Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.stu.cn.ua/123456789/19487
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБезуглий, І. В.-
dc.date.accessioned2020-06-13T10:22:35Z-
dc.date.available2020-06-13T10:22:35Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://ir.stu.cn.ua/123456789/19487-
dc.descriptionБезуглий, І. В. Напрями використання інформаційних технологій в туризмі / І. В. Безуглий // Проблеми системного підходу в економіці. - 2019. - № 4(72). - С. 200-207.en_US
dc.description.abstractУ статті розглянуто можливі напрями використання інформаційних технологій у туризмі: глобальні розподільчі системи, системи бронювання через Інтернет, Інтернет-портали, спеціалізовані комп’ютерні програми для автоматизації бізнесу, мобільні додатки. Представлено найбільші глобальні розподільчі системи світу, проаналізовано пропозиції та Інтернет-проекти, які використовують їхні ресурси; найбільш поширені сервіси для бронювання; приклади туристичних Інтернет-порталів в Україні, подано їх характеристики. Представлено особливості використання автоматизованих систем управління взаємовідносинами з клієнтами (CRM-систем) та систем планування ресурсів підприємства (EPP-систем), тенденції їх розвитку. Перелічено найбільш розповсюджені в Україні комплекси автоматизації готелю (PMS). Представлено приклади мобільних додатків, які використовуються у туризміen_US
dc.language.isouken_US
dc.subjectінформаційні системи в туризміen_US
dc.subjectглобальні розподільчі системиen_US
dc.subjectсистеми бронюванняen_US
dc.subjectІнтернет-порталen_US
dc.subjectавтоматизовані системи управлінняen_US
dc.subjectмобільні додаткиen_US
dc.subjectинформационные системы в туризмеen_US
dc.subjectглобальные распределительные системыen_US
dc.subjectсистемы бронированияen_US
dc.subjectИнтернет-порталen_US
dc.subjectавтоматизированные системы управленияen_US
dc.subjectмобильные приложенияen_US
dc.subjectinformation systems in tourismen_US
dc.subjectglobal distribution systemsen_US
dc.subjectreservation systemsen_US
dc.subjectinternet portalen_US
dc.subjectautomated control systemsen_US
dc.subjectmobile applicationsen_US
dc.titleНапрями використання інформаційних технологій в туризміen_US
dc.title.alternativeAreas of use of information technologies in tourismen_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.abstractalt1В статье рассмотрены возможные направления использования информационных технологий в туризме: глобальные распределительные системы, системы бронирования через Интернет, Интернет-порталы, специализированные компьютерные программы для автоматизации бизнеса, мобильные приложения. Представлены крупнейшие глобальные распределительные системы мира, проанализированы предложения и Интернет-проекты, которые используют их ресурсы, наиболее распространенные сервисы для бронирования. Показаны примеры туристических Интернет-порталов Украины, представлены их характеристики, особенности использования автоматизированных систем управления взаимоотношениями с клиентами (CRM-систем) и систем планирования ресурсов предприятия (EPP-систем), тенденции их развития. Перечислены наиболее распространенные в Украине комплексы автоматизации гостиницы (PMS). Представлены примеры мобильных приложений, которые используются в туризмеen_US
dc.description.abstractalt2The definition of information systems in tourism is given as a set of technical, software and organizational components that are used for the collection, processing, analysis of tourist information for a specific purpose. Possible directions of use of information technologies in tourism are considered: global distribution systems, systems of reservation via the Internet, Internet portals, specialized computer programs for business automation, mobile applications. The largest global distribution systems in the world are presented, proposals and Internet projects using their resources are analyzed. The most common booking services are presented. Their online resources have been submitted and their proposals analyzed. The definition of the tourist internet portal as a large site that offers search for tours, booking tickets, choosing a hotel and more. Examples of tourist Internet portals of Ukraine are presented, their characteristics are presented. The advantages of Internet portals over printed sources of information are given. The features of the use of automated customer relationship management (CRM-systems) and enterprise resource planning systems (EPP-systems) are presented. An analysis of the market segment of CRM-systems is provided, it is defined as fast growing. The main trends in the implementation of CRM-systems are highlighted: the desire to reduce costs, integration with information sources, development of mobile versions. The directions of integration of CRM-systems with other sources of information are presented: integration with telephony, with social networks, with mailing services. Integration with telephony will allow you to receive real data on calls. Integration with the newsletter service will allow you to sample, send newsletters and receive information about the recipient's response. Integration with social networks will help to correlate customer requests with their requests. Selected hotel automation complexes. There is a tendency to shorten the software update period in hotels. Listed components are standard components of these systems. The most common hotel automation complexes (PMS) in Ukraine are listed. Examples of mobile applications used by tourism are presented, their characteristics are presented.en_US
Розташовується у зібраннях:Безуглий І. В.: наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
3.pdfстаття153,91 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.