Короткий опис(реферат):
The article focuses on the analysis of the development and improvement of work with appeals of citizens. The processes of handling correspondence in the regional state administration and the processes of improvement of work with appeals of citizens are
analyzed. The author pays attention to the approaches to e-government responsibilities. The ways of implementation and improvement of electronic system "citizens 'appeals" as a component of e-governance are suggested.
Стаття присвячена аналізу розвитку і вдосконалення роботи із зверненнями громадян. Проаналізовано процеси обробки кореспонденції в обласній державній адміністрації і процеси вдосконалення роботи із зверненнями громадян. Автор звертає увагу на підходи до обов’язків електронного уряду. Запропоновано шляхи реалізації та вдосконалення електронної системи "звернення громадян" як елементу електронного урядування.
Суть розробки, основні результати:
Ditkovska, М. Development of the system of processing of citizens' appeals as a component of e-governance / M. Ditkovska // Публічне адміністрування: наукові дослідження та розвиток. - 2016. - № 1. - С. 85-91.