dc.contributor.author |
Пілевич, Д.
|
|
dc.date.accessioned |
2019-08-02T09:56:19Z |
|
dc.date.available |
2019-08-02T09:56:19Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://ir.stu.cn.ua/123456789/18040 |
|
dc.description |
Пілевич, Д. Роль електронної комерції в розвитку інформаційної економіки / Д. Пілевич // Проблеми і перспективи економіки та управління. 2019. № 1 (17). С. 88-95. |
en_US |
dc.description.abstract |
У статті розглянуто теоретичні положення ролі електронної комерції в розвитку інформаційної економіки. Зокрема, досліджено сутність таких категорій, як «електронна комерція» та «інформаційна економіка». Результати проведеного дослідження дали змогу встановити окремі варіанти пізнання особливостей взаємодії електронної комерції та інформаційної економіки. Зокрема, було виділено такі з них: розгляд електронної комерції як частини системи інформаційної економіки та розгляд електронної комерції як окремої системи. У статті описано сутність зазначених концепцій. Також визначено основні переваги та недоліки функціонування електронної комерції для споживачів та виробників, що дозволило обґрунтувати наявність як позитивних, так і негативних впливів електронної комерції на розбудову інформаційної економіки. |
en_US |
dc.language.iso |
uk |
en_US |
dc.publisher |
ЧНТУ |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
1; |
|
dc.subject |
комерція |
en_US |
dc.subject |
електронна комерція |
en_US |
dc.subject |
інформаційна економіка |
en_US |
dc.subject |
інформація |
en_US |
dc.subject |
інформаційне суспільство |
en_US |
dc.subject |
система |
en_US |
dc.subject |
системний підхід |
en_US |
dc.subject |
commerce |
en_US |
dc.subject |
e-commerce |
en_US |
dc.subject |
information economy |
en_US |
dc.subject |
information |
en_US |
dc.subject |
Information society |
en_US |
dc.subject |
system |
en_US |
dc.subject |
system approach |
en_US |
dc.title |
Роль електронної комерції в розвитку інформаційної економіки |
en_US |
dc.title.alternative |
Role of the e-commerce in the develoment of the information economy |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
dc.description.abstractalt1 |
Within the article, theoretical positions of the e-commerce role in the development of information economics are considered. In particular, the essence of such categories as "electronic commerce" and "information economy" is studied. The results of the study made it possible to establish individual ways of knowing peculiarities of the interaction of the e-commerce and the information economy. In particular, the following were highlighted: the e-commerce as a part of the information economy system and the consideration of the e-commerce as a separate system. The essence of these concepts is described within the article. In addition, main advantages and disadvantages of the e-commerce functioning for consumers and producers, which allowed to substantiate the presence of both positive and negative influences of the e-commerce on the development
of the information economy, are identified. |
en_US |