Короткий опис(реферат):
В даному дипломному проекті був спроектований легковий автомобіль. Для виконання даного розрахунку вихідним матеріалом був конструктивний прототип автомобіля, виконавши порівняльний аналіз серед схожих автомобілів, вибрали прототип ВАЗ 2108, робочі параметри якого близькі до вказаних в завданні, по якому було виконано розрахунок. В розділі визначення масових показників автомобіля, визначили загальні параметри автомобіля, його розподіл ваги по осям, параметри двигуна, та визначили шини автомобіля, які краще за все підійдуть для коліс, щоб витримати певне навантаження розрахували передаточні числа на кожній з передач. Потужність двигуна при розрахунках складає 61,5 кВт, максимальну швидкість яку може розвивати Vmax =150 км/год, максимальні оберти колінчатого вала nmax = 5600 хв.-1 Передавальні числа КП: 1-ша передача і1 = 2.6; 2-га передача і2 = 2.0; 3-тя передача і3 = 1.6; 4-та передача і4 = 1.3; 5-та передача - пряма (і5 = 1). Передавальне число передачі заднього ходу ізх = 2.3. Виконали розрахунок двигуна, а саме тепловий розрахунок двигуна на кожній стадії роботи кривошипно-шатунного механізму, побудували графік скруглення індикаторної діаграми, потім визначили кінематику та динаміку КШМ, розрахували сумарні сили, які діють на кривошипно-шатунний механізм, шатунні шийки колінчастого валу, та побудували діаграму зносу й визначили набігаючи моменти, що діють на вал. При вирішенні задач, пов’язаних з визначенням динамічних властивостей автомобіля користувались його тяговою характеристикою. При цьому використовували зовнішню швидкісну характеристику двигуна. Для побудови графіків силового балансу брали розрахунки для всіх передач автомобіля. За показниками тягової характеристики автомобіля побудували силовий баланс автомобіля. Динамічну характеристику будували на основі тягової характеристики автомобіля.. Також крім динамічної характеристики двигуна побудували номограму навантажень.Побудували графік прискорень автомобіля (залежність прискорення від швидкості руху автомобіля). Максимальне значення прискорення j=2.62 м/с2при швидкості руху V=6.641 м/с. Побудували графік залежності від швидкості руху автомобіля часу, шляху розгону і шляху гальмування. В розділі з паливною економічністю автомобіля визначили витрату палива в різних експлуатаційних умовах автомобіля, й за даними розрахунками побудували графік витрати палива при різних дорожніх умовах видно, що найбільш економічний режим руху при ψ = 0,015, та при швидкостях 15…25 м/с. Спеціальна частина кваліфікаційної роботи складається з двух розділів, в першому розділі виконали розрахунок КПП. Визначили число зубців шестерень. Після проведення розрахунків отримали такі значення: z1 = 12, z2 = 19, z3 = 27, z4 = 31, z5 = 38, z6 = 38, z7 = 40, z8 = 40, z9 = 35, z10 = 31, Визначили модуль зубців. За даними розрахунків приймаємо m=2.75. Провели перевірку на міцність, умова виконується. У другому розділі спеціальної частини було розглянуто вторинний вал коробки перемикання передач з подальшою розробкою технологічного процесу відновлення деталі. При відновленні валу КПП була виконана технологічна карта, за допомогою якої вибрали методи усунення для кожного дефекту. Вибрані варіанти кріплення деталі під час обробки на різних операціях, розробили технологічний маршрут відновлення деталі. Провели розрахунки припусків, режимів обробки та норм часу. Наведено інструкцію з охорони праці при фрезеруванні.
Суть розробки, основні результати:
Бродосюк, П. В. Проєкт легкового автомобіля Toyota Corolla 1,3 2013 з модернізацією підвіски : випускна кфаліфікаційна робота : 274 "Автомобільний транспорт" / П. В. Бродосюк ; керівник роботи В. І. Венжега ; НУ "Чернігівська політехніка", кафедра автомобільного транспорту та галузевого машинобудування. – Чернігів, 2021. – 146 с.