ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Безуглий, І. В.
dc.date.accessioned 2020-06-13T10:29:49Z
dc.date.available 2020-06-13T10:29:49Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/19488
dc.description Безуглий, І. В. Фактор використання систем автоматизованого управління готелем / І. В. Безуглий // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. - 2019. - № 5(22). - C. 274-279. en_US
dc.description.abstract У статті представлено відмінності прикладного програмного забезпечення для готельних підприємств. Надано програмні продукти, які представлені на українському ринку, їх виробники, дистриб’ютори, основні споживачі та частка ринку, яку вони займають. Визначено, що українські ІТ-розробки займають 36% ринкової ніші. Розкрито окремі аспекти готельних технологій, зокрема особливості використання зовнішніх каналів продажів, планування завантаження персоналу, встановлення тарифів на готельні номери. Надано критерії для оцінки ефективності впровадження систем автоматизованого управління в готелях, зокрема досягнення конкурентної переваги, підвищення продуктивності праці, максимальне використання ресурсів готелю. Розкрито шляхи досягнення конкурентних переваг готелями завдяки впровадженню систем автоматизованого управління en_US
dc.language.iso uk en_US
dc.subject система автоматизованого управління готелем en_US
dc.subject критерії оцінки ефективності en_US
dc.subject RMSсистеми en_US
dc.subject готельні технології en_US
dc.subject показники готельної діяльності en_US
dc.subject система автоматизированного управления отелем en_US
dc.subject критерии оценки эффективности en_US
dc.subject RMS-системы en_US
dc.subject гостиничные технологии en_US
dc.subject показатели гостиничной деятельности en_US
dc.subject automated hotel management system en_US
dc.subject performance evaluation criteria en_US
dc.subject RMS systems en_US
dc.subject hotel technologies en_US
dc.subject hotel performance indicators en_US
dc.title Фактор використання систем автоматизованого управління готелем en_US
dc.title.alternative The factor of the use of automated hotel management systems en_US
dc.type Article en_US
dc.description.abstractalt1 В статье представлены различия прикладного программного обеспечения для гостиничных предприятий. Представлены программные продукты, которые есть на украинском рынке, их производители, дистрибьюторы, основные потребители и доля рынка, которую они занимают. Определено, что украинские ИТ-разработки занимают 36% рыночной ниши. Раскрыты отдельные аспекты гостиничных технологий, в частности особенности использования внешних каналов продаж, планирование загрузки персонала, установление тарифов на гостиничные номера. Представлены критерии для оценки эффективности внедрения систем автоматизированного управления в гостиницах, в частности достижения конкурентного преимущества, повышения производительности труда, максимального использования ресурсов отеля. Раскрыты пути достижения конкурентных преимуществ отелями благодаря внедрению систем автоматизированного управления en_US
dc.description.abstractalt2 The article presents the differences between hotel business application software. Provided software products that are presented on the Ukrainian market, their manufacturers, distributors, major consumers and the market share they occupy. It is determined that Ukrainian IT developments occupy 36% of the market niche. Some aspects of hotel technology have been disclosed, including the features of using external sales channels, scheduling staff loading, setting rates for hotel rooms. Criteria for evaluating the efficiency of the implementation of automated control systems in hotels are provided, including the achievement of competitive advantage, increased productivity, maximizing the use of hotel resources. The ways of achieving competitive advantages of hotels through the introduction of automated management systems are revealed. It is determined that the competitive advantage of the hotel is determined by price and not price factors. Non-price factors include the brand image of the hotel among different customer categories, the level of service and the individual approach to each guest. It is noted that scheduling staff utilization through the use of automated hotel management systems will improve the order of cleaning rooms, reduce the time of execution of customer orders, optimize the work schedule of staff. Determined that the main material resource of the hotel is its room fund. Therefore, there is a practical task to maximize the use of the number fund at the highest rates. This task is facilitated by the automation of hotel production operations. To accomplish this task requires the improvement of booking operations, the implementation of market tariff policy, the use of marketing techniques sales will help increase the load of the room with the maximum profit. The methods that allow to solve this problem are specified: expansion of hotel sales channels and sale of rooms at the highest rates. It is stated that information technologies allow to diversify the booking process through its own Internet resource, Ukrainian and international Internet portals, global reservation systems, its own call center (for hotel companies) and call centers of tourist operators en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу