IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

Механізми державного управління у сфері економічного співробітництва країн Східного партнерства

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кодіс, Є. І.
dc.date.accessioned 2021-04-20T06:59:20Z
dc.date.available 2021-04-20T06:59:20Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/21872
dc.description Кодіс, Є. І. Механізми державного управління у сфері економічного співробітництва країн Східного партнерства : дис. ... канд. наук з держ. управління : 25.00.02 / Є. І. Кодіс. - Чернігів, 2021. - 241 с. en_US
dc.description.abstract Дисертаційна робота присвячена вивченню науково-теоретичних засад та розробці практичних рекомендацій, спрямованих на вдосконалення механізмів державного управління у сфері економічного співробітництва країн Східного партнерства. Визначено, що теоретичні засади економічного співробітництва країн Східного партнерства засновуються на ключових положеннях теорії європейської інтеграції та Європейської політики сусідства, передбачаючи становлення механізмів державного управління у цій сфері, яка ґрунтується на компетентності, стратегічному довгостроковому плануванні, відповідальності, поширенні зв’язків між учасниками економічної співпраці. Встановлено, що Східне партнерство є одним із регіональних вимірів Європейської політики сусідства (ЄПС), яке передбачає реалізацію багатовекторних відносин, враховуючи тематичні комплексні платформи: демократія, ефективна система управління та суспільна стабільність (антикорупційні заходи, адміністративні реформи, навчання управлінського апарату, активний розвиток інститутів громадянського суспільства, ЗМІ та ін.); економічна інтеграція та конвергенція з політикою ЄС, враховуючи формування зон вільної торгівлі (забезпечення сталого розвитку торгово-економічних зв’язків й гармонізації вітчизняного законодавства із законодавчою базою ЄС); енергетична безпека (забезпечення надійного енергопостачання країн-партнерів та ЄС, розвитку джерел відновлюваної енергії); налагодження контактів між людьми (співробітництво в сфері освіти, культури і науки; лібералізація візового режиму, припинення незаконної інтелектуальної міграції). Програма ЄС «Східне партнерство» більш конкретний вияв отримала в таких флагманських ініціативах: інтегроване управління кордонами; сприяння розвитку малого і середнього бізнесу; енергетичні ринки, енергетична ефективність та відновлювальні джерела енергії; екологічний менеджмент; система боротьби із наслідками стихійних лих та техногенних катастроф. Визначено зміст дефініції «економічне співробітництво», як специфічний тип зовнішньоекономічних відносин які перебувають під впливом зовнішньої та внутрішньої політики держави орієнтованої на врегулювання взаємозалежності між акторами, що функціонують в умовах обмеженості ресурсів та конфлікту інтересів, інформаційної прозорості з метою консолідації зусиль задля досягнення стратегічної економічної ефективності. Під державним управлінням економічного співробітництва запропоновано розглядати сукупність дій органів влади на всіх рівнях управління, орієнтованих на поліпшення міждержавних відносин, виконання економічної частини Угоди про асоціацію та підтримку євроінтеграційного вектору України. Систематизовано основні функції (розробка стратегії співробітництва; розподіл повноважень та відповідальності між відповідними органами влади; адаптація національного законодавства до стандартів ЄС й технічних регламентів; інформаційно-консультативна; інституційна розбудова економічного співробітництва; моніторинг економічних відносин; участь у переговорних процесах; розвиток транспортної інфраструктури тощо), принципи (прозорості, обміну інформацією, чіткого розподілу повноважень й відповідальності, добросовісної конкуренції, досягнення згоди для усунення перешкод, партнерства, комплексності й ефективності) та завдання (формування належного законодавчого середовища; організація державної підтримки у фінансово-економічному, організаційному, політичному плані; інфраструктурне забезпечення; виявлення проблем і вибір пріоритетів розвитку співробітництва; регламентація механізмів на різних рівнях; створення дієвих інституцій, що реалізують таке співробітництво; створення системи професійного навчання у сфері державного управління) державного управління у сфері економічного співробітництва країн Східного партнерства. З’ясовано, що успішність економічного співробітництва країн Східного партнерства можлива лише за умови системного використання механізмів державного управління, які являють собою сукупність методів, інструментів, принципів, засобів, спрямованих на реалізацію управлінських рішень щодо врегулювання проблем під час проведення політики у сфері економічного співробітництва, а саме: суспільно-політичних (концептуальні засади формування політики економічного співробітництва, забезпечення розробки та послідовної реалізації), правових (нормативно-правове забезпечення), соціально-економічних (планування, своєчасність та повнота фінансового забезпечення, фінансовий контроль, сприяння фінансової стабільності), інституційно-функціональних (забезпечення відповідним інституційним середовищем, проведення модернізації організаційної структури із алгоритмічним розмежуванням повноважень учасників), структурноорганізаційних (залучення громадянського суспільства й вдосконалення його взаємодії з органами влади на різних рівнях управління, формування умов для підвищення рівня кваліфікації фахівців), інформаційних (забезпечення функціонування інформаційного простору, яке стосується питань економічного співробітництва країн Східного партнерства). Обґрунтовано, що основоположним принципом ефективної організації економічного співробітництва є взаємозалежність, яка обумовлюється безпосередньою участю в ньому значної кількості учасників, що є наслідком відсутності монополії будь-кого із учасників; наявністю соціального конфлікту інтересів, що потребує пошуку компромісних рішень; виходом за межі однієї держави, що унеможливлює його одностороннє регулювання державою та обмеженістю ресурсів. Систематизовано ключові фактори, які негативно впливають на функціонування механізмів державного управління у сфері економічного співробітництва країн Східного партнерства: недостатня поінформованість громадян України щодо економічного співробітництва країн Східного партнерства; політична нестабільність; відсутність індикаторів ефективності реалізації ключових реформ у досліджуваній сфері та відповідальності за їх дотриманням; відсутність централізованої моделі горизонтальної координації політики економічного співробітництва країн Східного партнерства; фінансова нестабільність забезпечення реалізації механізмів у сфері економічного співробітництва; неналежне кадрове забезпечення; не відповідає викликам сучасності вітчизняне законодавство у сфері реалізації механізмів економічного співробітництва. Ідентифіковано основні актуальні для України напрями, які реалізуються у механізмах державного управління у сфері економічного співробітництва країн Східного партнерства в розрізі пріоритетів: «Економічний розвиток та ринкові можливості» – подолання прогалин у доступі до фінансів та фінансової інфраструктури; залучення нових можливостей для залучення робочих місць на місцевому рівні; гармонізація цифрових ринків у контексті досягнення цілей визначених Угодою про асоціацію; імплементація положень щодо поглибленої і всеосяжної зони вільної торгівлі. «Посилення інституцій та належного врядування» – посилення механізмів верховенства права і боротьби із корупцією; реалізація ключових реформ щодо судочинства; реалізація реформи системи державного управління; досягнення цілей національної безпеки. «Взаємопов’язаність, енергоефективність, довкілля та зміна клімату» – розширення ключових мереж TEN-T; енергоефективність, використання відновлюваної енергії, а також зменшення викидів; довкілля та адаптація до змін клімату. «Мобільність та контакти між людьми» – лібералізація візового режиму та партнерства у сфері мобільності; молодь, освіта, розвиток навичок та культура; заснування Європейської школи Східного партнерства; дослідження та інновації. До ключових позитивних векторів реалізації програми ЄС «Східне партнерство» запропоновано віднести, по-перше, незважаючи на кризу в світовій економіці, значна частина учасників Східного партнерства (крім Білорусі) провели дієві економічні та структурні реформи, які насамперед орієнтовані на зближення господарського законодавства та технічних стандартів таких країн із європейськими. По-друге, завдяки створенню Східного партнерства відбулося абсолютне переформатування пострадянського простору, у результаті чого Російська Федерація втратила монополію щодо впливу на пострадянські країни, однак і до сьогодні зберігає домінуючий вплив на деякі країни Східного партнерства. По-третє, доцільно зауважити про ключову роль Східного партнерства у безпековому вимірі – як для всього ЄС, так й для країн Східного партнерства. По-четверте, значно підвищилась політична увага до України, а країни Східного партнерства отримали можливість значно посилити політичний діалог, а також прийняти участь у формуванні спільного порядку денного (шляхом участі у самітах Східного партнерства, міністерських зустрічах та інших форматах політичного залучення). Таким чином, з’явився ще один потужний майданчик для проведення зустрічей з лідерами держав-членів ЄС на найвищому рівні, на відміну від проведених двосторонніх самітів, де присутні тільки провідні лідери інституцій ЄС. По-п’яте, починаючи із 2016 року почала діяти Повна й всеохоплююча зона вільної торгівлі саме між Україною та ЄС. В умовах сьогодення Європейський Союз є ключовим торговельним партнером, саме до якого експорт товарів з України з кожним роком стрімко зростає. Проаналізовано результати реалізації механізмів державного управління у сфері економічного співробітництва країн Східного партнерства та виокремлено основні пріоритети. Визначено, що розвиток економічного співробітництва між Україною, країнами Східного партнерства та ЄС супроводжується такими проблемами (непрозорість у митному оформленні товарів, заборгованість держави, різне тлумачення законодавства, недосконалість законодавства й судочинства, зловживання службовими особами, адміністративний тиск на інвесторів, недостатня узгодженість в діях державних органів та місцевого самоврядування, негативний імідж держави; відсутність консолідованого та регулярного моніторингу проблемних ситуацій) та ризиками (спрямування економіки України на експортну модель розвитку, яка об’єктивно означає випереджаюче збільшення розмірів реалізації продукції національних підприємств на зовнішніх ринках при незначному позитивному впливі безпосередньо на економічну ситуацію всередині країни; погіршення структури експорту, як результат збільшення його сировинної й низькотехнологічної складової із низькою доданою вартістю через спрощення доступу такої продукції на зовнішні ринки; подальше загострення проблеми щодо обмеженості технічних, у першу чергу інфраструктурних (особливо транспортних) можливостей національної економіки для забезпечення належної експортної активності; неготовність державних інститутів до послідовного жорсткого захисту відповідних інтересів вітчизняних експортерів на міжнародному рівні; зростання товарної маси на внутрішньому ринку більш низькоякісної, небезпечної для споживачів імпортної продукції). Обґрунтовано, що для подолання визначених проблем та ризиків механізми державного управління у сфері розвитку економічного співробітництва повинні не лише передбачати бюджетну підтримку щодо експорту, а й створювати необхідні умови для його зростання, адже в сучасних умовах міжнародної конкуренції для належного просування вітчизняної продукції на зовнішні ринки недостатньо лише зусиль її виробників. Потрібна вагома допомога держави засобами кредитування й страхування експортних поставок, сприяння розгортання загальнонаціональної мережі відповідних інформаційних, маркетингових та консалтингових послуг, своєчасне сприяння участі національних експортерів у економічних форумах, виставках, лобіювання експорту дієвими засобами економічної дипломатії тощо. Проведене дослідження засвідчило необхідність обґрунтування стратегічних імператив реалізації механізмів державного управління у сфері економічного співробітництва країн Східного партнерства, які запропоновано систематизувати у комплексні блоки: Політично-правовий – формування узгоджених політичних рішень та реалізація послідовного євроінтеграційного курсу, який залежить насамперед від суспільно-політичної волі владних інститутів і їх готовності до можливих компромісів; прийняття ефективних нормативно-правових актів: Національної програми виконання Угоди про асоціацію, Концепції реалізації євроінтеграційної політики України, нової Стратегії інтеграції України до ЄС, які мають стати основою для своєчасної реалізації євроінтеграційної політики і покликані реалізовувати сукупність євроінтеграційних завдань. Організаційно-інформаційний – оптимізація існуючої системи державного управління для реалізації євроінтеграційної політики, вирішення її основних організаційно-економічних проблем, саме: недоліки аналізу і звітності, загальної координації, брак довгострокового планування в досліджуваній сфері тощо, що сприятиме виходу України на більш якісний рівень відносин з країнами ЄС; виокремлення завдань та функцій органів влади на всіх рівнях управління щодо належного інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації проєкту ЄС «Східне партнерство». Фінансово-економічний – проведення належного фінансування шляхом своєчасного залучення коштів державного і місцевих бюджетів, а також всіх можливих джерел, які незаборонені законодавством, також допомоги ЄС й інших донорів у рамках діючого правового поля. Визначені завдання органів державного управління щодо державної підтримки розвитку економічного співробітництва між Україною, країнами Східного партнерства та ЄС загалом: державна підтримка повинна бути орієнтована на захист національних інтересів та відповідати вимогам діючого законодавства; підтримка не може створювати перешкоди для конкуренції, а має формувати належні умови для прозорої, доброчесної конкуренції; серед напрямів підтримки для забезпечення виходу національних виробників на європейський ринок варто орієнтуватися, насамперед, на розвиток нових технологій, адже у перспективі це забезпечить зростання доходів, значне поліпшення інфраструктури, зростання інвестицій; потрібна система контролю із залученням незалежних органів за відповідним порядком надання державної допомоги та широке інформування про прийняті рішення. Для підтримки національних виробників потрібна державна система підтримки, яка включає декілька елементів: фінансовий (експортно-кредитне агентство), інституції із підтримки й просування експорту, посилення роботи закордонних дипломатичних установ щодо їх спроможності в представленні суспільно-політичних й економічних інтересів. З метою поширення можливостей щодо використання потенціалу зони вільної торгівлі між Україною, країнами Східного партнерства та ЄС для збільшення доступу вітчизняних товарів й послуг на їх ринки актуальними залишаються зменшення нетарифних обмежень, насамперед пов’язаних із санітарними й фітосанітарними заходами і технічними бар’єрами у торгівлі, розвиток електронної торгівлі та інтеграція у Цифровий ринок ЄС, всебічна підтримка виходу малих й середніх підприємств на ринки. Важливим аспектом механізмів державного управління у сфері економічного співробітництва країн Східного партнерства є необхідність перегляду певних пунктів економічної частини Угоди про асоціацію, адже переговори зі створення зони вільної торгівлі фактично були закінчені практично 11 років тому, а за цей час економічна ситуація в Україні значно змінилася, отже проведення спільної оцінки щодо фактичної дії угоди є першочерговою. Обґрунтована необхідність налагодження системи лібералізації доступу на вітчизняний ринок, захисту інтересів національних виробників на ринку ЄС, значне розширення спільних інвестиційних проєктів безпосередньо за участю європейського капіталу у стратегічних галузях економіки України. en_US
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Чернігів en_US
dc.subject економічне співробітництво en_US
dc.subject Східне партнерство en_US
dc.subject державне управління en_US
dc.subject органи державного управління en_US
dc.subject механізми en_US
dc.subject розвиток en_US
dc.subject economic cooperation en_US
dc.subject Eastern Partnership en_US
dc.subject public administration en_US
dc.subject public administration bodies en_US
dc.subject mechanisms en_US
dc.subject development en_US
dc.title Механізми державного управління у сфері економічного співробітництва країн Східного партнерства en_US
dc.title.alternative Mechanisms of public administration in the field of economic cooperation of the Eastern Partnership countries en_US
dc.type Thesis en_US
dc.description.abstractalt1 The dissertation is devoted to the study of scientific and theoretical principles and development of practical recommendations aimed at improving the mechanisms of public administration in the field of economic cooperation of the Eastern Partnership countries. It is determined that the theoretical foundations of economic cooperation of the Eastern Partnership countries are based on the key provisions of the theory of European integration and European Neighborhood Policy, providing for the establishment of mechanisms of public administration in this area, based on competence, strategic long-term planning, responsibility. It is established that the Eastern Partnership is one of the regional dimensions of the European Neighborhood Policy (ENP), which provides for the implementation of multi-vector relations, taking into account thematic integrated platforms: democracy, good governance and social stability (anti-corruption measures, administrative reforms, management training, active institution development civil society, media, etc.); economic integration and convergence with EU policy, taking into account the formation of free trade zones (ensuring sustainable development of trade and economic relations and harmonization of domestic legislation with the EU legal framework); energy security (ensuring reliable energy supply of partner countries and the EU, development of renewable energy sources); establishing contacts between people (cooperation in education, culture and science; visa liberalization, cessation of illegal intellectual migration). The EU's Eastern Partnership program has found more concrete expression in the following flagship initiatives: integrated border management; promoting the development of small and medium-sized businesses; energy markets, energy efficiency and renewable energy sources; environmental management; system of struggle against consequences of natural disasters and man-caused catastrophes. The content of the definition of "economic cooperation" as a specific type of foreign economic relations under the influence of foreign and domestic policy of the state focused on resolving the interdependence between actors operating in limited resources and conflicts of interest, information transparency to consolidate the effectiveness of . Under the State Administration of Economic Cooperation, it is proposed to consider a set of actions of authorities at all levels of government aimed at improving interstate relations, implementation of the economic part of the Association Agreement and support of Ukraine's European integration vector. Systematized main functions (development of cooperation strategy; distribution of powers and responsibilities between relevant authorities; adaptation of national legislation to EU standards and technical regulations; information and advisory; institutional development of economic cooperation; monitoring of economic relations; participation in negotiation processes; development of transport infrastructure, etc.) , principles (transparency, exchange of information, clear division of powers and responsibilities, fair competition, reaching an agreement to remove obstacles, partnership, complexity and efficiency) and tasks (formation of a proper legislative environment; organization of state support in financial, economic, organizational, political terms; infrastructure, identification of problems and selection of priorities for cooperation, regulation of mechanisms at various levels, the creation of effective institutions that implement such cooperation, the creation of a system of professional training in public administration) public administration in the field of economic cooperation of the Eastern Partnership countries. It was found that the success of economic cooperation of the Eastern Partnership countries is possible only if the systematic use of public administration mechanisms, which are a set of methods, tools, principles, tools aimed at implementing management decisions to resolve problems in economic cooperation policy, namely: socio-political (conceptual principles of economic cooperation policy formation, development and consistent implementation), legal (regulatory support), socio-economic (planning, timeliness and completeness of financial support, financial control, promotion of financial stability), institutional -functional (providing an appropriate institutional environment, modernization of the organizational structure with algorithmic separation of powers of participants), structural and organizational (involvement of civil society and improving its interaction with the authorities in systems at different levels of government, the formation of conditions for improving the skills of specialists), information (ensuring the functioning of the information space, which relates to issues of economic cooperation of the Eastern Partnership countries). It is substantiated that the fundamental principle of effective organization of economic cooperation is interdependence, which is due to the direct participation of a significant number of participants, which is a consequence of the lack of monopoly of any of the participants; the presence of a social conflict of interest, which requires the search for compromise solutions; going beyond one state, which makes it impossible to unilaterally regulate the state and limited resources. The key factors that negatively affect the functioning of public administration mechanisms in the field of economic cooperation of the Eastern Partnership countries are systematized: insufficient awareness of Ukrainian citizens about economic cooperation of the Eastern Partnership countries; political instability; lack of indicators of the effectiveness of the implementation of key reforms in the research area and responsibility for their implementation; lack of a centralized model of horizontal coordination of economic cooperation policy of the Eastern Partnership countries; financial instability of ensuring the implementation of mechanisms in the field of economic cooperation; inadequate staffing; does not meet the challenges of modern domestic legislation in the field of implementation of mechanisms of economic cooperation. The main relevant areas for Ukraine, which are implemented in the mechanisms of public administration in the field of economic cooperation of the Eastern Partnership countries in terms of priorities: "Economic development and market opportunities" - bridging gaps in access to finance and financial infrastructure; attracting new opportunities to attract jobs at the local level; harmonization of digital markets in the context of achieving the objectives set out in the Association Agreement; implementation of the provisions on a deep and comprehensive free trade area. "Strengthening institutions and good governance" - strengthening the rule of law and the fight against corruption; implementation of key judicial reforms; implementation of public administration reform; achieving national security goals. "Interconnection, energy efficiency, environment and climate change" - expansion of key TEN-T networks; energy efficiency, use of renewable energy, as well as emission reduction; environment and adaptation to climate change. "Mobility and people-to-people contacts" - visa liberalization and mobility partnerships; youth, education, skills development and culture; the establishment of the European School of the Eastern Partnership; research and innovation. Among the key positive vectors of the EU's Eastern Partnership program, it is proposed to include, firstly, despite the crisis in the world economy, a significant part of the Eastern Partnership (except Belarus) has implemented effective economic and structural reforms, primarily focused on economic and technical convergence standards of such countries with European ones. Secondly, the creation of the Eastern Partnership led to an absolute reformatting of the postSoviet space, as a result of which the Russian Federation lost its monopoly on influence in the post-Soviet countries, but still retains a dominant influence in some Eastern Partnership countries. Thirdly, it is worth noting the key role of the Eastern Partnership in the security dimension, both for the EU as a whole and for the Eastern Partnership countries. Fourth, political attention to Ukraine has increased significantly, and the Eastern Partnership countries have been able to significantly strengthen political dialogue and participate in the formation of a common agenda (through participation in Eastern Partnership summits, ministerial meetings and other formats of political involvement). Thus, there is another powerful platform for meetings with the leaders of the EU member states at the highest level, in contrast to the bilateral summits, where only the leading leaders of the EU institutions are present. Fifth, since 2016, the Full and Comprehensive Free Trade Area between Ukraine and the EU has been in place. In today's conditions, the European Union is a key trading partner, to which the export of goods from Ukraine is growing rapidly every year. The results of the implementation of public administration mechanisms in the field of economic cooperation of the Eastern Partnership countries are analyzed and the main priorities are highlighted. It is determined that the development of economic cooperation between Ukraine, the Eastern Partnership countries and the EU is accompanied by such problems (non-transparency in customs clearance of goods, public debt, different interpretations of legislation, imperfect legislation and justice, abuse of office, administrative pressure on investors, lack of state coherence bodies and local self-government, negative image of the state, lack of consolidated and regular monitoring of problematic situations) and risks (focus of Ukraine's economy on the export model of development, which objectively means a faster increase in sales of national enterprises in foreign markets with little positive impact directly on economic the situation inside the country, the deterioration of the structure of exports as a result of increasing its raw materials and low-tech component with low added value due to the simplification of access of such products to foreign markets and; further aggravation of the problem of limited technical, primarily infrastructure (especially transport) capabilities of the national economy to ensure proper export activity; unwillingness of state institutions to consistently rigidly protect the relevant interests of domestic exporters at the international level; growth of the commodity mass in the domestic market of lower quality, dangerous for consumers of imported products). It is substantiated that in order to overcome certain problems and risks, public administration mechanisms in the field of economic cooperation should not only provide budget support for exports, but also create the necessary conditions for its growth, because in modern international competition for proper promotion of domestic products on foreign markets only the efforts of its producers. Significant state assistance is needed through credit and insurance of export supplies, assistance in the deployment of a national network of relevant information, marketing and consulting services, timely assistance in the participation of national exporters in economic forums, exhibitions, lobbying for exports through effective economic diplomacy. The study showed the need to substantiate the strategic imperatives for the implementation of public administration mechanisms in the field of economic cooperation of the Eastern Partnership countries, which are proposed to be systematized into complex blocks: Political and legal - the formation of coordinated political decisions and the implementation of a consistent European integration course, which depends primarily on the socio-political will of government institutions and their willingness to possible compromises; adoption of effective legal acts: the National Program for the Implementation of the Association Agreement, the Concept of Implementation of Ukraine's European Integration Policy, the new Strategy of Ukraine's EU Integration, which should become the basis for timely implementation of European integration policy. Organizational and information - optimization of the existing system of public administration for the implementation of European integration policy, solving its main organizational and economic problems, namely: shortcomings of analysis and reporting, general coordination, lack of long-term planning in the study area, etc., which will help Ukraine reach a better level relations with EU countries; highlighting the tasks and functions of the authorities at all levels of government on the proper information and analytical support for the implementation of the EU project "Eastern Partnership". Financial and economic - the provision of adequate funding through the timely attraction of state and local budgets, as well as all possible sources that are not prohibited by law, as well as assistance from the EU and other donors within the existing legal framework. The tasks of public administration bodies regarding state support for the development of economic cooperation between Ukraine, the Eastern Partnership countries and the EU in general have been identified: state support should be focused on the protection of national interests and meet the requirements of current legislation; support cannot create barriers to competition, but must create the right conditions for transparent, fair competition; Among the areas of support to ensure the entry of national producers into the European market should focus primarily on the development of new technologies, because in the long run it will increase revenue, significantly improve infrastructure, increase investment; a system of control is needed with the involvement of independent bodies in the appropriate procedure for providing state aid and broad information on the decisions taken. To support domestic producers, a state support system is needed, which includes several elements: financial (export credit agency), institutions to support and promote exports, strengthening the work of foreign diplomatic missions on their ability to represent socio-political and economic interests. In order to expand the opportunities for using the potential of the free trade area between Ukraine, the Eastern Partnership countries and the EU to increase access of domestic goods and services to their markets, it is important to reduce non-tariff barriers, primarily related to sanitary and phytosanitary measures and technical barriers to trade. , development of e-commerce and integration into the EU Digital Market, comprehensive support for small and medium enterprises to enter the markets. An important aspect of the mechanisms of public administration in the field of economic cooperation of the Eastern Partnership countries is the need to revise certain points of the economic part of the Association Agreement, because negotiations on a free trade zone were actually completed almost 11 years ago, and during this time the economic situation in Ukraine has changed. conducting a joint assessment of the actual operation of the agreement is a priority. The necessity of establishing a system of liberalization of access to the domestic market, protection of the interests of national producers in the EU market, significant expansion of joint investment projects directly with the participation of European capital in strategic sectors of Ukraine's economy is substantiated. en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу