Abstract:
Комунікативна компетентність є однією з базових характеристик
професійної компетентності і професійної діяльності фахівців в типі
професій «людина – людина». Поняття «комунікативна компетентність»
розробляється в науковому середовищі порівняно недавно, проте досить
плідно. В основному поняття використовується в філології, психології,
педагогіці, соціології. Необхідно сказати, що в сучасній науковій літературі
існує розмаїття визначень і характеристик досліджуваного поняття.
Актуальність дослідження визначається тим, що комунікативна
компетентність є однією з найважливіших складових професійної
компетентності фахівця з соціальної роботи. Визначення поняття
«комунікативна компетентностей» в науковій літературі відрізняється
складністю, неоднозначністю і розмаїттям точок зору, що ускладнює
можливість підбору діагностичного інструментарію для оцінки
комунікативної компетентності майбутнього соціального працівника.
В розділі 1 магістерської роботи висвітлено теоретичні основи
проблеми комунікативної компетентності майбутніх соціальних працівників,
зокрема, визначено сутність та структуру комунікативної компетентності
соціальних працівників та охарактеризовано основні інтерактивні методи
навчання.
Розділ 2 присвячений дослідженню стану проблеми формування
комунікативної компетентності у майбутніх соціальних працівників та
розробці критеріїв, показників та рівнів сформованості комунікативної
компетентності майбутніх соціальних працівників.
У розділі 3 визначено педагогічні умови формування комунікативної
компетентності майбутніх соціальних працівників на основі інтерактивних
методів навчання та розроблено тренінг розвитку комунікативної
компетентності майбутніх соціальних працівників.
Наукова новизна роботи полягає у корекції визначення місця та ролі
інтерактивних методів навчання у формуванні комунікативної
компетентності майбутніх соціальних працівників; розширенні розуміння
сутності та змісту комунікативної компетентності фахівців соціальної
роботи, її якісних характеристик; виявленні характерних рівнів прояву
інформаційно-комунікативної компетенції фахівців соціальної роботи,
критеріїв, показників їх оцінки.
Description:
Новик, Ю. П. Інтерактивні засоби навчання як засіб формування комунікативної компетентності майбутніх соціальних працівників : 231 Соціальна робота / Ю. П. Новик; керівник роботи Острянко Т. С. ; Національний університет «Чернігівська політехніка», кафедра соціальної роботи. – Чернігів, 2019. – 112 с.