DSpace 8

DSpace is the world leading open source repository platform that enables organisations to:

  • easily ingest documents, audio, video, datasets and their corresponding Dublin Core metadata
  • open up this content to local and global audiences, thanks to the OAI-PMH interface and Google Scholar optimizations
  • issue permanent urls and trustworthy identifiers, including optional integrations with handle.net and DataCite DOI

Join an international community of leading institutions using DSpace.

The test user accounts below have their password set to the name of this software in lowercase.

  • Demo Site Administrator = dspacedemo+admin@gmail.com
  • Demo Community Administrator = dspacedemo+commadmin@gmail.com
  • Demo Collection Administrator = dspacedemo+colladmin@gmail.com
  • Demo Submitter = dspacedemo+submit@gmail.com
Photo by @inspiredimages
 

Нові надходження

Документ
Соціальна адаптація дітей-сиріт після виходу з інтернатних закладів
(2025) Фігура В. В.
Найгострішою проблемою в сучасний період в Україні є наявність значної кількості дітей-сиріт. Це найбільш вразлива категорія населення, яка страждає від порушення прав людини та потребує соціальної допомоги з боку держави. Позбавлені батьківського піклування, діти-сироти, перебуваючи в інтернатних закладах, не отримують соціальних навичок, необхідних для подальшого дорослого життя. Тому після виходу з інтернатних закладів вони потребують підтримки у вигляді соціальноїадаптації, яка допоможе адаптуватися до нових умов життя. У першому розділі здійснено теоретичне дослідження соціальної адаптаціїдітей-сиріт після виходу з інтернатних закладів, у межах якого розкрито сутність соціальної адаптаціїяк напрямку соціальної роботи та охарактеризовано проблеми дітей-сиріт як клієнтів соціальної роботи. Другий розділ присвячений емпіричному дослідженню емоційного стану дітей-сиріт після виходу з інтернатних закладів. Виявлено високий рівень стресу дітей-сиріт після виходу з інтернатних закладів та констатовано необхідність застосування до них методів соціальної адаптаціїз метою покращення психоемоційного стану. У третьому розділі надаються практичні рекомендації щодо підвищення ефективності соціальноїадаптаціїдітей-сиріт після виходу з інтернатних закладів. Надано пропозиції та рекомендації соціальному працівникові у напрямку соціальної роботи з дітьми-сиротами після виходу з інтернатних закладів. Розроблено програму підвищення рівня емоційного стану дітей-сиріт після виходу з інтернатних закладі Дана робота має на меті розкрити напрямки соціальної роботи з дітьми-сиротами після виходу з інтернатних закладів та надати рекомендації щодо підвищення її ефективності. The most acute problem in Ukraine today is the presence of a significant number of orphans. This is the most vulnerable category of the population that suffers from human rights violations and needs social assistance from the state. Deprived of parental care, orphans in residential institutions do not acquire the social skills necessary for their future adult life. Therefore, after leaving residential institutions, they need support in the form of social rehabilitation to help them adapt to new living conditions. The first chapter presents a theoretical study of the social rehabilitation of orphans after leaving residential institutions, which reveals the essence of social rehabilitation as a field of social work and describes the problems of orphans as clients of social work. The second section is devoted to an empirical study of the emotional state of orphans after leaving residential institutions. It reveals a high level of stress among orphans after leaving residential institutions and states the need to apply social rehabilitation methods to them in order to improve their psycho-emotional state. The third section provides practical recommendations for improving the effectiveness of social rehabilitation of orphans after leaving residential institutions. Suggestions and recommendations for social workers in the field of social work with orphans after leaving residential institutions are provided. A programme for improving the emotional state of orphans after leaving residential institutions has been developed This paper aims to reveal the areas of social work with orphans after leaving residential institutions and provide recommendations for improving its effectiveness
Документ
Проєктна діяльність в соціальній роботі : методичні вказівки до семінарських занять та самостійної роботи для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Соціальна робота»
(Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка", 2025) Мекшун А. Д.
У методичних вказівках представлено мету, завдання, структуру, основний зміст навчальної дисципліни "Проєктна діяльність в соціальній роботі", а також схарактеризовано основні компетенції, які формуються в результаті її вивчення. З цією метою надано методичні вказівки для оптимізації роботи здобувачів вищої освіти при підготовці до семінарських занять та самостійної роботи. До кожної теми запропоновано перелік літератури, яка дозволяє знайти відповіді на теоретичні питання з метою підготовки до виконання семінарських завдань. Методичні вказівки призначено для здобувачів вищої освіти, які навчаються за освітньою програмою «Соціальна робота», викладачів, фахівців з соціальної роботи.
Документ
Соціальна інклюзія : методичні вказівки до семінарських занять та самостійної роботи для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Соціальна робота»
(Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка", 2025) Мекшун А. Д.
У методичних вказівках представлено мету, завдання, структуру та основний зміст навчальної дисципліни «Соціальна інклюзія». Описано очікувані результати навчання, які здобувачі вищої освіти мають досягти під час її опанування, а також надано рекомендації для ефективної підготовки до семінарських занять і виконання завдань самостійної роботи. Особливу увагу приділено перспективам розвитку соціальної інклюзії в Україні. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти буде вміти: оцінювати соціальні наслідки політики у сфері прав людини, соціальної інклюзії та сталого розвитку суспільства, розробляти рекомендації стосовно удосконалення нормативно-правового забезпечення соціальної роботи; демонструвати позитивне ставлення до власної професії та відповідати своєю поведінкою етичним принципам і стандартам соціальної роботи; аналізувати діючу державну соціальну політику щодо осіб з особливими потребами; визначати фізичні, психологічні та інституційні бар’єри, що перешкоджають активній участі осіб з особливими потребами у суспільному житті, а також шляхи їх подолання; формувати позитивне сприйняття суспільством осіб з особливими потребами; обґрунтовувати необхідність соціальних змін, прийняття практичних рішень щодо покращення соціального добробуту та підвищення соціальної безпеки. Методичні вказівки призначено для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти, які навчаються за освітньо-професійною програмою «Соціальна робота».
Документ
Методи і технології соціальної роботи : методичні вказівки до семінарських занять та самостійної роботи для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Соціальна робота»
(Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка", 2025) Мекшун А. Д.
У методичних вказівках представлено мету, завдання, структуру та основний зміст навчальної дисципліни «Методи і технології соціальної роботи». Описано очікувані результати навчання, які здобувачі вищої освіти мають досягти під час її опанування, а також надано рекомендації для ефективної підготовки до семінарських занять і виконання завдань самостійної роботи. Особливу увагу приділено методам і технологіям в роботі з різними категоріями клієнтів, а також врахування міждисциплінарного підходу в розв’язанні проблемних ситуацій клієнтів соціальної роботи на засадах індивідуального підходу. Очікуваними результатами навчання дисципліни "Методи і технології соціальної роботи" є достатній рівень сформованості уміння здійснення, пошуку, аналізу і синтезу інформації з різних джерел для розв’язування завдань спеціальності, відтворення фактів (дати, події, принципи й закономірності суспільного розвитку), встановлення причинно-наслідкових зв’язків між подіями, явищами, формулювання висновків, аргументація свої думки; наукових принципів, що лежать в основі соціальної діяльності, ідентифікації, формулювання і розв’язання завдань зі спеціальності, інтегрування теоретичного знання та практичного досвіду; визначення і виокремлення основних понять, використання власних прикладів для ілюстрації відповідей, знаходження спільних рис та відмінностей при порівнянні фактів, явищ, характеристики соціальних явищ; теоретично аргументувати шляхи подолання проблем та складних життєвих обставин, обирати ефективні методи їх вирішення, передбачати наслідки; розробляти перспективні та поточні плани, програми проведення заходів, оперативно приймати ефективні рішення у складних ситуаціях;використовувати методи діагностики у процесі оцінювання проблем, потреб, специфічних особливостей та ресурсів клієнтів; застосовувати методи соціальної роботи в конкретних умовах взаємодії з клієнтом; обґрунтовувати необхідність соціальних змін, прийняття практичних рішень щодо покращення соціального добробуту та підвищення соціальної безпеки. Методичні вказівки призначено для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, які навчаються за освітньо-професійною програмою «Соціальна робота».
Документ
Антикорупційна діяльність : методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 28 «Публічне управління та адміністрування», спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування» всіх форм навчання
(Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка", 2025) Олійченко І. М.; Дітковська М. Ю.
Дисципліна «Антикорупційна діяльність» спрямована на формування у студентів системного розуміння природи корупції, її впливу на державне управління, економіку та суспільство, а також на розвиток практичних навичок протидії корупційним проявам. Вивчення курсу передбачає опрацювання міжнародних підходів до вимірювання рівня корупції, аналіз національного законодавства та інституційної системи протидії корупції, а також оволодіння сучасними інструментами прозорості й підзвітності.