Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Руднєв, Д. Я. | |
dc.contributor.author | Фокін, К. М. | |
dc.contributor.author | Трунова, О. В. | |
dc.contributor.author | Войцеховська, М. М. | |
dc.date.accessioned | 2021-10-26T12:45:20Z | |
dc.date.available | 2021-10-26T12:45:20Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://ir.stu.cn.ua/123456789/24120 | |
dc.description | Rudniev, D. Quality evaluation model of interactive distance learning course / D. Rudniev, K. Fokin, O. Trunova, M. Voitsekhovska // Технічні науки та технології. – 2021. – № 2(24). – С. 55-66. | en_US |
dc.description.abstract | Currently various models are used for distance learning quality evaluation. The main issues with these models deal with the amount of time required for implementation and absence of the main factors involved in the distance learning organization process. Therefore, they cannot be used for quality evaluation of interactive distance learning courses. The multicriteria model of quality evaluation of the interactive distance learning course (IDLC) is considered. It includes the following criteria: the quality level of educational materials; the quality level of staffing; the quality level of software and hardware. An automated system "IDLC Quality Assessment" has been developed, which offers both numerical values and fuzzy interpretations. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Чернігів : НУ «Чернігівська політехніка» | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Технічні науки та технології;№2(24) | |
dc.subject | distance learning courses | en_US |
dc.subject | model of course quality evaluation | en_US |
dc.subject | fuzzy logic | en_US |
dc.subject | система дистанційного навчання | en_US |
dc.subject | якість навчального курсу | en_US |
dc.subject | нечітка модель якості | en_US |
dc.title | Quality evaluation model of interactive distance learning course | en_US |
dc.title.alternative | Модель оцінки якості інтерактивного дистанційного навчального курсу | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.description.abstractalt1 | Завдання оцінки якості навчальних курсів у дистанційній освіті з кожним роком стає дедалі актуальнішим. На жаль, в Україні поки що відсутні державні стандарти і методики для оцінки якості дистанційних курсів. Саме тому розробка критеріїв і методик, що дозволять вирішити цю проблему, є важливою та потрібною задачею. На сьогодні якість наданих освітніх послуг навчання стала основним показником діяльності ЗВО. Вирішити ці актуальні проблеми можливо, на наш погляд, створюючи інтерактивні системи навчання (інтерактивні курси) та регулярно підвищуючи рівень якості навчального матеріалу в уже існуючих курсах. При цьому вирішення питання оцінки якості ІДНК становиться провідним у забезпеченні якості освітніх послуг ЗВО. На даний час для оцінки якості дистанційного навчання використовуються різні моделі. Серед них: нейромережева модель на основі оптимізаційного підходу, модель на основі нечіткої аналітичної ієрархії (FAHP), модель, яка використовує формулу Байєса та багатокритеріальні методи прийняття рішень (MCDM) для визначення найкращого курсу. Для оцінки вагових коефіцієнтів критеріїв використовується метод нечіткого процесу аналітичної ієрархії (AHPF). Головною проблемою є те, що у запропонованих моделях, що потребують невиправдано багато часу для їх реалізації, не враховані критерії, які є провідними чинниками організації інтерактивного навчання. Тому вони не можуть використовуватись для оцінки якості інтерактивних дистанційних навчальних курсів. У роботі розглянута мультикритеріальна модель оцінки якості інтерактивного дистанційного навчального курсу, що включає такі критерії: рівень якості навчальних матеріалів; рівень якості кадрового забезпечення; рівень якості програмно-апаратного забезпечення дистанційного навчання. Запропонована як чітка (чисельна) так і нечітка інтерпретації. Розроблена автоматизована система «Оцінка якості ІДНК». Порівняльний аналіз відмінностей чіткої і нечіткої оцінки показав, що нечіткі результати відповідають чіткому значенню рівня якості ІДНК. Тобто, для прискорення проведення моніторингу якості освітніх курсів можна користуватися нечіткою моделлю. | en_US |