Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Мартинова, Н. С. | |
dc.contributor.author | Самохвалов, Д. О. | |
dc.contributor.author | Cемашко, В. А. | |
dc.date.accessioned | 2015-09-22T12:38:53Z | |
dc.date.accessioned | 2018-02-25T01:31:17Z | |
dc.date.available | 2015-09-22T12:38:53Z | |
dc.date.available | 2018-02-25T01:31:17Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://ir.stu.cn.ua/123456789/15791 | |
dc.description | Мартинова, Н. С. Ефективні рішення організації процесу навчання: поєднання друкованих навчальних матеріалів з мобільними системами доповненої реальності / Н. С. Мартинова, Д. О. Самохвалов, В. А. Cемашко // Технічні науки та технології. – 2017. – № 3 (9). – C. 107-114. | en_US |
dc.description.abstract | Актуальність теми дослідження. Стрімке проникнення інформаційно-комунікаційних технологій у життя людини та перенавантаження інформаційними потоками вимагають від сучасної освіти прийняття нових технологій, зміни методів навчання та способів подання навчальної інформації. Одним із ефективних рішень зазначених питань є доповнена реальність. Доповнена реальність («augmented reality», скорочено AR) являє собою технологію інтерактивної візуалізації, яка доповнює зображення реального світу віртуальними елементами. Постановка завдання. Головною метою цієї роботи є необхідність провести дослідження існуючих рішень та запропонувати власні розробки щодо ефективного поєднання традиційних навчальних методик та друкованих видань із сучасними технологіями доповненої реальності із застосуванням більш доступних мобільних пристроїв Виклад основного матеріалу. У роботі запропоновано кілька розробок навчальних матеріалів, що поєднують друковані навчальні посібники з можливостями доповненої реальності. Як перший приклад наведені методичні вказівники з курсу вищої математики, що дозволяють візуалізувати поверхні другого порядку під час вивчення теми знаходження екстремумів функцій багатьох змінних. Найбільш ефективним є інтерактивне застосування технологій AR для віртуальних лабораторних робіт, тренажерів з можливістю динамічної взаємодії. Наступна розробка допоможе зрозуміти базові принципи побудови графічних зображень і розроблення тривимірних моделей при вивчені інженерних дисциплін. Демонстрація різниці між 2D і 3D об’єктами із використанням технології доповненої реальності реалізована для дисциплін «Нарисна геометрія», «Інженерна графіка», «Комп’ютерна графіка в машинобудуванні». Запропонований і реалізований підхід є більш продуктивним, ніж із застосуванням традиційних, статичних аксонометричних зображень. Висновки. Апробація навчальних методик та прикладних розробок, що пропонуються авторами, підтвердила їх ефективність, зацікавленість студентів у роботі, можливість розповсюдження та використання за технічним, природничим або іншим напрямком. Ці технології активно використовуються в системі електронного навчання Сумського державного університету. | en_US |
dc.language.iso | uk | en_US |
dc.publisher | Чернігів: ЧНТУ | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Технічні науки та технології; № 3 (9) | |
dc.subject | освітні технології | en_US |
dc.subject | доповнена реальність | en_US |
dc.subject | мобільні пристрої | en_US |
dc.subject | візуалізація | en_US |
dc.subject | інтерактивна модель | en_US |
dc.subject | educational technologies | en_US |
dc.subject | augmented reality | en_US |
dc.subject | mobile devices | en_US |
dc.subject | visualization | en_US |
dc.subject | interactive model | en_US |
dc.subject | образовательные технологии | en_US |
dc.subject | дополненная реальность | en_US |
dc.subject | мобильные устройства | en_US |
dc.subject | визуализация | en_US |
dc.subject | интерактивная модель | en_US |
dc.title | Ефективні рішення організації процесу навчання: поєднання друкованих навчальних матеріалів з мобільними системами доповненої реальності | en_US |
dc.title.alternative | Effective solutions to the learning process organization: a combination of printed teaching materials with mobile systems of augmented reality | en_US |
dc.title.alternative | Эффективные решения организации учебного процесса: объединение печатных учебных материалов с мобильными системами дополненной реальности | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.description.abstractalt1 | Urgency of the research. Rapid integration of the information and communication technologies into human life and overload by the information flows require introduction of new technologies, changes in educational methods and ways of introduction of educational information in modern education. Target setting. Augmented reality (abbreviated as AR) is an interactive visualization technology that supplements the real world image with the virtual elements. The research objective. The main objective of this work is to study existing solutions and to offer own developments on the effective combination of traditional educational methods and printed editions with modern technologies of the augmented reality with the appliance of more accessible mobile devices. The statement of basic materials. The authors offer several developments of educational materials that combine printed educational tutorials with the possibilities of augmented reality. As a first example the methodical tutorials from the course of higher mathematics are given, that allow to visualize the second-degree surfaces, as well as to determine points of extremum of the second-degree function. The next development will help to understand the basic principles of the graphic images creation and development of three-dimensional models in studies of engineering disciplines. The presentation of the difference between 2D and 3D by using the objects with technology of the augmented reality in studying of disciplines is implemented in “Descriptive geometry”, “Engineering graphics” and “Computer graphics in mechanical engineering”. Proposed and implemented approach is more productive than using the traditional, static axonometric images. Conclusions. The approbation of educational methods and applied developments proposed by the authors proved its effectiveness, interest of students in work, possibility of distribution and application in technical, natural sciences or other training directions. | en_US |
dc.description.abstractalt2 | Информационная насыщенность современного мира требует подготовки и определенной адаптации учебного материала для того, чтобы в визуально доступном для восприятия виде представить учащимся основные сведения. Оптимальным решением было бы создание образовательных ресурсов, объединяющих традиционные печатные издания с современными компьютерными средствами визуализации. Одним из эффективных направлений решения данной проблемы является дополненная реальность. Использование технологий виртуальной реальности обеспечивает значительное повышение эффективности обучения, вызывает большой интерес, результатом чего становится повышение учебной мотивации и активности студентов. В работе предлагаются несколько разработок учебных материалов, объединяющих печатные учебные пособия с возможностями дополненной реальности. Эти технологии активно используются в системе электронного обучения Сумского государственного университета. | en_US |