IRCPNU
Institutional Repository of Chernihiv Polytechnic National University

Безпека польотів вертольотів типу Мі-8 та їх модифікацій

ISSN 2415-363X

Show simple item record

dc.contributor.author Пилипенко, О.
dc.date.accessioned 2023-05-09T08:41:52Z
dc.date.available 2023-05-09T08:41:52Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/27592
dc.description Пилипенко, О. Безпека польотів вертольотів типу Мі-8 та їх модифікацій / О. Пилипенко // Технічні науки та технології. - 2023. - № 1 (31). - С. 14-20. uk_UA
dc.description.abstract Стаття є оглядово-інформаційною. Наведені статистичні дані безпеки польотів вертольотів типу Мі-8 за період з 1996 по 2011 рр., кількість інцидентів і годин нальоту та їх розподіл за 2015-2019 роки. Показана кількість інцидентів, пов’язаних із головним редуктором і спрацьовуванням пожежної сигналізації. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Технічні науки та технології;№ 1 (31)
dc.subject flight safety uk_UA
dc.subject assessment of the residual life of gearboxes of Mi-8 helicopters uk_UA
dc.subject вертольоти типу Мі-8 uk_UA
dc.subject безпека польотів uk_UA
dc.title Безпека польотів вертольотів типу Мі-8 та їх модифікацій uk_UA
dc.title.alternative Flight safety of MI-8 helicopters and their modifications uk_UA
dc.type Working Paper uk_UA
dc.description.abstractalt1 The article is an overview and information. The presented statistical data on the safety of flights of Mi-8 helicopters for the period from 1996 to 2011, the number of incidents, flight hours and their distribution for 2015-2019 confirm the feasibility of switching to the operation of helicopters according to their technical condition. The risk of fatal injury changes from its maximum values at 1000-1200 hours of operation per incident and reaches its minimum values starting from 4000 hours of operation. The number of incidents associated with the main gearbox is less for the Mi-8T helicopter compared to the Mi- 8MTV(AMT) helicopter. The number of operating hours per incident associated with the operation of the fire alarm system in the area of the engines and the main gearbox also testifies in favor of the Mi-8T helicopter. The probability of an incident occurring per 1 hour of flight for a Mi-8 helicopter is less than that of the aircraft presented in the corresponding chart. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record