Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Петраков, Я. В. | |
dc.date.accessioned | 2016-12-18T06:23:10Z | |
dc.date.available | 2016-12-18T06:23:10Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://ir.stu.cn.ua/123456789/11986 | |
dc.description | Петраков Я. В. Оцінка фіскальних імпульсів від застосування податкових інструментів / Я. В. Петраков // Фінанси України. — 2016. — №1. — С.57-79 | en_US |
dc.description.abstract | Відновлення економіки після важкої й тривалої рецесії є неможливим без фіскального імпульсу. Його масштаб і тривалість залежать не тільки від зовнішнього середовища, а й від внутрішнього стану економіки, оскільки перенесені макрошоки та проблемні канали трансмісії імпульсу можуть стати перешкодою й “абсорбувати” його. Важливу роль у забезпеченні комбінування інструментами регулювання відіграє комунікація між основ ними групами зацікавлених осіб (урядом, платниками податків, інвесторами та міжнародними фінансовими організаціями). У статті узагальнено поняття фіскального імпульсу та проведено його розрахунок для України за період 2008—2015 рр. за оновленою методологією Європейської комісії на основі показників розриву випуску й автоеластичності бюджету. Встановлено, що фіскальна політика в Україні починаючи з 2011 р. стала контрциклічною, а в 2015 р. досягла піку своєї дискреції. Наголошено, що високе значення коефіцієнта автоеластичності бюджету, стабілізація якого триватиме близько трьох років, а також внутрішні ризики та зовнішні загрози для макрофінансової стабільності вимагають збереження темпів фіскальної консолідації. Досвід розвинутих країн свідчить про те, що забезпеченню довгострокового зростання передували тривалі періоди структурних реформ, а пікових значень фіскальні мультиплікатори досягали під час рецесій. З огляду на це, податкова реформа в Україні повинна бути інтегрована до більш масштабної кампанії з реалізації структурних реформ (особливо в освітній, медичній галузях та системі пенсійного забезпечення), відновлення довгострокової продуктивності праці та створення привабливих умов для неспекулятивних інвестицій у основний акціонерний капітал. Доведено, що проект податкової реформи має базуватися на песимістичному, а не оптимістичному сценарії, оскільки завищені макропоказники породжуватимуть хибні очікування в бізнесу та інвесторів, а продовження рецесії замість обіцяного відновлення призведе до втрати довіри з боку власників капіталу. | en_US |
dc.language.iso | uk | en_US |
dc.publisher | Фінанси України | en_US |
dc.relation.ispartofseries | 1; | |
dc.subject | імпульс | en_US |
dc.subject | податкові інструменти | en_US |
dc.subject | фіскальна політика | en_US |
dc.title | Оцінка фіскальних імпульсів від застосування податкових інструментів | en_US |
dc.type | Article | en_US |