Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.stu.cn.ua/123456789/27118
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛуцій, О.-
dc.contributor.authorБондаренко, В.-
dc.date.accessioned2023-04-11T08:45:15Z-
dc.date.available2023-04-11T08:45:15Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://ir.stu.cn.ua/123456789/27118-
dc.descriptionЛуцій, О. Механізм забезпечення інноваційної діяльності підприємств аграрного сектору на засадах маркетингу / О. Луцій, В. Бондаренко // Проблеми і перспективи економіки та управління. - 2022. - № 4 (32). - С. 144-155.uk_UA
dc.description.abstractУ статті проаналізовано умови та складові забезпечення інноваційного розвитку підприємств аграрного сектору на засадах маркетингу, визначено перелік проблем, що перешкоджають впровадженню інновацій в аграрному секторі та розроблено заходи на покращення стану інноваційного розвитку аграрних підприємств. У статті доведено, що на сьогодні інноваційна діяльність підприємств аграрного сектору не може бути успішною без систематичного проведення маркетингових досліджень, чіткої та ефективної системи надходження та обробки інформації щодо маркетингового середовища. Виявлено основні причини неефективних рішень у процесі планування інноваційної діяльності на підприємствах аграрного сектору. Розроблено механізм забезпечення системи управління інноваційною діяльністю підприємств та модель планування інноваційної діяльності на засадах маркетингу.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЧернігів : НУ "Чернігівська політехніка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesПроблеми і перспективи економіки та управління;№ 4 (32)-
dc.subjectinnovationuk_UA
dc.subjectinnovative activityuk_UA
dc.subjectprovisionuk_UA
dc.subjectmarketinguk_UA
dc.subjectmechanismuk_UA
dc.subjectagrarian sector enterpriseuk_UA
dc.subjectінноваціяuk_UA
dc.subjectінноваційна діяльністьuk_UA
dc.subjectзабезпеченняuk_UA
dc.subjectмаркетингuk_UA
dc.subjectмеханізмuk_UA
dc.subjectпідприємство аграрного секторуuk_UA
dc.titleМеханізм забезпечення інноваційної діяльності підприємств аграрного сектору на засадах маркетингуuk_UA
dc.title.alternativeMechanism for ensuring the innovative activities of agricultural sector enterprises on the basis of marketinguk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractalt1The article analyzes the conditions and components of ensuring the innovative development of agricultural sector enterprises on the basis of marketing, identifies a list of problems that prevent the introduction of innovations in the field of agricultural production and promotion of innovative agricultural products to the market, and develops scientifically based measures aimed at improving the state of innovative development of agricultural enterprises. The purpose of the article is to scientifically substantiate and propose for practical application the results of the conducted research on the content and main elements of the organizational and economic mechanism of ensuring the innovative activity of agricultural sector enterprises on the basis of marketing. The article proves that today the innovative activity of enterprises in the agrarian sector cannot be successful without systematic marketing research, a clear and effective system of receiving and processing information about the internal and external marketing environment. A mechanism for ensuring the management system of innovative activity of enterprises on the basis of marketing has been developed. Solving the tasks of innovative development, which allow the agrarian sector enterprises to achieve their goals, includes the urgent need to adhere to the principles: targeting the target consumer; efficiency of allocation and use of resources; cost reduction; accelerated development of the latest agricultural technologies. The reasons for ineffective decisions in the process of planning innovative activities at enterprises include the lack of a systematic approach to planning, insufficient marketing research to make informed decisions, insufficient involvement and motivation of employees, lack of experience, resistance to changes, and underestimation of factors affecting the external environment. The mechanism developed by the authors for the functional support of the system of management of the innovative activity of enterprises on the basis of marketing should include blocks for identifying problems, organizing the effective interaction of the elements of the system of managing the innovative ac tivity of enterprises in the agrarian sector, and adjusting the management of innovative development on the basis of marketing. The main causes of inefficient decisions in the process of planning innovative activities at enterprises of the agrarian sector have been identified. The organizational and economic mechanism of innovative planning in enterprises of the agrarian sector on the basis of marketing has been developed. It is substantiated that the introduction into practice of systematic marketing research of the external environment and consumer needs will contribute to the development of innovative projects effective in terms of the market, which will lead to an increase in demand for such products and ensure sustainable economic development of enterprises in the agrarian sector.uk_UA
Розташовується у зібраннях:Проблеми і перспективи економіки та управління. – 2022. – №4 (32)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
144-155.pdfстаття463,21 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.