IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

До питання концептуалізації поняття культурних та креативних індустрій

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шакун, Н. В.
dc.date.accessioned 2021-02-09T08:58:43Z
dc.date.available 2021-02-09T08:58:43Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/21197
dc.description Шакун, Н.В. До питання концептуалізації поняття культурних і креативних індустрії / Н. В. Шакун // Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія. - 2019. – № 2 (14). – С. 91-99. en_US
dc.description.abstract Актуальність теми дослідження. В контексті руху України до Європейського союзу варто враховувати передовий західний досвід розвитку культурного сектору, переосмислити його з урахуванням вітчизняної етноментальної специфіки. Постановка проблеми. Вивчення процесів суспільної трансформації в сучасній Україні передбачає розробку і аналіз нових концептів, спроможних їх відтворити і здатних всебічно теоретично репрезентувати. До таких належить концепт культурних і креативних індустрій. Аналіз останніх досліджень. Тему культуротворчого потенціалу креативних індустрій розробляють такі вчені, як Є. Богатирьова О. Лазарєва, С. Олійник, І. Петрова, В. Солодовник та ін. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Першочергового дослідження потребує поняття, передумови виникнення та перспективи становлення креативних індустрій. Постановка завдання. Метою публікації є аналіз походження та семантичних нашарувань поняття «культура», «творчість», «креативність» та похідних від них термінів «культурні індустрії» і «креативні індустрії»», які сьогодні є часто вживаними у наукових студіях. Виклад основного матеріалу. Вже на початковому етапі дослідження терміну «креативні індустрії» виявляється значні розбіжності у його тлумаченні. Велика увага науковців до проблематики креативних індустрій, широкий спектр підходів і досліджуваних явищ породжують багатозначність цього відносно нового в українському науковому дискурсі поняття. Аналіз змістовного навантаження терміну «креативні індустрії» та особливостей його інтерпретації зарубіжною і вітчизняною науковою думкою, дозволяє констатувати, що спільною у вищезгаданих дослідженнях стає проблематика взаємодії культури і економіки. Висновки. Обґрунтовано, що комплексне дослідження феномену креативних індустрій можливе лише за умови урахування множинності підходів до інтерпретації культури у західноєвропейській філософії та особливостей тлумачення культури в контексті вітчизняної світоглядної традиції. en_US
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Чернігів: ЧНТУ en_US
dc.relation.ispartofseries 2;(14)
dc.subject культура en_US
dc.subject творчість en_US
dc.subject креативність en_US
dc.subject культурні індустрі en_US
dc.subject креативні індустрії en_US
dc.subject culture en_US
dc.subject creativity en_US
dc.subject creativeness en_US
dc.subject cultural industries en_US
dc.subject creative industries en_US
dc.title До питання концептуалізації поняття культурних та креативних індустрій en_US
dc.title.alternative Conceptualization of the concepts of "culture" and "creative industries" en_US
dc.type Article en_US
dc.description.abstractalt1 Urgency of the research. In the context of the Ukraine’s integration into the European Union, it is necessary to take into account the advanced western experience in the development of the cultural sector, to rethink it taking into account our native, ethno-mental specifics. Target setting. The study of the processes of social transformation in modern Ukraine involves the development and analysis of new concepts that can reproduce them and comprehensively present them theoretically. They include the concept of cultural and creative industries. Actual scientific researches and issues analysis. The theme of the culture-creating potential of creative industries is developed by such scientists as Ye. Bohatyrova, O. Lazarieva, S. Oliinyk, I. Petrova, V. Solodovnyk et al. Uninvestigated parts of general matters defining. Consequently, the priority for the research are the concept, prerequisites for the emergence and prospects of the formation of creative industries. The research objective. The purpose of the publication is the study of the role of creative (cultural) industries with the analysis of the origin and semantic layers of the concept "culture", "creativeness", "creativity" and derivatives of the terms "cultural industries" and "creative industries", which today are often used in scientific studios. The statement of basic materials. There are significant differences in the interpretation of the term "creative industries" even at the initial stage of its study. The great attention of scientists to the problems of the creative economy and creative industries, a wide range of approaches and the phenomena under investigation generate the ambiguity of this concept, which is relatively new in the Ukrainian scientific discourse. An analysis of the semantic load of the term “creative industry” and the peculiarities of its interpretation by foreign and domestic scientific thought allows us to state that the problem of interaction between culture and economics at the present stage of social transformation becomes common in the aforementioned studies. Conclusions. A comprehensive study of the phenomenon of creative industries is possible only if we take into account the multiplicity of approaches to the interpretation of culture in Western European philosophy and the peculiarities of the interpretation of culture in the context of domestic worldview tradition. en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу