dc.contributor.author |
Левицька, Н. С.
|
|
dc.date.accessioned |
2017-08-19T07:40:24Z |
|
dc.date.available |
2017-08-19T07:40:24Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.uri |
http://ir.stu.cn.ua/123456789/14866 |
|
dc.description |
Левицька, Н. С. Аналіз індивідуально-психологічних характеристик економічної соціалізації майбутніх фахівців соціальної сфери / Н. С. Левицька // Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія. - 2016. - № 2 (8). - С. 105-114. |
en_US |
dc.description.abstract |
Дана стаття присвячена емпіричному дослідженню індивідуально-психологічних характеристик (загальні здатності до підприємництва, локус контролю, вектор мотивації, життєві цінності-цілі) економічної соціалізації майбутніх фахівців соціальної сфери. Автором аналізуються відмінності у показниках за професійно-віковими особливостями респондентів. До уваги береться спеціальність, за якою навчаються студенти (соціальна робота, правознавство, фінанси та кредит), та курс навчання (1, 3 та 5 курси). |
en_US |
dc.language.iso |
uk |
en_US |
dc.publisher |
Чернігів : ЧНТУ |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія;№ 2 (8) |
|
dc.subject |
економічна соціалізація |
en_US |
dc.subject |
майбутні фахівці соціальної сфери |
en_US |
dc.subject |
загальні здатності до підприємництва |
en_US |
dc.subject |
вектор мотивації |
en_US |
dc.subject |
життєві цінності-цілі |
en_US |
dc.subject |
экономическая социализация |
en_US |
dc.subject |
будущие специалисты социальной сферы |
en_US |
dc.subject |
общие способности к предпринимательству |
en_US |
dc.subject |
вектор мотивации |
en_US |
dc.subject |
жизненные ценности-цели |
en_US |
dc.subject |
economic socialization |
en_US |
dc.subject |
future specialists in the social sphere |
en_US |
dc.subject |
individual psychological characteristics of economic socialization |
en_US |
dc.subject |
general abilities to entrepreneurship |
en_US |
dc.subject |
locus of control |
en_US |
dc.subject |
motivation vector |
en_US |
dc.subject |
life values of personality |
en_US |
dc.subject |
локус контроля |
en_US |
dc.subject |
локус контролю |
en_US |
dc.title |
Аналіз індивідуально-психологічних характеристик економічної соціалізації майбутніх фахівців соціальної сфери |
en_US |
dc.title.alternative |
Анализ индивидуально-психологических характеристик экономической социализации будущих специалистов социальной сферы |
en_US |
dc.title.alternative |
Аnalysis of the individualy-psychological characteristics of economic socialization of the future specialists in the social sphere |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
dc.description.abstractalt1 |
Эта статья посвящена эмпирическому исследованию индивидуально-психологических характеристик (общие способности к предпринимательству, локус контроля, вектор мотивации, жизненные ценности-цели) экономической социализации будущих специалистов социальной сферы. Автором анализируются отличия показателей по профессионально-возрастным особенностям респондентов. Во внимание берутся специальность, по которой учатся студенты (социальная работа, юриспруденция, финансы и кредит), и курс обучения (1, 3 и 5 курсы). |
en_US |
dc.description.abstractalt2 |
Empirical analysis of the individual psychological characteristics of economic socialization of the future specialists in the social sphere has some results. Using of special question list gives the difference at the peculiarities of economic socialization by representatives of different specialty and year of studies. General abilities to entrepreneurship have middle level at overall sample. In that time, comparison of respondent’s groups says that social workers have lower indicators than the lawyers and financiers. The indicator “propensity to creativity” gets the biggest level at social workers. The results of subject control test’s using are analyzed (“Locus of control” by G. Rotter). The locus of control’s dynamic at different year of studies in university (from start of education to the end) is found. The locus of control has changed at internal to external vector for education period (the lawyers and financiers). These indicators are characterized as the results of traditional approach in higher education system. The need for the introduction of non-formal education, which forms the necessary professional and personal quality in the modern social and economic conditions in our society, is analyzed. Student’s motivation vector has found by motivation of success and fear of failure test (A. Rean). In result, majority of respondents are motivated for success and have tendency of motivation for success. However, results of research point some percent of failure motivation at economic activity. Value of future specialists in social sphere are studied with life values of personality test (Musttest). Future specialists of different specialty have specific values orientation. |
en_US |