Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.stu.cn.ua/123456789/26950
Назва: | Концептуальні підходи до державного регулювання освіти як суспільного блага: інституційний аспект |
Інші назви: | Conceptual approaches to public regulation of education as common good: institutional aspect |
Автори: | Журавльова, Ю. Мельник, В. Ломачинська, І. |
Ключові слова: | education public good state regulation institutional environment of the education system освіта суспільне благо державне регулювання інституційне середовище системи освіти |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" |
Серія/номер: | Науковий вісник Полісся;№ 1 (24) |
Короткий огляд (реферат): | Освіта як процес цілеспрямованого виховання та навчання, розвитку та саморозвитку особистості є фундаментом знання як засвоєної інформації, як здатності, розуміння, усвідомлення що і як робити. У загальному розумінні освіта – це галузь соціальної сфери, яка посідає особливе місце в економічній системі та є найважливішим чинником соціально-економічного розвитку суспільства. У сучасних умовах розвиток освіти супроводжується такими явищами, як інтернаціоналізація, комерціалізація, соціалізація, інклюзія, що потребує нових підходів до її державного регулювання. У контексті цього запропоновано розглядати освіту як суспільне благо, виробництво якого здійснюється в інтересах людини, родини, суспільства, держави. Держава бере на себе відповідальність за виробництво освітніх послуг, від яких безпосередньо залежить національна безпека, цілісність держави, єдиний економічний простір. І освіта – це суспільне благо, що є першочерговим з погляду держави. Отже, державне регулювання освіти – це діяльність державних інституцій, що спрямована на забезпечення нормативно-правової бази, формування інституційного середовища, визначення правил і процедур щодо формування, розподілу, використання природних, соціальних, людських, виробничих, фінансових ресурсів для забезпечення освітою як суспільним благом. Базисом сталого економічного розвитку держави є його інституційне середовище – чіткий упорядкований набір інститутів (правових, політичних, економічних, соціокультурних), що визначають рамкові умови функціонування й розвитку економічних суб’єктів і суттєво впливають на виробництво суспільних благ. Узагальнено, що вплив економічних, правових, соціальних, політичних, культурних, демографічних, технологічних факторів зумовлює зміни та трансформацію інституційного середовища, а отже, необхідним є забезпечення його гнучкості, адаптивності, стійкості, ефективності. |
Опис: | Журавльова, Ю. Концептуальні підходи до державного регулювання освіти як суспільного блага: інституційний аспект / Ю. Журавльова, В. Мельник, І. Ломачинська // Науковий вісник Полісся. - 2022. - № 1 (24). - С. 6-22. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.stu.cn.ua/123456789/26950 |
Розташовується у зібраннях: | Науковий вісник Полісся. – 2022. – №1 (24) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
6-22.pdf | стаття | 501,41 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.