IRCPNU
Institutional Repository of Chernihiv Polytechnic National University

Аналіз індивідуально-психологічних характеристик економічної соціалізації майбутніх фахівців соціальної сфери

ISSN 2415-363X

Show simple item record

dc.contributor.author Левицька, Н. С.
dc.date.accessioned 2017-08-19T07:40:24Z
dc.date.available 2017-08-19T07:40:24Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/14866
dc.description Левицька, Н. С. Аналіз індивідуально-психологічних характеристик економічної соціалізації майбутніх фахівців соціальної сфери / Н. С. Левицька // Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія. - 2016. - № 2 (8). - С. 105-114. en_US
dc.description.abstract Дана стаття присвячена емпіричному дослідженню індивідуально-психологічних характеристик (загальні здатності до підприємництва, локус контролю, вектор мотивації, життєві цінності-цілі) економічної соціалізації майбутніх фахівців соціальної сфери. Автором аналізуються відмінності у показниках за професійно-віковими особливостями респондентів. До уваги береться спеціальність, за якою навчаються студенти (соціальна робота, правознавство, фінанси та кредит), та курс навчання (1, 3 та 5 курси). en_US
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Чернігів : ЧНТУ en_US
dc.relation.ispartofseries Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія;№ 2 (8)
dc.subject економічна соціалізація en_US
dc.subject майбутні фахівці соціальної сфери en_US
dc.subject загальні здатності до підприємництва en_US
dc.subject вектор мотивації en_US
dc.subject життєві цінності-цілі en_US
dc.subject экономическая социализация en_US
dc.subject будущие специалисты социальной сферы en_US
dc.subject общие способности к предпринимательству en_US
dc.subject вектор мотивации en_US
dc.subject жизненные ценности-цели en_US
dc.subject economic socialization en_US
dc.subject future specialists in the social sphere en_US
dc.subject individual psychological characteristics of economic socialization en_US
dc.subject general abilities to entrepreneurship en_US
dc.subject locus of control en_US
dc.subject motivation vector en_US
dc.subject life values of personality en_US
dc.subject локус контроля en_US
dc.subject локус контролю en_US
dc.title Аналіз індивідуально-психологічних характеристик економічної соціалізації майбутніх фахівців соціальної сфери en_US
dc.title.alternative Анализ индивидуально-психологических характеристик экономической социализации будущих специалистов социальной сферы en_US
dc.title.alternative Аnalysis of the individualy-psychological characteristics of economic socialization of the future specialists in the social sphere en_US
dc.type Article en_US
dc.description.abstractalt1 Эта статья посвящена эмпирическому исследованию индивидуально-психологических характеристик (общие способности к предпринимательству, локус контроля, вектор мотивации, жизненные ценности-цели) экономической социализации будущих специалистов социальной сферы. Автором анализируются отличия показателей по профессионально-возрастным особенностям респондентов. Во внимание берутся специальность, по которой учатся студенты (социальная работа, юриспруденция, финансы и кредит), и курс обучения (1, 3 и 5 курсы). en_US
dc.description.abstractalt2 Empirical analysis of the individual psychological characteristics of economic socialization of the future specialists in the social sphere has some results. Using of special question list gives the difference at the peculiarities of economic socialization by representatives of different specialty and year of studies. General abilities to entrepreneurship have middle level at overall sample. In that time, comparison of respondent’s groups says that social workers have lower indicators than the lawyers and financiers. The indicator “propensity to creativity” gets the biggest level at social workers. The results of subject control test’s using are analyzed (“Locus of control” by G. Rotter). The locus of control’s dynamic at different year of studies in university (from start of education to the end) is found. The locus of control has changed at internal to external vector for education period (the lawyers and financiers). These indicators are characterized as the results of traditional approach in higher education system. The need for the introduction of non-formal education, which forms the necessary professional and personal quality in the modern social and economic conditions in our society, is analyzed. Student’s motivation vector has found by motivation of success and fear of failure test (A. Rean). In result, majority of respondents are motivated for success and have tendency of motivation for success. However, results of research point some percent of failure motivation at economic activity. Value of future specialists in social sphere are studied with life values of personality test (Musttest). Future specialists of different specialty have specific values orientation. en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record