Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.stu.cn.ua/123456789/27601
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМакоєдова, В.-
dc.date.accessioned2023-05-09T11:33:43Z-
dc.date.available2023-05-09T11:33:43Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://ir.stu.cn.ua/123456789/27601-
dc.descriptionМакоєдова, В. Інформатизація процесів вступної кампанії в закладах вищої освіти / В. Макоєдова // Технічні науки та технології. - 2023. - № 1 (31). - С. 90-97.uk_UA
dc.description.abstractУ статті висвітлено сутність інформатизації процесів вступної кампанії в закладах вищої освіти. Побудовано модель (AS-IS) існуючих інформаційних зв’язків вступної кампанії на прикладі Державного торговельно-економічного університету. Визначено переваги від потенційної оптимізації інформаційних зв’язків, зображеної в моделі TO-BE. Продемонстровано можливу програмну реалізацію на прикладі програмного коду експорту до ЄДЕБО заяви, внесеної в інформаційну систему приймальної комісії закладу вищої освіти.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЧернігів : НУ "Чернігівська політехніка"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesТехнічні науки та технології;№ 1 (31)-
dc.subjectInformatizationuk_UA
dc.subjectInformation Technologyuk_UA
dc.subjectHigher Education Institutionuk_UA
dc.subjectIntroductory Campaignuk_UA
dc.subjectInformation Flowuk_UA
dc.subjectAS-IS modeluk_UA
dc.subjectTO-BE modeluk_UA
dc.subjectінформатизаціяuk_UA
dc.subjectінформаційні технологіїuk_UA
dc.subjectзаклад вищої освітиuk_UA
dc.subjectвступна кампаніяuk_UA
dc.subjectінформаційні зв’язкиuk_UA
dc.subjectмодель AS-ISuk_UA
dc.subjectмодель TO-BEuk_UA
dc.titleІнформатизація процесів вступної кампанії в закладах вищої освітиuk_UA
dc.title.alternativeInformatization of introductory campaign processes in higher education institutionsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractalt1The complexity of the introductory campaign as a process and the significant consequences of its results cause the need for implementation and constant improvements of information technologies in the process of informational support. Actual scientific researches and issues analysis about informatization of introductory campaign processes in higher education institutions showed that the problem of analysis and optimization of information flows of the introductory campaign in higher education institutions remains unsolved and requires further research. The purpose of the article is to analyze the informatization of the admissions campaign in higher education institution and to optimize existing information flows. The article highlights the essence of informatization of introductory campaign processes in higher education institutions. As part of the research, the structural organization of information systems is considered, in which the support of each information flow or group of flows of the higher education institution relies on a separate information system with the transfer of necessary data to other systems. The AS-IS model of the existing information flows of the introductory campaign is based on the example of the State University of Trade and Economics. The TO-BE model of the possible optimization of information flows was built and the advantages were determined. The method of developing the TO-BE model of informational flows of the introductory campaign is given. A part of the software code for sending an entrant’s request from the information system of the admissions committee to the Inforesurs Unified State Electronic Database on Education is demonstrated. The presented materials can be used by higher education institutions to improve conditions for informatization of introductory campaign processes.uk_UA
Розташовується у зібраннях:Технічні науки та технології. – 2023. – №1 (31)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
90-97.pdfстаття578,94 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.