ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Холявко, Н. І.
dc.contributor.author Тарасенко, А. В.
dc.contributor.author Колоток, М.
dc.date.accessioned 2023-03-09T12:02:39Z
dc.date.available 2023-03-09T12:02:39Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/26958
dc.description Холявко, Н. Тенденції диджиталізації світового ринку фінансових послуг / Н. Холявко, А. Тарасенко, М. Колоток // Науковий вісник Полісся. - 2022. - № 1 (24). - С. 124-142. uk_UA
dc.description.abstract В умовах Industry 4.0, стрімкої глобалізації, зростання конкуренції на ринку фінансових послуг і входження на нього потужних іноземних банків, утримання конкурентних позицій вимагає оперативної адаптації до мінливих зовнішніх викликів і запитів споживачів. Актуалізується необхідність пошуку інноваційних форм діяльності, що в період диджиталізації передбачає імплементацію інформаційних технологій у роботу фінансових установ. Метою статті є визначення головних тенденцій диджиталізації на світовому ринку фінансових послуг. Для досягнення поставленої мети використано методи компаративного аналізу, синтезу, систематизації та наукового абстрагування. Визначено головні переваги, що отримують фінансові установи та споживачі фінансових послуг, від користування такими інформаційними технологіями, як АРІ, великі дані, блокчейн, хмарні технології, штучний інтелект, Інтернет речей. Імплементація сучасних інформаційних технологій у діяльність фінансових установ дозволяє генерувати інноваційні продукти, формувати персоналізовані пропозиції для клієнтів, оптимізувати витрати, прискорити процеси надання послуг, удосконалити менеджмент, зменшити ймовірність настання кіберризиків, залучити нових споживачів та підвищити рівень довіри населення до фінансових установ. Акцент зроблено на необхідності вибудовування партнерської моделі взаємодії фінансових установ із ІТ- та фінтех-компаніями. У висновках зазначено, що стримуючими факторами диджиталізації ринку фінансових послуг України є недостатньо розвинене законодавство, нестача фінансування науково-технічних робіт та інноваційних проєктів, низька цифрова грамотність населення, застаріла ІТ-інфраструктура. Активізація процесів диджиталізації діяльності фінансових установ потребує вагомих інвестицій, розвиненої інноваційної свідомості керівництва й розбудови інформаційної інфраструктури. З-поміж перспективи подальших досліджень виокремлено питання формування ефективних і дієвих механізмів захисту інформаційних систем фінансових установ від кібератак та витоку інформації. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" uk_UA
dc.subject financial institution uk_UA
dc.subject financial service uk_UA
dc.subject financial services market uk_UA
dc.subject information technology uk_UA
dc.subject digitalization uk_UA
dc.subject Industry 4.0 uk_UA
dc.subject FinTech-company uk_UA
dc.subject фінансова установа uk_UA
dc.subject фінансова послуга uk_UA
dc.subject ринок фінансових послуг uk_UA
dc.subject інформаційна технологія uk_UA
dc.subject диджиталізація uk_UA
dc.subject Industry 4.0 uk_UA
dc.subject фінтех-компанія uk_UA
dc.title Тенденції диджиталізації світового ринку фінансових послуг uk_UA
dc.title.alternative Trends in digitalization of the world financial services market uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 In the conditions of Industry 4.0, rapid globalization, growing competition in the financial services market and the entry of powerful foreign banks, maintaining a competitive position requires adaptation to changing external challenges and consumer demands. It becomes urgent to find innovative forms of activity, which in the digitalization period involves the implementation of information technology in the activities of financial institutions. The goal of the article is to identify the main trends of digitalization in the global financial services market. Methods of comparative analysis, synthesis, systematization and scientific abstraction were used to achieve this goal. The article identifies the main benefits that financial institutions and consumers of financial services obtain from the use of information technologies (API, Big Data, blockchain, cloud computing, Artificial Intelligence, Internet of Things). The implementation of modern information technology in financial institutions allows to generate innovative products, form personalized offers for customers, optimize financial institutions’ costs, speed up customer services processes, improve management, reduce the cyber risks, attract new customers, and increase public trust to financial institutions. Emphasis is put on the necessity of development of a partnership model of interaction of financial institutions with IT-compamies and FinTech-companies. In conclusion, the authors note that the deterrents to the digitalization of the Ukrainian financial services market are: underdeveloped legislation; lack of funding for R&D and innovation projects; low digital literacy; outdated IT-infrastructure. Intensification of digitalization of financial institutions requires significant investments, developed innovative consciousness of management and development of information infrastructure. The authors singled out the prospects for further research, namely: the formation of effective and efficient mechanisms for protecting information systems of financial institutions from cyber attacks and information leakage. uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу