IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

Управління розвитком онлайн-бізнесу ритейлерів в умовах цифрової трансформації

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Наторіна, А. О.
dc.date.accessioned 2021-04-09T10:17:08Z
dc.date.available 2021-04-09T10:17:08Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/21787
dc.description Наторіна, А. О. Управління розвитком онлайн-бізнесу ритейлерів в умовах цифрової трансформації : автореф. дис. ... д-ра екон. наук : 08.00.04 / А. О. Наторіна. - Чернігів, 2021. - 41 с. en_US
dc.description.abstract Дисертаційну роботу присвячено розробленню теоретико-методологічних засад та практичних рекомендацій щодо управління розвитком онлайн-бізнесу ритейлерів в умовах цифрової трансформації. Обґрунтовано концепцію та запропоновано методологічне підґрунтя інтеріорного управління розвитком онлайн-бізнесу ритейлерів на фоні цифрової трансформації. Сформовано методологічний базис реконфігурування конструкта бізнес-моделі ритейлерів у транзитивний. Сформульовано концептуальне бачення адаптивної системи управління маркетинговою товарною політикою ритейлерів в Інтернеті. Удосконалено науково-методичний підхід до ідентифікації траєкторії розвитку онлайн-бізнесу ритейлерів та розвинуто основні положення параметричних вимірів їх інноваційної складової на базі квалітативного класифікатора. Обґрунтовано принципи та методичні підходи до HR- і ризик-менеджменту онлайн-бізнесу ритейлерів. Запропоновано систему показників оцінювання сили впливу гетерогенних складових конкурентного фону на ведення та управління розвитком онлайн-бізнесу ритейлерів на фоні цифрової трансформації. Розроблено матрицю градаційно-конверсійних зсувів дискретного та континуального етапів функціонування інтернет-магазину ритейлера. Визначено стратегічні напрями SEO-оптимізації бізнесу ритейлерів у Google. Розроблено динамічну модель критичної маси Facebook / Instagram бізнес-акаунту ритейлера і наведено прикладні аспекти кастомізації фідів у соціальних мережах на базі досвіду потенційних покупців. Запропоновано імітаційну модель реагування ритейлера на негативні відгуки / коментарі онлайн-покупців з десенсибілізацією цільової аудиторії відповідно до контексту поточної ситуації. en_US
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Чернігів en_US
dc.subject цифрова трансформація en_US
dc.subject ритейл en_US
dc.subject онлайн-бізнес en_US
dc.subject інтеріорне управління розвитком онлайн-бізнесу en_US
dc.subject маркетинг en_US
dc.subject HR- та ризик-менеджмент en_US
dc.subject інновації en_US
dc.subject моделювання en_US
dc.subject інтернет-магазин en_US
dc.subject Facebook en_US
dc.subject Instagram en_US
dc.subject цифровая трансформация en_US
dc.subject онлайн-бизнес en_US
dc.subject интериорное управление развитием онлайн-бизнеса en_US
dc.subject HR- и рискменеджмент en_US
dc.subject инновации en_US
dc.subject моделирование en_US
dc.subject интернет-магазин en_US
dc.subject digital transformation en_US
dc.subject retail en_US
dc.subject online business en_US
dc.subject interior management of online business development en_US
dc.subject marketing en_US
dc.subject HR- and risk management en_US
dc.subject innovation en_US
dc.subject modeling en_US
dc.subject online store en_US
dc.title Управління розвитком онлайн-бізнесу ритейлерів в умовах цифрової трансформації en_US
dc.title.alternative Управление развитием онлайн-бизнеса ритейлеров в условиях цифровой трансформации en_US
dc.title.alternative Management of retailers’ online business development in digital transformation en_US
dc.type Autoreferat en_US
dc.description.abstractalt1 Диссертационная работа посвящена разработке теоретико-методологических основ и практических рекомендаций по управлению развитием онлайн-бизнеса ритейлеров в условиях цифровой трансформации. Обосновано концепцию и предложено методологическую основу интериорного управления развитием онлайн-бизнеса ритейлеров на фоне цифровой трансформации. Сформирован методологический базис реконфигурирования конструкта бизнес-модели ритейлеров в транзитивный. Сформулировано концептуальное видение адаптивной системы управления маркетинговой товарной политикой ритейлеров в Интернете. Усовершенствован научно-методический подход к идентификации траектории развития онлайн-бизнеса ритейлеров и развиты основные положения параметрических измерений их инновационной составляющей на базе квалитативного классификатора. Обоснованы принципы и методические подходы к HR- и риск-менеджменту онлайн-бизнеса ритейлеров. Предложена система показателей оценки силы влияния гетерогенных составляющих конкурентного фона на ведение и управление развитием онлайн-бизнеса ритейлеров на фоне цифровой трансформации. Разработана матрица градационно-конверсионных сдвигов дискретного и континуального этапов функционирования интернет-магазина ритейлера. Определены стратегические направления SEO-оптимизации бизнеса ритейлеров в Google. Разработана динамическая модель критической массы Facebook / Instagram бизнес-аккаунта ритейлера и приведены прикладные аспекты кастомизации фидов в социальных сетях на базе опыта потенциальных покупателей. Предложена имитационная модель реагирования ритейлера на негативные отзывы / комментарии онлайн-покупателей с десенсибилизацией целевой аудитории согласно контексту текущей ситуации. en_US
dc.description.abstractalt2 The concept and methodological basis of interior management of retailers’ online business development in digital transformation are substantiated. The main idea of that is the ability to simultaneously reconfigure the business model into a transitive one, adapt the marketing commodity policy management system, rationally implement HRand risk management, actively develop the innovative component of the business within a coherent development trajectory, based on the implementation of relevant tools. The conceptual vision of the marketing commodity policy management system is formulated against the digital transformation background of online business of retailers’ online business. It takes into account heterogeneous demands, needs, preferences of online buyers and increase the efficiency of retailers’ economic activity. The methodological basis for reconfiguring the business model of retailers’ online business into a transitive one is improved, which provides co-adaptation to permanent changes in the external environment and based on a semantic approach to creating a value proposition for buyers in the market. The scientific and methodological approach to identifying the trajectory of retailers’ online business (persistent, integration, co-adaptation) based on the clustering of priority competitors and the results of online buyers’ evaluation of their marketing product policy is proposed. This approach focuses on building of product offerings pool with high online buyers’ demand and value in different segments and ensures the achievement of strategic, tactical and operational goals. The two-factor morphological matrix for the marketing product strategy type identification of retailers’ online business in digital transformation is developed. According to that retailers can fill the product portfolio with valuable categories and subcategories for online buyers. The system of indicators for assessing the impact strength of the competitive background heterogeneous components in the context of management of the retailers’ online business development in digital transformation is proposed. It is the quintessence of markers of improving operational business processes, rethinking business values, better understanding of online buyers’ preferences and establishing communication with them, creating a favorable business climate. The matrix of gradation-conversion shifts of discrete and continuous stages of online store is developed. The econometric model of the marketing commodity policy management system of the retailers’ online business development in digital transformation is created. Practical recommendations for retailers’ HR-management are presented and parametric measurements of the innovative component of their online business are done on the basis of a qualitative classifier with the metrics which represent the intensity of innovative projects and practices implementation. The statuses of the retailers’ online business risks are identified according to the developed risk taxonomy and by the verification and qualitative assessment of the risk occurrence probability. Applied aspects to customize Facebook / Instagram feeds based on the experience of potential buyers within the implementation of the advertising campaign is represented. This increases the visibility of the retailer’s online store among priority competitors and helps to attract new buyers. The dynamic model of the critical mass of the retailer’s Facebook / Instagram business account is proposed. The model provides the systematic tracking of changes in the number of active followers and identify the nature of their impact on social network users. Moreover, the model is a foundation for the rational making management decisions for retailers to choose the correct online business vector in the Internet. The simulated model of the retailer’s response to negative feedback / comments from online buyers with desensitization of the target audience according to the current situation is developed. It takes into account the management of the retailers’ online business development at all hierarchical levels and provides instant conversation of negative feedback / comments into positive. en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу