dc.contributor.author |
Турчин, Л. Я.
|
|
dc.date.accessioned |
2022-06-07T11:35:19Z |
|
dc.date.available |
2022-06-07T11:35:19Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
http://ir.stu.cn.ua/123456789/25454 |
|
dc.description |
Турчин, Л. Особливості комплексу експортного маркетингу аграрних підприємств / Л. Турчин // Проблеми і перспективи економіки та управління. - 2021. - № 3 (27). - С. 132-139. |
en_US |
dc.description.abstract |
У статті досліджено елементи комплексу експортного маркетингу та адаптовано їх для аграрних підприємств. Виокремлено фактори впливу на іноземних споживачів, зокрема мова, релігія, цінності, політика, закони. Запропоновано концептуальну схему комплексу експортного маркетингу аграрних підприємств, з конкретизацією вказаних елементів та факторів. Виділено етапи реалізації комплексу експортного маркетингу, які забезпечать ефективне його функціонування. Обґрунтовано впровадження комплексу експортного маркетингу на основі запропонованої концептуальної схеми, що дозволить вітчизняним аграрним підприємствам зміцнити свої позиції на зарубіжних ринках та збільшити обсяги експорту продукції. |
en_US |
dc.language.iso |
uk |
en_US |
dc.publisher |
Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Проблеми і перспективи економіки та управління;№ 3 (27) |
|
dc.subject |
експортний маркетинг |
en_US |
dc.subject |
комплекс експортного маркетингу |
en_US |
dc.subject |
комплекс експортного маркетингу аграрних підприємств |
en_US |
dc.subject |
«4Р» |
en_US |
dc.subject |
export marketing |
en_US |
dc.subject |
export marketing complex |
en_US |
dc.subject |
export marketing complex of agricultural enterprises |
en_US |
dc.title |
Особливості комплексу експортного маркетингу аграрних підприємств |
en_US |
dc.title.alternative |
Features of the export marketing complex аgricultural enterprises |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
dc.description.abstractalt1 |
The article identifies the basic elements for taking into account the current trends in the development of commercial
enterprises, which ensure the existence and development of the brand in today's digitalization. The mechanism of formation
of brand-strategy of the trade enterprise is offered and substantiated. Within the framework of the proposed mechanism,
a functional is combined that combines functions, approaches, models, principles, methods and tools, support. In
particular, such an element of the mechanism as collateral covers regulatory support, economic resources, organizational
structure, intangible assets and financial resources, as well as the process component. In turn, the process component
consists of the following stages: substantiation of the strategy, definition of the strategy, implementation of the strategy
and monitoring of the effectiveness of the strategy. The first stage - substantiation of the strategy - includes the following
processes: diagnosis: analysis of the internal environment of the enterprise (audit of intellectual capital and brand analysis);
large-scale research; market analysis (segmentation, assessment of market capacity and its segments, market dynamics,
competition analysis, etc.); risk analysis. At the second stage - definition of strategy - there is: definition of the purpose
of development and advancement of a brand (creation of strategy of positioning, development of communication
strategy; development of strategy of advancement; creation of unique attributes of a brand); formation of alternative
strategies for brand development (brands) of the enterprise and selection of the most acceptable alternative; brand architecture
development. The third stage - the implementation of the strategy - includes the following processes: selection and
implementation of a set of brand management measures; development and implementation of appropriate marketing
communications; risk management. At the fourth stage - monitoring the effectiveness of the brand strategy - are carried
out: constant audit of the brand (brands) of the enterprise at all stages of the life cycle; evaluating the effectiveness of the
selected brand strategy; brand valuation. It is established that the effectiveness of choosing the appropriate brand strategy
is possible only if the appropriate sequence, which is reflected within the stages of the process component of the developed
mechanism for forming a brand strategy of a commercial enterprise. |
en_US |