Abstract:
У статті виявлено основні види стратегій, які можуть використовувати фінансові посередники, у тому числі стратегія цифрової трансформації, стратегія клієнтоорієнтованості,
стратегія інновацій та розвитку продуктів, стратегія експансії та масштабування, стратегія
злиття та поглинання, стратегія управління ризиками, стратегія сталого розвитку. Сформульовано сутність та зміст кожної з наведених стратегій, охарактеризовано їхні специфічні характеристики, переваги, недоліки й обмеження (умови) впровадження. Встановлено, що наведені стратегії надають фінансовим посередникам різноманітні цифрові інструменти для
адаптації до мінливого ринкового середовища, але також вимагають ретельного планування та
оцінки ризиків для їх ефективної реалізації. Доведено, що цифрові технології не лише підвищують
ефективність та адаптивність фінансових посередників до змін, але й відкривають нові можливості для інноваційного зростання та сталого розвитку. Інтеграція зазначених технологій у
бізнес-процеси фінансових установ дозволяє їм залишатися конкурентоспроможними та готовими до викликів сучасної цифрової економіки. Досліджено як FinTech, Big Data, блокчейн, штучний інтелект, машинне навчання та мобільні платформи, впливають на формування різних
стратегій розвитку фінансових посередників.
Description:
Шишкіна, О. В. Вплив цифрових технологій на стратегії розвитку фінансових посередників в Україні / О. В. Шишкіна, Д. М. Волошин, Д. Я. Ринжук // Проблеми і перспективи економіки та управління. - 2024. - № 2 (38). - С. 177-189.