Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.stu.cn.ua/123456789/29920
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПолковниченко, С. О.-
dc.contributor.authorСрібна, А. В.-
dc.date.accessioned2024-04-01T12:11:26Z-
dc.date.available2024-04-01T12:11:26Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://ir.stu.cn.ua/123456789/29920-
dc.descriptionПолковниченко, С. О. Формування стратегії просування бізнесу на В2В ринку в digital-середовищі / С. О. Полковниченко, А. В. Срібна // Ефективна економіка. - 2023. - № 12. URL: https://www.nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/2737/2773. DOI: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2023.12.63uk_UA
dc.description.abstractСтаття присвячена розробці алгоритму формування стратегії просування бізнесу на В2В ринку в digital-середовищі. Визначено особливості як В2В ринку, так і стратегії просування бізнесу на цьому ринку. Розкрито сутність digital-середовища, яке впливає на формування стратегії просування в сучасному бізнесі. Запропоновано алгоритм формування стратегії просування бізнесу на В2В ринку в цифровому середовищі та розкрито його основні етапи: аналіз ринку, визначення цілей і шляхів їх досягнення, визначення цільової аудиторії, створення контенту для digital-середовища, визначення та розвиток каналів комунікації у digital-середовищі; розробка плану маркетингових заходів у digital-середовищі, моніторинг та аналіз результатів реалізації стратегії. Сформовано систему ключових показників ефективності (КРІ) для оцінки реалізації стратегії просування бізнесу у digital-середовищі.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.relation.ispartofseriesЕфективна економіка;№ 12-
dc.subjectdigital-середовищеuk_UA
dc.subjectстратегія просуванняuk_UA
dc.subjectВ2В ринокuk_UA
dc.subjectалгоритм формування стратегіїuk_UA
dc.subjectонлайн-інструментиuk_UA
dc.subjectdigital environmentuk_UA
dc.subjectpromotion strategyuk_UA
dc.subjectB2B marketuk_UA
dc.subjectstrategy formation algorithmuk_UA
dc.subjectonline toolsuk_UA
dc.titleФормування стратегії просування бізнесу на в2в ринку в digital-середовищіuk_UA
dc.title.alternativeFormation of a business promotion strategy on the b2b market in the digital environmentuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractalt1The article is devoted to the development of an algorithm for the formation of a business promotion strategy on the B2B market in a digital environment. The characteristic features of the B2B market are determined. Features of the business promotion strategy in this market are summarized, which include: peculiarity of the target audience, stable long-term relations between partners, high awareness of partners, application of professional communication channels; rationalism in decision-making, high technical efficiency of products and compliance with standards. The essence of the digital environment as a complex of interactive communication channels, which is based on the application of digital technologies, internet and electronic means, and influences the formation of a promotion strategy in modern business, is revealed. Corporate websites, promotional sites, contextual, viral and banner advertising, social networks, e-mail, blogs, SEO, SMS and MMS, etc. are highlighted among the main tools of the digital environment. The algorithm for forming a business promotion strategy on the B2B market in the digital environment is suggested and its main stages are revealed: market analysis, goals determination and ways to achieve them, determination of the target audience, creation of content for the digital environment, determination and development of communication channels in the digital environment; development of a plan of marketing activities aimed at expanding the company's presence in the digital environment, monitoring and analysis of strategy implementation results. A system of key performance indicators (KPI) was formed to assess the implementation of the business promotion strategy in the digital environment: increase in the total volume of product sales; increase in market share; Net Promoter Score; Customer Satisfaction Index; ROI from marketing activities; number of new customers attracted through marketing activities; number of partnership agreements; Customer Retention Rate; Repeat purchase rate; number of positive reviews and mentions of the brand in the mass media and social networks.uk_UA
Розташовується у зібраннях:Полковниченко С. О.: наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Полковниченко, Срібна_ЕЕ.pdfстаття405,21 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.