Короткий опис(реферат):
Сфера торгівлі сьогодні зазнає кардинальних змін у результаті активного впровадження нових
цифрових технологій, що протягом останніх десяти років змінили базові принципи функціонування цієї сфери.
Електронна комерція є вже невід’ємною складовою всієї сфери торгівлі, яка розвивається в усьому світі дуже
швидкими темпами. Це і обумовлює актуальність проведення наукових досліджень для поглиблення теоретичних
та методичних положень її розвитку. У статті розглянуто питання визначення сутності категорії «електронна
комерція». Визначено, що активний розвиток цього виду комерції у світі актуалізує проведення наукових досліджень
у даному напрямку і зумовлює важливість поглиблення теоретичних та методичних положень розвитку
електронної комерції, формування належного інституційного забезпечення активізації її подальшого функціонування.
У статті на основі застосування методу контент-аналізу було виокремлено та проаналізовано наявні в науковій
літературі концепції розгляду сутності електронної комерції. Встановлено наявність значної кількості таких
підходів, що визначило необхідність їх систематизації в окремі напрями. Таким чином було виділено п’ять цілісних,
узагальнених груп концепцій щодо трактування науковцями сутності електронної комерції, а саме: функціональний,
інтерактивний, структурний, компонентний та статичний. У статті проаналізовано сутність кожної з концепції
та запропоновано власне розуміння змісту категорії «електронна комерція»: електронна комерція – окремий вид
електронного бізнесу, сутність якого полягає у формуванні та розвитку господарських відносин між економічними
агентами у процесі продажу, придбання товарів та послуг за допомогою Інтернету, використання цифрових
технологій маркетингу для їх збуту, електронних систем для оплати їхньої вартості з метою задоволення попиту
на такі товари та послуги і для отримання прибутку