Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.stu.cn.ua/123456789/27022
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЗабаштанська, Т. В.-
dc.date.accessioned2023-03-21T09:36:04Z-
dc.date.available2023-03-21T09:36:04Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://ir.stu.cn.ua/123456789/27022-
dc.descriptionЗабаштанська, Т. Сучасний стан досліджень у сфері цифрового маркетингу / Т. Забаштанська // Науковий вісник Полісся. - 2021. - № 2 (23). - С. 122-132.uk_UA
dc.description.abstractУ статті досліджено сучасний стан досліджень у сфері цифрового маркетингу. Визначено, що цей вид маркетингу є нині важливою та невід’ємною складовою процесів трансформації багатьох суб’єктів підприємницької діяльності в результаті впливу цифрових технологій. У статті проведено аналіз статистичної інформації, яка була виокремлена з наукометричної бази даних Scopus щодо наукових публікацій у сфері цифрового маркетингу. Досліджено тенденції зміни кількості таких публікацій у 1990-2020 рр., виявлено центри проведення досліджень у цій сфері. Також на основі результатів аналізу встановлено, що надалі кількість досліджень цифрового маркетингу буде лише зростати, враховуючи значний потенціал цього виду маркетингу для підвищення ефективності роботи підприємств та забезпечення належного рівня їхньої конкурентоспроможності.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЧернігів : НУ "Чернігівська політехніка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesНауковий вісник Полісся;№ 2 (23)-
dc.subjectmarketinguk_UA
dc.subjectdigital marketinguk_UA
dc.subjectdigitalizationuk_UA
dc.subjectdigital economyuk_UA
dc.subjectenterpriseuk_UA
dc.subjectмаркетингuk_UA
dc.subjectцифровий маркетингuk_UA
dc.subjectцифровізаціяuk_UA
dc.subjectцифрова економікаuk_UA
dc.subjectпідприємствоuk_UA
dc.titleСучасний стан досліджень у сфері цифрового маркетингуuk_UA
dc.title.alternativeCurrent state of research in the field of digital marketinguk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractalt1The emergence of digital economy around the world states that the world changes the established patterns of the economic entities’ functioning and creates new conditions for their further development. Digital technologies have a special impact on the functioning of enterprises in various spheres and sectors of the national economy. Modern information and communication technologies are radically changing the marketing system of business entities, resulting in the active development of digital marketing system, which has its own principles and features of operation. The importance and relevance of the use of modern digital marketing tools for business development is confirmed by the growing interest of scientists in conducting research in this area. The aim of the article is to analyze the current state of research in the field of digital marketing and identify current trends in the study of the origins of scientists, the development of this type of marketing in modern conditions of digital economy around the world Thus, it is defined within the article that digital marketing is today an important and integral part of the transformation process of business entities as a result of the impact of digital technologies. Within the article, the statistical information extracted from the Scopus scientometric database on scientific publications in the field of digital marketing is analyzed. Accordingly, the trends in the number of such publications in 1990-2050 were studied, and research centers in this field were identified. The analysis of articles in general in the field of marketing allows us to conclude that the share of scientific publications in the field of digital marketing in the total number of works on marketing will increase in the future. The results of the analysis give grounds to state a significant level of the digital marketing potential, insufficient level of its research and the potential for the use of tools of this type of marketing is not fully determined by scientists. The very definition, systematization and description of such tools are among the insufficiently studied issues in this area and are priority areas for further research.uk_UA
Розташовується у зібраннях:Забаштанська Т. В.: наукові статті
Науковий вісник Полісся. – 2021. – №2 (23)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
266893-Текст статті-615883-1-10-20221110.pdfстаття489,15 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.