IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

Реалізація державної політики у сферах національної безпеки і оборони на регіональному рівні

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мурашко, А. М.
dc.date.accessioned 2021-10-06T09:03:11Z
dc.date.available 2021-10-06T09:03:11Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/23751
dc.description Мурашко, А. М. Реалізація державної політики у сферах національної безпеки і оборони на регіональному рівні : дис. ... канд. наук з держ управління : 25.00.02 / А. М. Мурашко. - Чернігів, 2021 - 195 с. en_US
dc.description.abstract Дисертацію присвячено розробці теоретичних та методичних положень і практичних рекомендацій щодо вдосконалення напрямів реалізації державної політики у сферах національної безпеки і оборони на регіональному рівні. У роботі обґрунтовано теоретичний підхід до формування української стратегії національної безпеки, систематизація компонентів у контексті інтеграції політичних та правових норм, інститутів, правил процедури та діяльності, які спрямовані забезпечувати національну безпеку та дозволяє нейтралізувати чи ліквідувати її, в частині удосконалення понятійно-категоріального апарату дослідження. Охарактеризовано методичний підхід в частині реалізації концептуальних основ аналізу ефективності національної безпекової політики в Україні шляхом впровадження комплексної системи взаємодії основних суб’єктів її забезпечення на державному, регіональному та недержавному рівнях. Описано, що інституційне забезпечення державної політики національної безпеки здійснюється відповідно до обов'язків та принципів, визначених у відповідних законах та інших інструментах національної політики, що регулюють діяльність суб'єктів політики безпеки нашої країни. Розглянувши роль правового механізму в забезпеченні національної безпеки, проведено аналіз методології формування нормативно-правового поля забезпечення національної безпеки України. Наголошено, що нормативно-правова база для фінансування державної політики у сфері національної безпеки, а саме українських військових та інших збройних сил загалом відповідає меті забезпечення національної політики України. Існуюча адміністративна система у цій сфері ґрунтується на європейській традиції повноважень та розподілі повноважень між міністерствами та є досить всебічною. Підтверджується, що структура видатків державного бюджету не відповідає завданням державної військової організації, визначеним Конституцією та законами України. Перетворення правоохоронних органів на частково “самодостатні” є джерелом масової недержавної безпеки та захищеної корупції. Комерційна діяльність правоохоронних органів, не передбачена Конституцією та українським законодавством, загрожує національній безпеці та трансформації цих структур під захистом недержавних суб’єктів та іноземних держав. Визначено, що однією з основних проблем є відсутність системи фахової військової підготовки голів обласних та райдержадміністрацій з питань організації заходів мобілізації та територіальної оборони, відповідно їх небажання та самоусунення від керівництва зазначеними заходами, в першу чергу щодо формування підрозділів територіальної оборони та не сприяння головами об’єднаних територіальних громад, керівниками установ, підприємств (організацій) в проведенні роботи з оповіщення військовозобов’язаних. Охарактеризовано провідну роль співпраці між державними інституціями та громадянським суспільством для покращення реалізації державної політики національної безпеки як внутрішньої, так і зовнішньої, а також провідна роль держави у забезпеченні національних інтересів України у сфері національної безпеки та оборони. Прагматичний підхід до розробки та реалізації національної політики у сфері національної безпеки в Україні, який виконує такі функції: забезпечення територіальної цілісності та суверенітету держави; Ми підтримуємо конституційний лад на основі демократичних принципів. Запобігання зовнішньому втручанню у внутрішні справи України тощо. Механізм фінансування національної політики у сфері національної безпеки та оборони був розроблений на основі застосування програм управління цілями національної безпеки та може об’єктивно представити вичерпну інформацію про ідеологічні, наукові та експертні аналітичні компоненти. Вплив на національну безпеку. Продемонстровано доцільність створення ефективної системи національної безпеки та оборони, що складається з можливої адаптації та впровадження основної європейської практики функціонування сил територіальної оборони на основі систематизації закордонних та вітчизняних моделей. Впровадження механізмів національної політики в основних сферах зовнішньої національної безпеки щодо застосування державних регуляторних механізмів територіальної оборони, що дає основу для розробки підходів до формування та впровадження національних регуляторних механізмів територіальної оборони. Виробити власні погляди на Аналізуючи досвід іноземних країн, таких як США, Великобританія, Франція, Фінляндія, Китай, Польща та Румунія, вони встановили теоретичні механізми державного управління системами територіальної оборони. Кожна країна застосовує ці механізми відповідно до особливостей своїх територіальних, геополітичних, соціальних та економічних можливостей.Доведено провідну роль держави щодо забезпечення національних інтересів України в сфері національної безпеки та оборони, а також значущість взаємодії органів державної влади та громадянського суспільства з метою підвищення ефективності реалізації державної політики національної безпеки в умовах внутрішніх і зовнішніх викликів єдності народу України. en_US
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Чернігів en_US
dc.subject державне управління en_US
dc.subject децентралізація en_US
dc.subject механізми en_US
dc.subject національна безпека en_US
dc.subject територіальна оборона en_US
dc.subject територіальна громада en_US
dc.subject інституціональне забезпечення en_US
dc.subject бюджет en_US
dc.subject public administration en_US
dc.subject decentralization en_US
dc.subject mechanisms en_US
dc.subject national security en_US
dc.subject territorial defense en_US
dc.subject territorial community en_US
dc.subject institutional support en_US
dc.subject budget en_US
dc.title Реалізація державної політики у сферах національної безпеки і оборони на регіональному рівні en_US
dc.title.alternative Implementation of state policy in the spheres of national security and defense at the regional level en_US
dc.type Thesis en_US
dc.description.abstractalt1 The dissertation is devoted to the development of theoretical and methodological provisions and practical recommendations for improving the implementation of state policy in the field of national security and defense at the regional level. The paper substantiates the theoretical approach to the formation of the Ukrainian national security strategy, systematization of components in the context of integration of political and legal norms, institutions, rules of procedure and activities aimed at ensuring national security and neutralizing or eliminating it, in terms of improving the conceptual and categorical apparatus. The methodical approach in the part of realization of conceptual bases of the analysis of efficiency of the national security policy in Ukraine by introduction of complex system of interaction of the basic subjects of its maintenance at the state, regional and non-state levels is characterized. It is described that the institutional support of the state national security policy is carried out in accordance with the responsibilities and principles defined in the relevant laws and other instruments of national policy governing the activities of the subjects of security policy of our country. Having considered the role of the legal mechanism in ensuring national security, the analysis of the methodology of formation of the normative-legal field of ensuring the national security of Ukraine is carried out. It is emphasized that the legal framework for financing the state policy in the field of national security, namely the Ukrainian military and other armed forces, generally meets the goal of ensuring the national policy of Ukraine. The existing administrative system in this area is based on the European tradition of powers and the division of powers between ministries and is quite comprehensive. It is certified that the structure of state budget expenditures does not correspond to the tasks of the State Military Organization defined by the Constitution and laws of Ukraine. The transition of law enforcement agencies to partial «self-sufficiency» is a source of large-scale non-national security and protected corruption. Commercial activity of law enforcement agencies, which is not provided by the Constitution and laws of Ukraine, threatens the transition of these structures under national security and defense of non-state actors and foreign states. It is determined that one of the main problems is the lack of a system of professional military training of heads of regional and district state administrations on the organization of mobilization and territorial defense, respectively their reluctance and self-removal from the leadership of these measures, primarily on the formation of territorial defense units. united territorial communities, heads of institutions, enterprises (organizations) in carrying out work on notification of conscripts. The leading role of the state in ensuring the national interests of Ukraine in the field of national security and defense, as well as the importance of cooperation between public authorities and civil society to improve the implementation of state national security policy in internal and external challenges to the unity of the people of Ukraine. A practical approach to the development and implementation of state policy in the field of national security in Ukraine, which performs the following functions: ensuring the territorial integrity and sovereignty of the state; support for a constitutional order built on democratic principles; prevention of external interference in the internal affairs of Ukraine, etc. A mechanism for financing state policy in the field of national security and defense at the regional level has been developed, based on the application of program management of national security goals. It is able to objectively present comprehensive information on ideological, scientific and expert-analytical components of national security impact. . Based on the systematization of foreign and domestic models, the expediency of creating an effective system of national security and defense, which consists in the probable adaptation and implementation of leading European practices in the functioning of territorial defense units, has been proved. Implementation of mechanisms of state policy in the field of national security of leading foreign countries on the application of mechanisms of state regulation of territorial defense, which provides a basis for developing an approach to the formation and implementation of mechanisms of state regulation of territorial defense in Ukraine and developing their own views on some scientific categories. Analyzing the experience of foreign countries, namely the United States, Great Britain, France, Finland, China, Poland and Romania, their theoretical mechanisms of state management of the territorial defense system were established. Each country applies these mechanisms based on the characteristics of its territories, geopolitics, social and economic opportunities. The leading role of the state in ensuring the national interests of Ukraine in the field of national security and defense, as well as the importance of cooperation between public authorities and civil society to improve the implementation of state national security policy in internal and external challenges to the unity of the people of Ukraine. en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу