, improvement of the ways of advancement of services, updating of technological decisions influencing the offer of the markets. The definition of the state innovation policy of development of the recreational and tourist sphere as a complex of measures on the formation of the national innovation system in the field of organization of recreation, leisure, streamlining of travelers, an instrument for implementing an innovative model of economic development and sustainable development of the country, as well as an integral part of the general policy of the state, which has systematically compared with the innovation policy of the most attractive for tourists countries, creating a national management model of innovation we. With such an understanding, information technology plays an important role in promoting travel services. The advantages of online portals over printed information sources. The statistics on the purposes of forming search queries by tourists are presented. Characterized examples of mobile applications in tourism. The existing tactical methods of the use of contextual advertising in tourism are revealed. Examples of mobile applications that can be used to implement marketing strategies for travel companies are given.
Безуглий, І. В. Сучасні тенденції розвитку інновацій в туризмі / І. В. Безуглий // Інфраструктура ринку. - 2019. - Вип. 30. - С. 28-34.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.stu.cn.ua/123456789/19485
Розташовується у зібраннях:Безуглий І. В.: наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
1.pdfстаття183,18 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.