IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

Когнітивний підхід до збільшення пізнавальних ресурсів та покращення розумової діяльності літньої людини

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Тополь, О. В.
dc.date.accessioned 2021-02-08T09:24:12Z
dc.date.available 2021-02-08T09:24:12Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/21135
dc.description Тополь, О. В. Когнітивний підхід до збільшення пізнавальних ресурсів та покращення розумової діяльності літньої людини / О. В. Тополь // Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія. – 2019 – № 2 (14) – С. 77-83. en_US
dc.description.abstract Актуальність теми дослідження. В умовах збільшення тривалості людського життя, постаріння населення всього світу, актуальним є дослідження особливостей розумової діяльності людини літнього віку, з метою її покращення. Постановка проблеми. З віком збільшується ризик небезпечних захворювань мозку різними формами старечої деменції. Навчитись відновлювати роботу мозкових клітин, перепрограмовувати мозок, запобігаючи процесам швидкого старіння є надзвичайно важливим. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Важливими постулатами для досліджень когнітивних особливостей літньої людини стали твердження З. Фрейда, К. Юнга, А. Адлера. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Ідеї З. Фрейда, К. Юнга, А. Адлера недостатньо використовуються у науковій геронтології. Постановка завдання. Метою даної статті є розкриття сутності когнітивного підходу в питання розвитку особистості літньої людини, збільшення пізнавальних ресурсів та покращення її розумової діяльності. Виклад основного матеріалу. При діагностиці когнітивних процесів проявляються рівні інтелекту «рідкого (fluid)» (вроджені задатки та здібності) та «кристалізованого (crystallized)» (набуті знання, уміння й навички когнітивної діяльності). Останній, при постійній розумовій діяльності у літньому віці не лише не погіршується, а і підвищується, характеризується достатнім рівнем загальної освіченості, поінформованості, спирається на досвід і тісно пов'язаний з мудрістю. Висновки. Когнітивно-біхевіористські підходи доцільно використовувати в терапевтичних цілях лікування когнітивних розладів у літніх людей (усунення/зменьшення симптомів хвороби мозку, попередження рецидивів, поліпшення ефекту медикаментозного лікування), а також розвитку і покращення когнітивних можливостей. Останнє вимагає зміни психологічних установок, думок, ставлення до життя, формування позитивних поведінкових патернів. en_US
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Чернігів: ЧНТУ en_US
dc.relation.ispartofseries 2;(14)
dc.subject когнітивний підхід en_US
dc.subject когнітивні процеси en_US
dc.subject літній вік en_US
dc.subject cognitive approach en_US
dc.subject cognitive processes en_US
dc.subject old age en_US
dc.title Когнітивний підхід до збільшення пізнавальних ресурсів та покращення розумової діяльності літньої людини en_US
dc.title.alternative Cognitive approach to increasing cognitive resources and improving the mental activity of the elderly en_US
dc.type Article en_US
dc.description.abstractalt1 Urgency of the research. In terms of increasing the duration of human life and the aging of the population around the world, it is relevant to study the features of the mental activity of the elderly in order to improve it. Target setting. With age, the risk of dangerous brain diseases with various forms of senile dementia increases. Learning to restore brain cells, reprogram the brain, preventing rapid aging is extremely important. Actual scientific researches and issues analysis. Important postulates for the study of cognitive features of the elderly were the statements of S. Freud, K. Jung, A. Adler. Uninvestigated parts of general matters defining. Ideas of S. Freud, K. Jung, A. Adler not enough used in scientific gerontology. The research objective. The purpose of this article is to reveal the essence of the cognitive approach to the development of the personality of elderly, increase cognitive resources, and improve their mental activity. The statement of basic materials. When diagnosing cognitive processes, the levels of intelligence "fluid" (innate inclinations and abilities) and "crystallized" (acquired knowledge, skills, and abilities of cognitive activity) appear. with constant mental activity in old age the last one does not deteriorate, but on the contrary increases, is characterized by a sufficient level of general education, awareness, relies on experience, and is closely related to wisdom. Conclusions. Cognitive-behavioral approaches should be used for therapeutic purposes in the treatment of cognitive disorders among the elderly (elimination/reduction of symptoms of brain disease, prevention of relapses, improving the effectiveness of drug treatment), as well as the development and improvement of cognitive abilities. The latter requires a change in psychological attitudes, thoughts, attitudes to life, the formation of positive behavioral patterns. en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу