dc.contributor.author |
Пасов, Г. В.
|
|
dc.contributor.author |
Сіра, Н. М.
|
|
dc.contributor.author |
Слєднікова, О. С.
|
|
dc.contributor.author |
Кологойда, А. В.
|
|
dc.contributor.author |
Мурашковська, В. П.
|
|
dc.date.accessioned |
2021-12-23T14:18:11Z |
|
dc.date.available |
2021-12-23T14:18:11Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
http://ir.stu.cn.ua/123456789/24794 |
|
dc.description |
Пасов, Г. В. Вивчення рівняння Бернуллі із застосуванням інформаційних технологій (анімаційний симулятор) / Г. В. Пасов, Н. М. Сіра, О. С. Слєднікова, А. В. Кологойда, В. П. Мурашковська // Технічні науки та технології. – 2021. – № 3(25). – С. 45-54. |
en_US |
dc.description.abstract |
Для вивчення курсу гідравліки, а також інших дисциплін важливим є рівняння Бернуллі. При виконанні лабораторних робіт, при проєктуванні гідравлічних систем використовують це рівняння. Його складові мають розмірність напору, тиску або питомої енергії. Програмний продукт призначений для імітаційного виконання лабораторних робіт з основних розділів гідромеханіки. Методики виконання лабораторних робіт в оболонці комп’ютерної програми передбачають знайомство з фізичним явищем і його теоретичне вивчення, ознайомлення з пристроєм і принципом дії експериментальних установок. Наочна візуалізація з інтерактивністю сприяє ефективному засвоєнню навчального матеріалу.
Ця стаття є науково-методичною. |
en_US |
dc.language.iso |
uk |
en_US |
dc.publisher |
Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Технічні науки та технології;№ 3(25) |
|
dc.subject |
навчальний процес |
en_US |
dc.subject |
гідравліка |
en_US |
dc.subject |
рівняння Бернуллі |
en_US |
dc.subject |
моделювання |
en_US |
dc.subject |
симулятор |
en_US |
dc.subject |
educational process |
en_US |
dc.subject |
hydraulics |
en_US |
dc.subject |
Bernoulli equation |
en_US |
dc.subject |
modeling |
en_US |
dc.subject |
simulator |
en_US |
dc.title |
Вивчення рівняння Бернуллі із застосуванням інформаційних технологій (анімаційний симулятор) |
en_US |
dc.title.alternative |
Study of the Bernulli equation using information technologies (animation simulator) |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
dc.description.abstractalt1 |
Computer equipment together with the corresponding software must be used in the educational process.
Currently, in the process of studying various disciplines, many sources of various information are used: textbooks, the Internet. In modern conditions, the use of computers in the educational process with highly intelligent software products opened wide opportunities.
The student must study it in lectures, laboratory and practical classes. It is the use of computers and related software products that allows us to improve the educational process, providing it with intensity and interactive content.
When studying academic disciplines, applicants for the laws of hydromechanics. When performing the laboratory work applicants for higher education are invited to use an animation simulator.
The purpose of work is to suggest the use of a simulator in the educational process for studying the Bernoulli equation.
Bernoulli’s equation is basic, necessary not only for studying the course of hydraulics. It is used in design of hydraulic and pneumatic systems. It can be written for the case of real fluid flow. Its components can have the dimension of head.
The software product is designed to simulate laboratory work on the main sections of hydromechanics. Techniques for performing laboratory work in the shell of a computer program provide for an acquaintance with a physical phenomenon and the principle of operation of experimental installations and the procedure for performing work. Visual volumetric visualization combined with interactivity contributes to the effective assimilation of educational material.
The simulator of laboratory work on the study of the Bernoulli equation allows you to make the learning process brighter, more visual.
This article is of scientific and methodological character. |
en_US |