IRCPNU
Institutional Repository of Chernihiv Polytechnic National University

Інформаційна технологія дистанційного онлайн-навчання з використанням лабораторних апаратних засобів: серверна частина

ISSN 2415-363X

Show simple item record

dc.contributor.author Афанасьєв, С. В.
dc.date.accessioned 2021-07-06T13:09:25Z
dc.date.available 2021-07-06T13:09:25Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/22987
dc.description Афанасьєв, С. В. Інформаційна технологія дистанційного онлайн-навчання з використанням лабораторних апаратних засобів: серверна частина : дипломна робота : 123 - Комп’ютерна інженерія / С. В. Афанасьєв ; керівник роботи С. А. Іванець ; НУ "Чернігівська політехніка", кафедра Інформаційних та комп’ютерних систем. - Чернігів, 2021. - 166 с. en_US
dc.description.abstract В наш час широко використовуються саме аппаратрні засоби для вирішення задач різного характеру. Таке рішення засноване на тому, що апаратні засоби можуть виконати вузьку задачу за дуже малий проміжок часу. Успіх використання таких таких техногологій не є непоміченим, тому заклади вищої освіти широко впроваджують дисципліни, які дають можливість освоїти базові знання схемотехніки та вбудованих систем, а також і набути специфічних навичок у розробці систем на основі програмованих логічних інтегральних схем (ПЛІС) та мікроконтроллерів. ПЛІС та мікроконтроллери – спеціалізоване обладнання, тому для вивчення роботи з ними необхідно використовувати спеціалізовані лабораторії з комп’ютерами, відлагоджувальним платами та додатковим обладнанням у вигляді блоків живлення, генераторів сигналів, логічних аналізаторів та різноманітних виконуючих периферійних пристроїв. Окрім цього, потрібне спеціальне програмне забезпечення. Це дещо ускладнює учбовий процес і «прив’язує» здобувачів вищої освіти при вивченні таких дисциплін до конкретних лабораторій та конкретного часу відвідування; а коли можливості бути присутнім у лаботрії за різними причинами зовсім немає, то це унеможливлює процес надання освіти та отримання практичних навичок. Існують рішення, які забезпечують роботу з ПЛІС та мікроконтроллерами дистанційно: основними направленнями є симулятори та віртуальні лабораторії. Обидва варіанти мають свої переваги та недоліки. Метою даної роботи є розробка серверної частини для дистанційного проведення лабораторних робіт, яка дозволяє віддалене програмування мікросхеми ПЛІС та забезпечує опитування загальних портів вводу-виводу цієї мікросхеми. Це дозволить спростити планування розкладу, адже навантаження на лабораторію буде знижено через те, що її відвідування буде необов’язковим; а в умовах карантину, це зовсім забезпечить можливість проведення таких лабораторних робіт. Запропоноване рішення є актуальним, оскільки мікросхеми ПЛІС активно використовуються в наукових розробках НУ «Чернігівська політехніка». Оскільки система передбачається у вигляді серверу із необхідним устаткуванням, то маючи гнучке API таку систему можна буде легко адаптувати під будь-яке обладнання, що має загальні порти вводу-виводу en_US
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Чернігів en_US
dc.subject аппаратрні засоби en_US
dc.subject програмовані логічні інтегральні схеми (ПЛІС) en_US
dc.title Інформаційна технологія дистанційного онлайн-навчання з використанням лабораторних апаратних засобів: серверна частина en_US
dc.type Thesis en_US
dc.description.abstractalt1 Nowadays, hardware is widely used to solve problems of various kinds. This outfit is based on the fact that hardware can perform a narrow task in a very short period of time. The success of the use of such technologies is not unnoticed, so universities are actively implementing disciplines in computer specialties, which will provide basic skills, and sometimes in-depth knowledge of working with FPGAs and microcontrollers. FPGAs and microcontrollers are specialized equipment, so in order to learn the technology to work with it, you need a room where this equipment should be located. In addition, you need special software, and sometimes third-party hardware for setup and debugging. This somewhat complicates the learning process and "links" students in these disciplines to specific laboratories and specific attendance times; and when the opportunity to be present in the laboratory for various reasons is not at all, it makes it impossible to provide education and practical skills. There are solutions that provide work with FPGAs and microcontrollers remotely: the main areas are simulators and virtual laboratories. Both options have their advantages and disadvantages. The purpose of this work is to analyze the problem, existing approaches and develop your own solution for remote laboratory work that uses specialized equipment. Specifically, the development of a server part that would be able to program FPGA chips and provide polling of common I / O ports. This will simplify scheduling, as the workload on the lab will be reduced because it will be optional; and in the conditions of quarantine, it will absolutely provide an opportunity of carrying out such laboratory works. The invention of the solution is very important, as FPGA chips are actively used in the scientific development of ChNTU. Since the system is supposed to be in the form of a server with the necessary equipment, having a flexible API, such a system can be easily adapted to any equipment that has common I / O ports en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record