IRCPNU
Institutional Repository of Chernihiv Polytechnic National University

Identification of the mass media company market competitive position using methodological approaches of the portfolio analysis

ISSN 2415-363X

Show simple item record

dc.contributor.author Чікірісов, Д. В.
dc.date.accessioned 2017-06-15T12:24:29Z
dc.date.available 2017-06-15T12:24:29Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/12809
dc.description Chikirisov, D. V. Identification of the mass media company market competitive position using methodological approaches of the portfolio analysis / D. V. Chikirisov // Науковий вісник Полісся. - 2017. - № 1 (9), ч. 2. - С. 179-184. en_US
dc.description.abstract Article reveals economic incentives of the deliberate approaches to the development of the service portfolio for the Television Companies of Ukraine. It delivers elaborated chart of the TV channels Competitive Strategies based on weekly broadcaster’s audience cover (as a Market share) and viewership differentiation which is consequently adopted to the view of classic Boston Consulting Group model of the portfolio of services optimization matrix. Article point out the vital importance to reach a break-even point by Media Companies with further perspective to ensure profitability en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Чернігів : ЧНТУ en_US
dc.relation.ispartofseries Науковий вісник Полісся;№ 1 (9), ч. 2
dc.subject TV mass media en_US
dc.subject product and service portfolio en_US
dc.subject competitiveness en_US
dc.subject viewership audience en_US
dc.subject media market en_US
dc.subject share en_US
dc.subject rate en_US
dc.subject ТВ засоби масової комунікації en_US
dc.subject портфель продуктів та послуг en_US
dc.subject конкурентний статус en_US
dc.subject глядацька аудиторія en_US
dc.subject медіа ринок en_US
dc.subject охоплення en_US
dc.subject рейтинг en_US
dc.title Identification of the mass media company market competitive position using methodological approaches of the portfolio analysis en_US
dc.title.alternative Впровадження методичних підходів портфельного аналізу для оцінки конкурентної позиції підприємства -засобу масової комунікації en_US
dc.type Article en_US
dc.description.abstractalt1 Рукопис розкриває економічні мотиви зваженого підходу до побудови портфелю послуг медійних підприємств України на прикладі ТВ ЗМК. Розроблена карта стратегічних позицій на основі типових стратегій конкуренції підприємств за параметрами оптимізації охоплення аудиторії (доля ринку) та диференціації глядачів, яка в підсумку приведена до класичної матриці збалансування портфелю продуктів БКГ. Підкреслена важливість досягнення підприємством ЗМК точки беззбитковості. en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record