dc.contributor.author |
Гришова, І. Ю.
|
|
dc.contributor.author |
Негоденко, В. С.
|
|
dc.contributor.author |
Шестаковська, Т. Л.
|
|
dc.date.accessioned |
2017-10-19T09:18:54Z |
|
dc.date.available |
2017-10-19T09:18:54Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://ir.stu.cn.ua/123456789/15161 |
|
dc.description |
Gryshova, І. Ju. The methodological principles of determining the level of performance of the functions of consumerism / І. Ju. Gryshova, V. S. Negodenko, T. L. Shestakovska // Науковий вісник Полісся. – 2017. – № 3 (11). Ч. 1. – С. 62-67. |
en_US |
dc.description.abstract |
The article deals with the peculiarities of performing the functions of consumerism. The research and systematic methodological approach are made in order to determine the level of consumer protection for a specific product or service. The use of the models of multiattributive products to the evaluation process of consumer protection is suggested, which doesn`t provide an assessment of attributes, but as far the consumer is protected using it. The problems and further directions of activation of the Institute of consumerism in the context of the performance of its functions are motivated. |
en_US |
dc.language.iso |
en |
en_US |
dc.publisher |
Чернігів : ЧНТУ |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Науковий вісник Полісся;№ 3 (11). Ч. 1 |
|
dc.subject |
consumerism |
en_US |
dc.subject |
socially oriented economy |
en_US |
dc.subject |
the functions of consumerism |
en_US |
dc.subject |
consumer protection |
en_US |
dc.subject |
multiattributive model |
en_US |
dc.subject |
консюмеризм |
en_US |
dc.subject |
соціально орієнтована економіка |
en_US |
dc.subject |
функції консюмеризму |
en_US |
dc.subject |
захист прав споживачів |
en_US |
dc.subject |
мультиатрибутна модель |
en_US |
dc.title |
The methodological principles of determining the level of performance of the functions of consumerism |
en_US |
dc.title.alternative |
Методологічні засади визначення рівня виконання функцій консюмеризму |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
dc.description.abstractalt1 |
У статті розглянуто та визначено особливості виконання функцій консюмеризму. Досліджений та систематизований методологічний підхід до визначення рівня захисту прав споживачів для окремого товару або послуги. Запропоновано використання моделі мультиатрибутного товару до процесу оцінки захисту прав споживачів, який передбачає оцінку не атрибутів, а того, на скільки при його використанні споживач є захищеним. Обґрунтовано проблеми та перспективні напрями активізації інституту консюмеризму у контексті виконання своїх функцій. |
en_US |