Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.stu.cn.ua/123456789/27231
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОлифіренко, Ю. І.
dc.contributor.authorПовна, С. В.
dc.contributor.authorБіланенко, О.
dc.date.accessioned2023-04-20T14:42:01Z
dc.date.available2023-04-20T14:42:01Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://ir.stu.cn.ua/123456789/27231
dc.descriptionОлифіренко, Ю. Цифровий маркетинг і логістика в адаптивному управлінні інноваційним розвитком підприємства / Ю. Олифіренко, С. Повна, О. Біланенко // Науковий вісник Полісся. - 2022. - № 2 (25). - С. 240-250.uk_UA
dc.description.abstractУ статті розглянуто основні засади сучасного розвитку цифрового маркетингу й логістики при управлінні підприємством. Сформовано особливості розвитку маркетингових технологій та логістики в Індустрії 4.0. Обґрунтовано особливості функціонування підприємства в умовах адаптивного середовища з урахуванням сучасного стану воєнної агресії в країні. Доведено, що відбудова територій та підприємств у повоєнний період повинна базуватися на використанні новітніх інноваційних технологій з урахуванням цифрової економіки. Доведено необхідність використання різних видів стратегій для оптимізації адаптації підприємства з урахуванням наявної ресурсної спроможності та стану зовнішнього середовища.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЧернігів : НУ «Чернігівська політехніка»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesНауковий вісник Полісся;№ 2 (25)
dc.subjectdigital marketinguk_UA
dc.subjectlogisticsuk_UA
dc.subjectadaptive managementuk_UA
dc.subjectmanagementuk_UA
dc.subjectinnovative developmentuk_UA
dc.subjectinnovationsuk_UA
dc.subjectdigitalizationuk_UA
dc.subjectdigital technologiesuk_UA
dc.subjectenterpriseuk_UA
dc.subjectцифровий маркетингuk_UA
dc.subjectлогістикаuk_UA
dc.subjectадаптивне управлінняuk_UA
dc.subjectменеджментuk_UA
dc.subjectінноваційний розвитокuk_UA
dc.subjectінноваціїuk_UA
dc.subjectцифровізаціяuk_UA
dc.subjectцифрові технологіїuk_UA
dc.subjectпідприємствоuk_UA
dc.titleЦифровий маркетинг і логістика в адаптивному управлінні інноваційним розвитком підприємстваuk_UA
dc.title.alternativeDigital marketing and logistics іn the adaptive management of the enterprise’s іnnovative developmentuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractalt1The article discusses the main principles of modern development of digital marketing and logistics in enterprise management. The peculiarities of the development of marketing technologies and logistics in Industry 4.0 have been formed. The peculiarities of the operation of the enterprise in the conditions of an adaptive environment are substantiated, taking into account the current state of military aggression in the country. It has been proven that the reconstruction of territories and enterprises in the post-war period should be based on the use of the latest innovative technologies, taking into account the digital economy. The need to use different types of strategies to optimize the adaptation of the enterprise, taking into account the existing resource capacity and the state of the external environment, is proved. It is substantiated that the system of digital marketing and logistics in the management of innovative development of enterprises is one of the levers of ensuring its competitiveness, as it affects its economic efficiency and contributes to increasing the level of its competitiveness. Digital marketing and logistics should be considered as a key element of the company's competitive market development strategy, as these systems have a more coordinating nature, and the implementation of their principles requires an appropriate information and analytical base and a developed enterprise infrastructure. The main results of the implementation of digital marketing and logistics with adaptive management of the enterprise are highlighted as follows: on the basis of rational use and placement of stocks, an increase in the volume of sales and provision of a higher level of customer service is achieved; the marketing and logistics system in the conditions of adaptation of the enterprise contributes to the strengthening of ties between consumers and the enterprise, helping to shorten the logistics cycle; development of effective methods of product distribution, which allows to reduce costs and redistribute appropriate funds for marketing activities to attract customers; the use of digital marketing and logistics will allow the company to successfully compete in distant sales markets.uk_UA
Розташовується у зібраннях:Повна С. В.: наукові статті
Оліфіренко Л. Д. : наукові статті
Науковий вісник Полісся. – 2022. – №2 (25)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
240-250.pdfстаття317,73 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.