IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

Сучасний стан геодезичного моніторингу аеродромних покриттів в Україні

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Крячок, С. Д.
dc.date.accessioned 2020-09-28T11:52:26Z
dc.date.available 2020-09-28T11:52:26Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/19882
dc.description Крячок, С. Д. Сучасний стан геодезичного моніторингу аеродромних покриттів в Україні / С. Д. Крячок // Технічні науки та технології. - 2020. - № 1 (19). - С. 305-314. en_US
dc.description.abstract Актуальність теми дослідження. В Україні нині діє Державна цільова програма розвитку аеропортів. Програмою передбачено стабільний розвиток авіаційної галузі в Україні, модернізацію та реконструкцію навних і будівництво нових аеродромів та аеродромних об’єктів, зокрема поверхонь, призначених для посадки, зльоту, руху, стоянки повітряних суден, руху наземного транспорту на території аеродрому, ґрунтових елементів аеродрому. Постановка проблеми. Нині значно розширився авіаційний парк в Україні та за її межами. З’явились тяжкі та надтяжкі повітряні судна. Збільшення ваги повітряних суден веде до підвищення навантаження на аеродромні покриття. Це, у свою чергу, призводить до більш швидкого зношення аеродромних покриттів та появи дефектів, які загрожують безпеці польотів, зміні профілю покриття. Тому проводиться постійний моніторинг за станом аеродромних покриттів. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Були розглянуті останні публікації у відкритому доступі, які присвячені моніторингові аеродромних покриттів. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Аналіз засобів та методів геодезичного моніторингу аеродромних покриттів дозволяє зробити висновок, що геодезичний моніторинг спрямований лише на визначення профілю покриттів. Дефекти аеродромних покриттів не є предметом геодезичного моніторингу. Мета статті. Головною метою цієї статті є виконати огляд конструкцій аеродромних покриттів та їхніх дефектів. Виклад основного матеріалу. Наведено класифікації аеродромних покриттів та виконано огляд конструкцій 00жорстких, асфальтобетонних, полегшених, спрощених покриттів та ґрунтової частини льотного поля. Наведено особливості дефектів аеродромних покриттів і основні причини їх виникнення. Дефекти згруповані в окрему таблицю та виконано їх візуалізацію. Висновки відповідно до статті. У результаті аналізу засобів та методів геодезичного моніторингу стану аеродромних покриттів встановлено, що основним видом такого моніторингу є визначення лише нерівностей поверхні покриттів. Для виявлення більш широкого спектра дефектів аеродромних покриттів необхідне залучення безпілотних літальних апаратів, лазерного сканування та розробка новітніх засобів та методів моніторингу аеродромних покриттів. en_US
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Чернігів: ЧНТУ en_US
dc.relation.ispartofseries 1;
dc.subject злітно-посадкова смуга en_US
dc.subject аеродромні покриття en_US
dc.subject геодезичний моніторинг en_US
dc.subject runway en_US
dc.subject airfield coverings en_US
dc.subject geodetic monitoring en_US
dc.title Сучасний стан геодезичного моніторингу аеродромних покриттів в Україні en_US
dc.title.alternative Current status of aerodrome coatings geodetic monitoring in Ukraine en_US
dc.type Article en_US
dc.description.abstractalt1 Urgency of the research. Ukraine has a National Target Program for Airport Development. The program envisages stable development of the aviation industry in Ukraine. It is necessary to carry out the modernization and reconstruction of existing and construction of new airfields and airfield facilities, as well as surfaces for landing, take-off, movement, parking of aircraft, movement of ground transport in the airfield, ground elements of the airfield. Target setting. Aviation fleet has expanded significantly in Ukraine and beyond. Heavy and very heavy aircraft appeared. Increasing the weight of aircraft is the cause of increased load on airfields. This in turn leads to faster wear of theairfield coatings and the appearance of defects. Coverage defects threaten flight safety and cause a change in coverage profile. Therefore, constant monitoring of the condition of airfield coatings is carried out. Actual scientific researches and issues analysis. Recent open access publications on airfield coatings monitoring have been reviewed. Uninvestigated parts of general matters defining. An analysis of the means and methods of geodetic monitoring of aerodrome coatings allows us to conclude that geodetic monitoring is aimed only at determining the profile of coatings. Defects in airfield coatings are not subject to geodetic monitoring. The research objective. The main purpose of this article is to consider the designs of airfield coatings and their defects. The statement of basic materials. Classifications of airfield coatings are given and a review of the structures of rigid, asphalt concrete, lightweight, simplified coatings and the soil part of the airfield is performed. The features of defects in airfield coatings and the main causes of their occurrence are indicated. Defects are grouped into a separate table and visualized. Conclusions. As a result of the analysis of the means and methods of geodetic monitoring of the state of airfield coatings in Ukraine, it was possible to find out that the main type of such monitoring is to determine only surface roughness. To identify a wider range of defects in airfield coatings, it is necessary to use unmanned aerial vehicles, laser scanning and the development of the latest tools and methods for monitoring airfield coatings. en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу