Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.stu.cn.ua/123456789/24177
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorШелковська, І. М.-
dc.contributor.authorЛашко, С. П.-
dc.contributor.authorКозарь, В. І.-
dc.contributor.authorГальченко, Н. П.-
dc.date.accessioned2021-10-31T16:35:16Z-
dc.date.available2021-10-31T16:35:16Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://ir.stu.cn.ua/123456789/24177-
dc.descriptionШелковська, І. М. Особливості опанування геодезичних дисциплін в умовах дистанційного навчання / І. М. Шелковська, С. П. Лашко, В. І. Козарь, Н. П. Гальченко // Технічні науки та технології. – 2021. – № 2(24). – С. 251-256.en_US
dc.description.abstractУ роботі розглянуто методичні підходи до дистанційного вивчення студентами геодезичних дисциплін. Підкреслено, що за дистанційних умов надання освітніх послуг студентам здійснюється з використанням сучасних інформаційних і комунікаційних технологій. Особливої уваги потребує виконання лабораторних робіт, в яких застосовуються геодезичні прилади, – вивчення правил догляду за приладами, здійснення їх перевірок і юстувань, підготовка приладів до польових спостережень, отримання навиків вимірювань вертикальних і горизонтальних кутів, напрямків, відстаней тощо. Методичні підходи до опанування геодезичних дисциплін потребують удосконалення та всебічного дослідження. Стаття є публікацією науково-методичного характеру.en_US
dc.language.isouken_US
dc.publisherЧернігів : НУ «Чернігівська політехніка»en_US
dc.relation.ispartofseriesТехнічні науки та технології;№2(24)-
dc.subjectгеодезіяen_US
dc.subjectкартографіяen_US
dc.subjectфотограмметріяen_US
dc.subjectгеодезичні приладиen_US
dc.subjectдистанційне навчанняen_US
dc.subjectплатформа Moodleen_US
dc.subjectтьюторen_US
dc.subjectgeodesyen_US
dc.subjectcartographyen_US
dc.subjectphotogrammetryen_US
dc.subjectgeodetic instrumentsen_US
dc.subjectdistance learningen_US
dc.subjectMoodle platformen_US
dc.subjecttutoren_US
dc.titleОсобливості опанування геодезичних дисциплін в умовах дистанційного навчанняen_US
dc.title.alternativeFeatures of mastering geodetic disciplines in distance learningen_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.abstractalt1Introduction of distance learning during a pandemic caused by coronary SARS-COV-2 is a preventive measure in higher education institutions. In Kremenchuk Mykhailo Ostrohradskyi National University educational services in conditions of distance learning is provided to students using modern information and communication technologies. Particular attention require the laboratory works, in which geodetic instruments are used, – studying the rules of care for the instruments, conducting their inspections and configuring them, preparing the instruments to field observations, obtaining measurement skills of vertical and horizontal angles, directions, distances, etc. Methodological approaches to mastering geodetic disciplines require an improvement and comprehensive study. The analysis of recent research and publications showed that the problems of mastering geodetic disciplines by students during distance learning are not yet resolved. The purpose of the study is to analyze methodological approaches to distance learning of geodetic disciplines by students at the Department of Geodesy, Land Management and Cadastre of Kremenchuk Mykhailo Ostrohradskyi National University. The leading place for communication with students in the system of distance education is conducted by the teacher, who acts as a tutor. The basic advantages and disadvantages of distance education while studying geodetic disciplines were investigated. Advantages include freedom to select time and place of study; interactivity of the student (his permanent, active contact with the teacher during the educational process in any mobile application); the possibility of organizing the joint consultations to perform course project and practical works by using synchronous network technologies; providing a student with a full amount of information sources on discipline. Disadvantages are the lack of opportunity to communicate with a teacher and classmates in the classroom; the lack of opportunities for laboratory works on geodetic disciplines using geodetic instruments; the impossibility of qualitative implementation, evaluation and management of the course project, etc. The paper describes the possibilities of Virtual educational space of Kremenchuk Mykhailo Ostrohradskyi National University and the system of assessing quality of education and testing students' knowledge via the Moodle distance learning platform. It was concluded that the distance learning can only be considered as an addition to stationary one and capable to increase its efficiency and at the same time facilitate the independent mastering of the theoretical material of geodetic disciplines, thereby accelerate the studying process of the geodesic disciplines and checking students' knowledge. The article is a publication of scientific and methodical character.en_US
Розташовується у зібраннях:Технічні науки та технології. – 2021. – №2 (24)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
30 Шелковська, Лашко, Козарь, Гальченко.pdfСтаття940,32 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.