IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

Громадянська освіта : методичні вказівки до практичних, семінарських занять та самостійної роботи для здобувачів освітньо-професійних програм першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Нітченко, А. Г.
dc.contributor.author Козинець, О. Г.
dc.contributor.author Шакун, Н. В.
dc.contributor.author Герасименко, О. В.
dc.date.accessioned 2023-07-10T10:16:55Z
dc.date.available 2023-07-10T10:16:55Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/28404
dc.description Громадянська освіта : метод. вказ. до практ., семінар. занять та самост. роботи для здобувачів освіт.-проф. програм перш. (бакалавр.) рівня вищ. освіти / уклад. А. Г. Нітченко, О. Г. Козинець, Н. В. Шакун, О. В. Герасименко. - Чернігів : НУ «Чернігівська політехніка», 2023. - 46 с. uk_UA
dc.description.abstract Даний інноваційний та інтерактивний курс з громадянської освіти впроваджено за співпраці Національного університету «Чернігівська політехніка» та Міжнародної фундації виборчих систем (далі – IFES). Викладається курс відповідно до запропонованої IFES світової методології, розробленої українськими та міжнародними експертами для університетів: «Посилення залученості через освіту для демократії» (Strengthening Engagement through Education for Democracy – SEED). Методологія SEED покликана сприяти створенню у здобувачів/чок вищої освіти системи навичок і ставлень, пов’язаних із активною та відповідальною громадянською участю. При цьому, вона наголошує на важливості навчання через практику, заохочуючи здобувачів/чок вищої освіти до активної роботи через інтерактивні методи навчання, що в свою чергу означає відповідний інтерактивний тип викладання та активну участь здобувачів/чок вищої освіти через реалізацію власних суспільно-важливих проєктів. Програма навчальної дисципліни розроблена д-ркою Грір Берроуз (США) включає наступні теми: Тема 1. Філософські засади демократичного врядування. Тема 2. Права людини. Міжнародні пакти про права людини. Тема 3. Конституціоналізм, ліберальна демократія та їх розвиток в Україні. Тема 4. Система демократії в Україні та механізм її реалізації. Тема 5. Характеристики громадянського суспільства. Тема 6. Роль громадянського суспільства у демократичних реформах у країнах Східної Європи. Виклики для громадянського суспільства. Тема 7. Громадянськість та демократія. Тема 8. Активне громадянське населення. Метою викладання навчальної дисципліни «Громадянська освіта» є формування у здобувачів/чок вищої освіти необхідних знань, навичок та ставлень, пов’язаних з ефективною (поінформованою, компетентною) демократичною взаємодією громадян у суспільстві. Досягнення мети відбувається завдяки тристоронньому освітньому підходові з використанням таких інструментів: 1) навчальна програма курсу і текстові матеріали; 2) інтерактивні методики викладання громадянської освіти; 3) проєкти громадської дії, які реалізовуватимуть здобувачі вищої освіти. Основними завданнями вивчення дисципліни «Громадянська освіта» є надання здобувачам/кам вищої освіти цілісної системи знань про історію та концептуальні засади демократичного урядування, прав людини, громадянську участь; формування вміння знаходити та критично аналізувати інформацію, ефективно взаємодіяти з людьми різних поглядів та переконань; формування розуміння важливості громадянської участі у демократичній державі; формування у здобувачів вищої освіти готовності долучатися до вирішення 5 суспільних проблем та навчити використовувати для цього інструменти громадянської участі, доступні в Україні. Згідно з вимогами освітньо-професійних програм здобувачі вищої освіти повинні: знати: − поняття «демократія» і підходи до його визначення; − місце і роль влади та громадянина в умовах демократії, їхню взаємодію; − права людини, механізми захисту прав людини і роль, яку відіграє громадянське суспільство у моніторингу діяльності уряду та співпраці з ним; − способи, через які громадянське суспільство допомагає громадянам індивідуально чи колективно досягати цілей. вміти: − критично мислити та аналізувати інформацію; − активно слухати, розглядати питання з різних позицій, приймати обґрунтовані рішення; − досягати консенсусу та працювати спільно з іншими заради досягнення мети. Під час навчального процесу використовується навчальна платформа IFES Academy (Educational Era), інтерактивна дошка Nearpod (передбачено протоколом про співпрацю з IFES Україна) та система дистанційного навчання Moodle. Так, на платформі IFES Academy розміщено теоретичний матеріал курсу та тести, а на сторінці курсу Moodle представлені необхідні для ЗВО методичні рекомендації з користування навчальною платформою IFES Academy, методичне забезпечення навчальної дисципліни, критерії оцінювання, перелік рекомендованої літератури тощо. Під час практичних занять розглядаються теоретичні положення дисципліни відповідно до тематичного плану занять. З метою розвитку навичок громадянської участі використовуються інтерактивні методи викладання. Лекційний матеріал подається у вигляді презентацій за допомогою медіа-проектора. Під час лекційних занять відбувається процес навчання й розвитку навичок пов’язаних із громадянською участю в демократії. Працюючи у групах, здобувачі вищої освіти досліджують проблеми, які мають суспільне значення, розробляють план дій для їх вирішення, реалізують заходи з цього плану, презентують свою роботу перед викладачем та одногрупниками, здійснюють індивідуальну рефлексію над своїм проєктом. Викладач організовує основний та допоміжний зворотній зв’язок з аудиторією. Найкращі проєкти здобувачів вищої освіти можуть бути представлені на щорічному конкурсі студентських проєктів «ДемБачення», який проводиться IFES Україна. Це чудова можливість для здобувачів вищої освіти презентувати власні проєкти та отримати фінансово-ресурсну підтримку на їх розвиток від IFES. Під час заходу команди беруть участь у майстер-класах, конкурсах презентацій, а також мають можливість познайомитися із найактивнішими студентами України. Приклади орієнтованих на результат та натхненних проєктів громадянської дії будуть розміщені на інтерактивній ДемМапі (https://demmap.ifesukraine.org/). Випускники/ці курсу «Громадянська освіта» мають можливість отримати оплачуване стажування для студентів від Міжнародної фундації виборчих систем (IFES), Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) та Центральної виборчої комісії (ЦВК), а також вступити у добровільне об’єднання випускників курсу «Молодіжну демократичну асоціацію «ЙОДА». uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" uk_UA
dc.title Громадянська освіта : методичні вказівки до практичних, семінарських занять та самостійної роботи для здобувачів освітньо-професійних програм першого (бакалаврського) рівня вищої освіти uk_UA
dc.type Learning Object uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу