Короткий опис(реферат):
Актуальність дослідження. У молодшому шкільному віці змінюється соціальна ситуація розвитку, яка представляє нові, ускладнені вимоги до інтелектуальних, психофізіологічних можливостей дітей і призводить до виникнення в них негативних емоційних станів, порушень поведінки, є об’єктивним чинником фрустрації. У розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку в ситуаціях фрустрації переважають неконструктивні типи поведінки у вигляді роздратованості, образливості, звинувачення інших, агресивних дій, жорстокості, афективних спалахів, протестних реакцій, що суттєво погіршує їх соціальну адаптацію. Преший розділ присвячено теоретико-методологічним засадам дослідження поведінки розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку в ситуаціях фрустрації.
В другому розділі проведено емпіричне дослідження особливостей поведінки розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку в ситуаціях фрустрації.
В третьому розділі надається комплекс заходів з з психокорекції поведінки розумово відсталих дітей ситуаціях фрустрації.
Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягає в тому, що: здійснено теоретичний аналіз зарубіжних і вітчизняних джерел з дослідження феномену фрустрації та особливостей реагування людини в ситуаціях фрустрації; досліджено особливості поведінки розумово відсталих дітей у ситуаціях фрустрації та залежність вибору певного типу емоційно-поведінкового реагування від вікових, особистісних властивостей поведінки таких дітей; виявлено показники, критерії та рівні оцінки ступеня сформованості поведінки розумово відсталих дітей у ситуаціях фрустрації; розроблено комплексну програми корекції, спрямовану на поетапний та взаємопов’язаний розвиток соціально прийнятих форм поведінки розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку.
Суть розробки, основні результати:
Степаненко, К. В. Корекція поведінки розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку в ситуаціях фрустрації : магістерська робота : 231 Соціальна робота / К. В. Степаненко ; керівник роботи Поленкова М. В. ; Національний університет «Чернігівська політехніка», кафедра креативних індустрій та соціальних інновацій. – Чернігів, 2020. – 86 с.