Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Загірняк, Д. М.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2017-10-24T12:29:45Z | |
dc.date.available | 2017-10-24T12:29:45Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://ir.stu.cn.ua/123456789/15239 | |
dc.description | Zagirniak, D. M. Educational pragmatism divergence in the context of professional qualification conformity / D. M. Zagirniak // Науковий вісник Полісся. – 2017. – № 3 (11). Ч. 2. – С. 18-28. | en_US |
dc.description.abstract | The consequence of higher education is presented as the person’s potential, realized in the social and labor relations. The essence of educational pragmatism consists of person’s realization of the educational potential in social and labor relation. A divergence method has been created. It enables the typification of the social and labor relations by the signs of correspondence between the specialty and qualification according to the diploma and the profession and qualification according to the position. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Чернігів : ЧНТУ | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Науковий вісник Полісся;№ 3 (11). Ч. 2 | |
dc.subject | higher education | en_US |
dc.subject | educational potential | en_US |
dc.subject | educational pragmatism | en_US |
dc.subject | professional qualification conformity | en_US |
dc.subject | вища освіта | en_US |
dc.subject | освітній потенціал | en_US |
dc.subject | освітній прагматизм | en_US |
dc.subject | професійно-кваліфікаційна відповідність | en_US |
dc.title | Educational pragmatism divergence in the context of professional qualification conformity | en_US |
dc.title.alternative | Дивергенція освітнього прагматизму у контексті профісійно-кваліфікаційної відповідності | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.description.abstractalt1 | Наслідок вищої освіти подано як потенціал особи, що реалізується у соціально-трудових відносинах. Суть освітнього прагматизму полягає у реалізації особою освітнього потенціалу у соціально-трудових відносинах. Сконструйовано методику дивергенції, яка дозволила типізувати соціально-трудові відносини за ознаками відповідності спеціальності і кваліфікації за дипломом професії і кваліфікації за посадою. | en_US |