IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

Роль керівника колективу працівників в прогнозуванні і попередженні конфліктів в умовах пандемії коронавірусу

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мекшун, Л. М.
dc.date.accessioned 2023-03-16T09:59:29Z
dc.date.available 2023-03-16T09:59:29Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/27004
dc.description Мекшун, Л. М. Роль керівника колективу працівників в прогнозуванні і попередженні конфліктів в умовах пандемії коронавірусу / Л. М. Мекшун // Науковий вісник Полісся. - 2021. - № 1 (22). - С. 150-160. uk_UA
dc.description.abstract Деструктивні конфлікти негативно впливають на мікроклімат в колективі, підривають авторитет управлінської вертикалі, руйнують організаційну систему підприємств та організацій. Пандемія коронавірусу змусила людей бути більш напруженими через страх інфікування, загрозу життю і здоров’ю, обмеженість свободи. В такій ситуації в колективах може виникнути дисгармонія у стосунках між працівниками. Тому важлива роль відводиться керівникам у прогнозуванні і попередженні можливих конфліктів в колективах. Проблеми управління конфліктами досліджували зарубіжні та вітчизняні науковці, зокрема: Р. Л. Акофф, Ф. Емері, В. Боковець, В. Воднік, Л. Герасіна та ін. Реалії сьогодення потребують врахування пандемії коронавірусу та викликаних нею карантинних обмежень і локдаунів в прогнозуванні і попередженні конфліктів серед співробітників. Завданням даного дослідження є з’ясування причин ймовірних внуртішньоособових, міжособових, міжгрупових конфліктів та конфліктів типу «особа-група», спричинених пандемією коронавірусу та аналіз дій керівника колективу у попередженні та прогнозуванні конфліктних ситуацій. У статті запропоновано до традиційних рекомендацій профілактики конфліктів додати низку заходів, актуальних в умовах пандемії, зокрема: підвищення уваги до здоров’я співробітників; підбір і розміщення працівників з урахуванням їх психоемоційного сприйняття загрози коронавірусу; виявлення потреб співробітників у випадку хвороби; виховання в колективі поваги один до одного і підтримки тих, хто захворів; роз’яснювальна робота щодо необхідності вакцинуватися та проведення протиепідемічних заходів. Проаналізовано дослідження науковців щодо негативного впливу пандемії коронавірусу на психоемоційний стан працівників. Запропоновано в таких умовах керівникові більше залучати психологів для підтримки психічного здоров’я підлеглих. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Науковий вісник Полісся;№ 1 (22)
dc.subject conflict forecasting and prevention uk_UA
dc.subject role of a leader uk_UA
dc.subject coronavirus pandemic uk_UA
dc.subject psycho-emotional state of employees uk_UA
dc.subject conflict management uk_UA
dc.subject прогнозування і попередження конфліктів uk_UA
dc.subject роль керівника uk_UA
dc.subject пандемія коронавірусу uk_UA
dc.subject психоемоційний стан працівників uk_UA
dc.subject управління конфліктами uk_UA
dc.title Роль керівника колективу працівників в прогнозуванні і попередженні конфліктів в умовах пандемії коронавірусу uk_UA
dc.title.alternative The role of a team leader in prediction and prevention of conflicts during the coronavirus pandemic uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 Destructive conflicts negatively affect the microclimate in a team, undermine the authority of management vertical, destroy organizational system of an enterprise and organization. The coronavirus pandemic has forced people to become more tense for fear of infection, threats to life and health, and limited freedom. In such a situation, there may be disharmony in the relationships between employees. Therefore, an important role is given to managers in predicting and preventing possible conflicts in collective. Problems of conflict management have been studied by foreign and domestic scholars, in particular: R. L. Akoff, F. Emery, V. Bokovets, V. Vodnik, L. Herasina, A. Hrynenko, L. Yemelyanenko, V. Sokolovska, M. Trebin, L. Torhova, V. Petyukh, etc. Today's realities require taking into account the coronavirus pandemic and the resulting quarantine restrictions and lockdowns in predicting and preventing employee conflicts. The aim of this study is to elucidate the causes of possible intrapersonal, interpersonal, intergroup and person-to-group conflicts caused by the coronavirus pandemic and to analyze the actions of the team leader in preventing and predicting conflict situations. The article proposes to add a number of measures relevant to the pandemic to the traditional recommendations for conflict prevention, including increasing attention to employee health (temperature measurement, protective masks, sanitizers and covid tests, protection of the workplace with protective curtains, etc.); selection and placement of employees taking into account their psychological characteristics and psycho-emotional perception of coronavirus threat; observance of the principles of social justice in decision-making concerning the organization and motivation of remote work; identifying and, if possible, meeting the needs of employees in case of illness; fostering respect for each other in the team and support for those who are ill; awareness-raising on the need for vaccination and anti-epidemic measures. Researchers' studies on the negative impact of the coronavirus pandemic on the psycho-emotional state of workers has been analyzed. In such circumstances, the leader is invited to involve more psychologists to maintain the mental health of subordinates and to be an example of a positive worldview. uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу