ISSN 2415-363X

Show simple item record

dc.contributor.author Доній, Н. Є.
dc.date.accessioned 2017-10-20T10:49:09Z
dc.date.available 2017-10-20T10:49:09Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/15211
dc.description Doniy, N. E. Wisdom as a commodity in economic-centered social space of XXI century / N. E. Doniy // Науковий вісник Полісся. - 2017. - № 2 (10). Ч. 2. - С. 184-188. en_US
dc.description.abstract Presentation of wisdom as a phenomenon that turned from metaphysical value into commodity. Economic centuring of social space changed the essence of the most classic semantic designs and their dimension, turning some of them into means of social control, into ideology. Therefore, since the midtwentieth century the definition of wisdom as expert knowledge system focused on the practical side of life begins to dominate in different publications and dictionaries (P. Baltes). Such definition is best implemented by representatives of consulting business. Wisdom they sell is much closer to man and his desire to win. That is the reason kouchera and consultants from training centers are firmly con-vinced that their knowledge prompts people act right and succeed. The task of wisdom supplier/trader among which are kouchera is to bring to light all that is hidden deep inside the individual and provide the desired on the assumption of experience available. en_US
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Чернігів : ЧНТУ en_US
dc.relation.ispartofseries ;№ 2 (10). Ч. 2.
dc.subject economic-centering en_US
dc.subject social space en_US
dc.subject wisdom en_US
dc.subject goods en_US
dc.subject production en_US
dc.subject економоцентризм en_US
dc.subject соціальний простір en_US
dc.subject мудрість en_US
dc.subject товар en_US
dc.subject виробництво en_US
dc.title Wisdom as a commodity in economic-centered social space of XXI century en_US
dc.title.alternative Мудрість як товар в економоцентрованому соціальному просторі ХХІ ст. en_US
dc.type Article en_US
dc.description.abstractalt1 Представлення мудрості як феномену, що з метафізичної цінності став товаром. Економоцентризм змінив суть більшості класичних смислових конструкцій та їх вимір, перетворивши деякі з них на засоби управління суспільством, на ідеологію. Тож, починаючи з середини ХХ ст. серед тлумачень мудрості в публікаціях і словниках починає домінувати визначення мудрості як експертної системи знань, орієнтованої на практичну сторону життя (П. Балтес). Найкраще таке розуміння на практиці реалізують представники консалтингового бізнесу. Мудрість, яку вони продають, є більш наближеною до людини й її бажання перемоги, тому-то, коучери й консультанти з тренінгових центрів твердо впевнені, що їхні знання спонукають інших діяти правильно й досягати успіхів. Задача постачальника/торговця мудрістю, яким й є коучер, – вивести на світ усе приховане в глибині душі індивіда й вказати шлях до бажаного, виходячи з наявного досвіду. en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record